💬
Logga in
Fuska.se

Gud

429 svar · startad · 🔒 låst

↗ till inlägget

Jag vet att gud låter helt osanolikt för många men jag som själv är kristen tror på vad jag tror på. En fråga som jag gärna ställer till folk är.

VARFÖR ÄR DET VI SOM SKA BEVISA ATT GUD FINNS OCH INTE NI SOM SKA BEVISA ATT HAN INTE FINNS!?!?!?!?

Det kallas bevisbörda.

Det som inte kan bevisas ska, såvidare det inte har goda logiska och sannolika grunder, avfärdas som skitsnack.

Senast ändrad:

1. Han sägs bo i himlen? Right?

Hur många gånger har du inte åkt flygplan och inte sett denne 'Gud'

=I bibeln står det att han bor i sjunde himmelen och det är en annan divesion.

2. Han sägs vara allsmäktig?

Kan Gud göra en lampa så varm att inte ens han kan hålla den? = Ja då det kan han vell om han är allsmäktig.

2b. Om Gud är så allsmäktig, kan han inte visa sig iaf en gång? = Det förklarade jag innan. Det skulle vara som en muta mer än en fri vilja att fälja honom.

3. Har du sett Gud? Har du pratat, skrivit eller känt honom?

Om han är överallt borde du väl också kunna se honom, jag ser honom inte, och jag tror inte på det som inte är tydligt för iaf något av våra sinnen. = Det är svårt att förklara men man hör om folk som har sett honom och jag har personligen inte sett honom (EN)

4. Varför är Gud en ond person?

Jag menar, han ger oss tankar till att ta självmord, han ger folk viljan att mörda en oskyldig unge sen dumpa barnet och käka pizza efteråt. = INTE GUD! Det ät Satan som ger dom tankarna enligt bibeln!

5. Man kan inte motbevisa sånt som inte ens har bevis.

Ni har inga bevis alls på hans existens, och ändå vill ni att vi ska ge ER bevis på att han INTE finns?

Jag har flera bevis, kolla upp i hilmen, ser du någon som kollar på dig?

Hoppa ner från ett hus, fångar någon dig?

Om Gud nu är i himlen, är det någon annan Gud som kollar på honom från Galaxen? =

Jag är ingen gud så jag vet inte men som jag sa på fråga ett så bor han i sjunde himmelen som befiner sig i en annan division. Och nej det finns bara en gud. Det om att om man hoppar ner från ett hus har jag också svar på. I bibeln sa Satan till Jesus att hoppa ner för ett berg för Gud skulle fånga honom. Då sa Jesus! Nej Satan! Gud ska sätta prövningar på människan och människan ska inte sätta prövningar på han. För han har gett oss ett förstånd.

↗ till inlägget

Kan Gud göra en lampa så varm att inte ens han kan hålla den? = Ja då det kan han vell om han är allsmäktig.

Om det finns en lampa som han inte kan hålla i är han väl inte allsmäktig?

Det går ju egentligen inte att svara på den frågan. Vad man en svarar blir det att han inte är allsmäktig som jag tror på att han är...

↗ till inlägget

=I bibeln står det att han bor i sjunde himmelen och det är en annan divesion.

vart i bibeln?

↗ till inlägget
Det går ju egentligen inte att svara på den frågan. Vad man en svarar blir det att han inte är allsmäktig som jag tror på att han är...
Skulle man kunna tänka sig att du då har fel eftersom det är logiskt omöjligt?

"1+1=3"

"nej 1+1 måste ju vara lika med 2"

"Jag kan inte svara på det för jag tror att 1+1=3 och om jag svara på det skulle det innebära att jag har fel så jag säger att man inte kan svara på det."

Senast ändrad:

Men gud är ju inte logisk! HAN ÄR ÖVERNATURLIG! I johannes uppenbarelse (bibeln) Står det saker som ska hända i frammtiden. DET LÅTER EXAGT SOM NWO

↗ till inlägget

Men gud är ju inte logisk! HAN ÄR ÖVERNATURLIG! I johannes uppenbarelse (bibeln) Står det saker som ska hända i frammtiden. DET LÅTER EXAGT SOM NWO

skulle du kunna ge mig verserna?

Jag ser fram emot att träffa Hitler i himlen 8')

För Hitler var ju trots allt troende vilket betyder att gud skulle låta honom bo i paradiset :)

Nacke3000: Tror du på Jultomten eller Tandfen?

Här har vi en bra video tycker jag

04:42-05:42 är en bra åsikt om religon/gud.(titta bara på den delen om du inte känner för att titta igenom hela filmen :))

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om det finns en lampa som han inte kan hålla i är han väl inte allsmäktig?

