💬
Logga in
Fuska.se

New World Order

629 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

vad ska dom annars göra av dom? det är många kroppar från död soldater som begravs i fält,speciellt legosoldater och special trupper.

Det har lite att göra med hur kropparna behandlas, det har att göra med det faktum att man exploaterar fattiga genom att erbjuda dem hem i USA("Land of the free, home of the brave", "American dream", etc.) mot en "gentjänst", dessutom ljuger man om att det inte skulle vara farligt.

jag tror dom flesta som blir militärer,partisaner,terrorister,frihetskämpar vet att det inte är helt riskfritt att kriga.

+Kul att se att Saddam är tillbaka B)

↗ till inlägget

jag tror dom flesta som blir militärer,partisaner,terrorister,frihetskämpar vet att det inte är helt riskfritt att kriga.

med betoning på "flesta", skilt från "alla".
↗ till inlägget
↗ till inlägget

vad ska dom annars göra av dom? det är många kroppar från död soldater som begravs i fält,speciellt legosoldater och special trupper.

Det har lite att göra med hur kropparna behandlas, det har att göra med det faktum att man exploaterar fattiga genom att erbjuda dem hem i USA("Land of the free, home of the brave", "American dream", etc.) mot en "gentjänst", dessutom ljuger man om att det inte skulle vara farligt.

Uppenbarligen, men det är fortfarande exploatering. USA använder sig av det faktum att de är fattiga och bor i länder som rövknullats av kapitalism. Vet inte hur du binder in partisaner, terrorister och frihetskämpar in i det här då de inte har något att göra med saken, eller ja, USA är ju terrorister till grund och botten så jag antar att det har att göra med det här.

21 Aug 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Uppenbarligen, men det är fortfarande exploatering. USA använder sig av det faktum att de är fattiga och bor i länder som rövknullats av kapitalism. Vet inte hur du binder in partisaner, terrorister och frihetskämpar in i det här då de inte har något att göra med saken, eller ja, USA är ju terrorister till grund och botten så jag antar att det har att göra med det här.

jag skrev till terrorister och etc för att jag vet att folk här inte skiljer på militära förband och terror organisationer,och att man definierar terrorist olika.Något som du och jag uppenbarligen gör.

3 Sep 2009

Obama ska få rätt och stänga av Internet? Hmm, visste direkt att Obama bara var en spelbricka i hela spelet som

USA håller på med.

Man kan knappt stänga av Internet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5731656.ab

du har rätt att hämta en liknande artikel från en annan sida om du vill. USA skulle kunna stänga ner internet. kan de dra TPB inför rättegång i en svensk domstol, exploatera tredje världen, ta oljan, korrumpera marknaden, kriga hit och dit, skaffa sig vetorätt i FN och världsbanken ser jag inga problem i hur de inte skulle kunna få makten att stänga ner internet.

det är ju bara att stänga ner rotservrarna för de olika domänerna. och det går ju att göra under hot eller mutor.

13 Sep 2009

jag goes arg.

Äh, ni vet Rockefeller, bakåtsträvare och korrupta jäklar hela bunten.

bakåtsträvare.. njeee... men definitivt makthungriga.

14 Dec 2009
↗ till inlägget

bakåtsträvare.. njeee... men definitivt makthungriga.

Jo, bakåtsträvare.

Internet är det värsta som har hänt för dom, då det är mycket enklare att sprida information än det var förut och därav göra folk mer medvetna, och slår ett slag mot deras skrämsel propaganda eller skit.

Dom vill inte ha Internet, och försöker få massa konstiga lagförslag att gå igenom om att stänga av Internet etc.

Dock om dom inte kan få bort Internet så försöker dom istället kontrollera det.

Men ja, bakåtsträvare :)

Bra presidenten nu ska du få rätten att stänga ner hela internet.

Detta måste man göra något åt.

