↗ till inlägget280 på ca 1 100 000 000 personer? låter som ett allvarligt samhällsproblem du.
Ok, bara för att det inte är flygplan som körs in i skyskrapor och hundratusentals som dör så räknar du det inte som ett problem? Bra att veta.
Sverige har enligt EU det högsta antalet anmälda våldtäkter inom EU. 2.44 miljoner personer (ca 50%) barn säljs som sex-slavar årligen. Men vadå, om man slår ut det mot 9 miljoner i sverige och 6 miljarder i världen så är det inte så mycket. Då är det ju inget problem :)
dessutom undrar jag vad du klassificerar som terrorism/terrorattacker.
Det finns ingen internationellt accepterad klassifiering av vad som är terrorism. Dock tycker jag att "Terrorism is the systematic use of terror especially as a means of coercion." funkar. Terrorism måste inte handla om politik eller att man vill utrota den onda västvärlden. Terrorism innebär att man använder avser att skapa rädsla(terror) för att uppnå sina mål och att man medvetet riktar attacken mot civila, alternativt inte bryr sig ifall civila skulle råka bli dödade/skadade.
åtta blir två som genom ett trollslag.
Nej, det är fortfarande åtta. Det var två jag hittade med kort varsel. Långt ifrån alla av de mindre attackerna omskrivs i större skala.
jag försöker vara källkritisk (vinst- och maktintresse). litar inte på massmedia. försöker vara kritisk till det mesta.
Jag hoppas du är medveten om att i princip all statistik rörande terrorism framställs av stater. Främst USA. Du får avgöra själv om du litar på USA.
varför skulle det vara det? bara att kolla statistiken på de som blivit fällda för terrorism.
Nej. Den statistiken visar även de som blev dömda för genomförda dåd.
BTW, dina länkar sög rent ut sagt. bara för att en bomb exploderar är det inte terrorism. jag vet inte vad din definition av terrorism är men här är två förklaringar jag hittade.
terrorism terrorismen subst.
(riktade) våldsaktioner i politiskt syfte
terrorism, våldshandlingar som är politiskt betingade och syftar till att påverka samhället eller ett lands politik utan hänsyn till om oskyldiga drabbas.
Som jag sa tidigare så finns det ingen klar definition av terrorism, och all terrorism är inte politisk. USAs armé har "hittat" över 100 olika definitioner av terrorism. Lättast förklarat är terrorism med att man använder terror för att uppnå ett mål.
finns två bra förklaringar i Zeitgeist Addendum har jag för mig men orkar inte leta upp dem nu.
Ok, då vet jag hur mycket energi som skall läggas. Du är fri att leta upp dina egna artiklar. Det finns säkert på google. (Om nu inte google är en del av den stora konspirationen för att ta över världen och bara ljuger, så klart)
Att påstå att inga terrordåd har inträffat mellan 2006 och 2009 är inget annat än lögn och/eller önsketänkande.
F.ö så suger fuskas quote-system.