Läs mitt svar, det är bättre. Finns rätt många som har funderat på det där med lampor och stenar.

Dave: Du får nog läsa Uppenbarelseboken själv. Den handlar om slutstriden mot Djävulen och skapandet av Guds rike. Dock fattar jag inte riktigt hur det hänger ihop med NWO...

Jag fattar inte alls vad Nacke3000 snackar om faktiskt. Det står såvitt jag vet om någon sjunde himmel i bibeln, och knappast något om dimensioner heller.

20 Apr 2010
Trådstartare #150
↗ till inlägget

Ja, Gud är inte logisk, om han nu finns.

Om Gud är allsmäktig kan han ju ha kraften att få satan ut ur vårt huvud?

Om ni en dag skulle träffa en man som påstod sig vara gud, ni tror han inte men han visar en massa magi, skulle gud vara logisk då? Jag menar, ni hade sett honom med era egna ögon, visst han var övermäktig men han existerade?

Zitrioz: Onision är en jävla doucebag som blev våldtagen som liten, han pratar i nattmössan...

Jag verkar vara den enda kristna debbatören. Jag tror på vad jag tror på och har svar på MÅNGA frågor som folk sagt. Men jag har inte stöd av någon så jag slutar debbatera här.

Ha en trevlig Debatt! ;) Hoppas inte att någon blev sur ;)

En sak! det där med att gud inte tar bort satan ur våra tankar har med FRI VILJA att göra.

Synns i andra forum.

Jag stödjer alla och är inte ateist så om du bestämmer dig för att stanna står jag vid din sida bara så du vet.

↗ till inlägget

Jag verkar vara den enda kristna debbatören. Jag tror på vad jag tror på och har svar på MÅNGA frågor som folk sagt. Men jag har inte stöd av någon så jag slutar debbatera här.

En sak! det där med att gud inte tar bort satan ur våra tankar har med FRI VILJA att göra.

Det kan ju vara värt att notera att vi inte talar om kristendom eller den kristna guden här specifikt. Du är garanterat inte den enda teisten här.

Och vad är "fri vilja"?

↗ till inlägget
Jag stödjer alla och är inte ateist så om du bestämmer dig för att stanna står jag vid din sida bara så du vet.
fördommar *host host*

samt diskriminering, det är ett brott under de svensk lag (så vitt jag vet, men guggo kommer säkert komma och rätt mig), att diskriminera/särbehandla folk pga relgion.

Jag påpekade att jag inte var ateist eftersom han påpekade att verkade vara den enda kristna och jag tror att om han fick välja vem han ville ha stöd ifrån skulle han inte valt en ateist. Du har skrivit att ca 95% av alla här är ateister så om jag påpekar att jag inte är det kanske han känner sig lite mindre "alla mot mig". Bara gott menat.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag påpekade att jag inte var ateist eftersom han påpekade att verkade vara den enda kristna och jag tror att om han fick välja vem han ville ha stöd ifrån skulle han inte valt en ateist. Du har skrivit att ca 95% av alla här är ateister så om jag påpekar att jag inte är det kanske han känner sig lite mindre "alla mot mig". Bara gott menat.

Oj jag läste fel... ;: läste som "Jag stödjer alla som inte är ateister".
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, Gud är inte logisk, om han nu finns.

Om Gud är allsmäktig kan han ju ha kraften att få satan ut ur vårt huvud?

Har du inte förstått hela grejen? Jag sa, läs fakta om religioner innan du snackar massa gojja!

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då. Det kommer en domedag, det är då alla döms för sina gärningar och djävulen får ta hand

om dem som valt hans väg och inte den goda vägen, och tanken är även bra även fast det kanske inte är sant!

För det är så människor ska tänka, vad är det för fel på att koranen, bibeln och massa fler inte vill att man ska ta droger? Jo, för det skadar dig.

Dave, det är väl klart att diskriminering är ett brott.

Diskrimineringslag (2008:567)

Edit:...inte för att det förekommer här, men i alla fall.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Har du inte förstått hela grejen? Jag sa, läs fakta om religioner innan du snackar massa gojja!

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då. Det kommer en domedag, det är då alla döms för sina gärningar och djävulen får ta hand

om dem som valt hans väg och inte den goda vägen, och tanken är även bra även fast det kanske inte är sant!

För det är så människor ska tänka, vad är det för fel på att koranen, bibeln och massa fler inte vill att man ska ta droger? Jo, för det skadar dig.

Gud ger oss den fria viljan och sen förkastar han dem som inte har rätt vilja.... smart där.
↗ till inlägget

en god stark vilja då.

Så man blir skickad till helvetet för att Gud inte har gett en en tillräckligt stark vilja? Eller varifrån kommer denna starka vilja?
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.