Dock tycker jag att det är dumt att vita huset ska få sån stor makt som att stänga ner hela internet.

Vad kommer sen då?

Ska vita huset få allt makt att stänga av TV:n eller?

Jag tycker själv att man inte alls ska ge vita huset sån makt.

Senast ändrad:

Trådstartare #273
↗ till inlägget

Nejnej, det är via TVn de hjärntvättar folk. De gillar inte internet eftersom information sprids fritt där och försöker därför ta makten över det.

Måste säga att jag tror inte ett skit på det där.

15 Dec 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nejnej, det är via TVn de hjärntvättar folk. De gillar inte internet eftersom information sprids fritt där och försöker därför ta makten över det.

Sitter ni och gissar på saker nu eller har ni en faktiskt källa till allt det här?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

hjärntvättning är ett så starkt ord... allt är egentligen hjärntvättning. NWO gillar TV:n för genom den kan de influera befolkningen med sin propaganda.

@ Garone: tja, det är väl en slutsats som är rimlig att ta med tanke på alla andra faktorer som pekar mot en kontrollerande samhällselit. Men jag vet inte vad du förväntar dig för källa för det är ju knappast så att t.ex. Carl Bildt har gått ut i TV och sagt att de använder sig av kontroll via TV:n.

Egentligen så är inget hjärntvättning, eftersom det involverar en rad saker som inte sker för tillfället. Bland annat kontroll av personens fysiska miljö och tid (dvs, att allt sker när personen som utövar hjärntävtten säger det. Han/hon styr varje sekund av ens liv. Även saker som sömn och toalettbesök), samt en rad andra saker.

Det kan ju även observeras att de flesta forskare är överrens om att hjärntvätt inte funkar, och att det i princip inte finns några bekräftade fall. Man kan ju kalla det manipulation eller något, men hjärnvätt är ett alldeles för drastiskt och starkt ord.

Senast ändrad:

Läste upp till ca sida 7.

Dave37 och WSAD är väldigt kloka människor, lyssna på dom. Jag tror på det mesta dom säger om detta. Om 9/11, om NWO och allt.

Det där chippet och allt. Vill inte ha sånt, för då kan "dom" bokstavligen sabba hela mitt liv genom att stänga av den.

BTW: Första videon (på första inlägget) var inte så himla övertygande bra. Men den andra videon var grymt övertygande om NWO och chippet osv.

Frågan jag ställer då är, hur kan jag avgöra om dessa media videosar manipulerar mig, eller ifall mass median gör det. Om ni förstår..

Hur kan jag se rätt och fel i alla dessa lögner. Med andra ord.

Trådstartare #279

Det är svårt att säga vad som är sant och inte nära båda sidorna påstår att de har rätt. Men en bra sak att tänka på är att massmedia är kontrollerad och internet är fritt.

↗ till inlägget

Dave37 och WASD är väldigt kloka människor, lyssna på dom. Jag tror på det mesta dom säger om detta. Om 9/11, om NWO och allt.

Notera att tråden är ett halvår gammal och våra åsikter har ändrats sen dess. Minns inte exakt vad jag skrivit men jag är mindre paranoid nu än för ett halvår sen.
↗ till inlägget

Läste upp till ca sida 7.

Dave37 och WSAD är väldigt kloka människor, lyssna på dom. Jag tror på det mesta dom säger om detta. Om 9/11, om NWO och allt.

Det där chippet och allt. Vill inte ha sånt, för då kan "dom" bokstavligen sabba hela mitt liv genom att stänga av den.

BTW: Första videon (på första inlägget) var inte så himla övertygande bra. Men den andra videon var grymt övertygande om NWO och chippet osv.

Frågan jag ställer då är, hur kan jag avgöra om dessa media videosar manipulerar mig, eller ifall mass median gör det. Om ni förstår..

Hur kan jag se rätt och fel i alla dessa lögner. Med andra ord.

Now thats brainwash. :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in