Desu Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 (redigerat) Hag har köpt en musmatta av tyg och vanligt skumgummi hos Biltema. Men friktionen på den är värdelös. Jag kan inte rita eller göra nåt särskilt snyggt utan att linjerna hackar för att musen "fastnar". Jag har köpt väldigt bra designade pluppar till musen men det verkar som om jag måste kompletera med en bra musmatta. Så nån som vet nått bra som man har vanligtvis i hemmet för att minska friktionen? Vore tacksam för hjälp. Redigerat 19 Januari 2008 av Gird3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Glidmedel? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 19 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Glidmedel? :P Ha ha den var bra. Aja skämt åsido. Men är det ingen som vet nåt bra man kan placera på musmattan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Det går ju att ha datormusen direkt på bordet, själv så anväder jag nån stor slags plastskiva som musmatta... En bilderbok kanske oxå går, fast ytan kanske är för "hal". Prova annars med en skärbräda! :lol: Det lär hacka som tusan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Eltejp brukar annars funka ganska bra ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 19 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Hmm. vet nån om de finns nåt sorts billigt anti friktion medel för tyg musmattor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Multi Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Är det inte bara lättare att köpa en ny musmatta som du gillar stället? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Telefonkatalog funkar alltid lika bra ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 Köp en annan musmatta kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 21 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2008 Jag kan inget som finns i hemmet. Men något man kan köpa på Kjell & Company. Förvisso är produkten rekommenderad till mussmattor av hårdplast men det kanske fungerar för tygmattor också. Gå in på http://www.kjell.com/ och sök på Hama Slide-spray. Och ni som säger att köpa en ny musmatta, det står faktiskt i rubriken att personen i fråga vill hälst inte byta musmatta. (Detta kan jag tycka är dyrt, eftersom man kan köpa en ny musmatta för samma pris). Men har även ett förslag på att man köper en bit genomskinlig plast (som inte för tjock) och lägger på den gamla musmattan om det är motivet på musmattan du vill behålla. Om du vill ha något som finns i hemmet för att du inte vill lägga pengar på en ny musmatta så kan jag inte föreslå något annat än att köpa en ny musmatta för inget kan riktigt ersätta en riktig musmatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mulle 9 Skrivet 21 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2008 en vild gissning. TUBLIM sen SANDPAPPER. jag tror nog att det kan funka (pröva på en bit tyg först som är fastsatt i plywood) det borde göra utan lite jämnare men lite tjockare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2008 Köp en infraröd mus, kulmöss ftl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.