💬
Logga in
Fuska.se

Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt

209 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Jag skulle inte rösta på S eller M, båda partierna har i rakt nerstigande led nazistisk bakgrund...

Moderaterna hade ett nazistiskt ungdomsförbund och Socialdemokraterna bildade Sveriges rasbiologiska institut, sedan tog Tyskland efter Sveriges framgångar i rasbiologin och vad hände? Jo, nämligen utrotningen av icke-önskvärda människor(dvs judarna) så man kan alltså säga att Socialdemokraterna lade grunden till nazismen i Tyskland...

Nivå 0 · Nykomling

jag lyssnade på zoran (soran) (??)

Vilke jävla skämt... han snackar bara massa gojja, ni får gärna mot bevisa mig

sen att jämföra hitler och åkesson är vell inte heller helt ok

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Rasism hos SD

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rasism-h...rna_2666951.svd

Glöm inte SDs rasism

http://expo.se/2006/48_1699.html

SD är ett rasistiskt parti

http://lt.se/nyheter/debatt/1.118602-sd-et...om-bor-bekampas

Varför SD är rasister

http://www.soranismail.se/blog/2009/10/23/...r-rasister.aspx

etc etc

"Sverigedemokraterna kan ju inte självklart säga att de är rasister. Man kan kalla våldtäkt för överraskningssex, men alla vet vad det egentligen handlar om"

men asså källor från expo som är vänster extrema och gammel media vet inte om det fungerar

Var har du läst att Expo är vänsterextrem? Nu vet jag ju inte men det känns tveksamt om vänsterextrema tidningar får bidrag av staten och har Robert Aschberg (ja, han från tv) som ansvarig utgivare.

Gamla? Artikeln från Expo var från 2006, men allt annat är från förra året. Soran jämförelse med nazisterna gick ut på att de och SD använde sig av liknande taktiker i sitt tidiga skede. Det mesta han säger är både ganska vettigt och riktigt.

SD-ledare sjöng vit makt-låtar

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-ledare...texter-1.838532

Om man nu skall rösta på SD så borde man i alla fall veta vad de faktiskt är, inte vad de låtsas vara. SD för en rent utsagt människovidrig och fullständigt huvudlös politik.

Visste du att de vill avskaffa religions och yttrandefrihet?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Rasism hos SD

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rasism-h...rna_2666951.svd

Glöm inte SDs rasism

http://expo.se/2006/48_1699.html

SD är ett rasistiskt parti

http://lt.se/nyheter/debatt/1.118602-sd-et...om-bor-bekampas

Varför SD är rasister

http://www.soranismail.se/blog/2009/10/23/...r-rasister.aspx

etc etc

"Sverigedemokraterna kan ju inte självklart säga att de är rasister. Man kan kalla våldtäkt för överraskningssex, men alla vet vad det egentligen handlar om"

men asså källor från expo som är vänster extrema och gammel media vet inte om det fungerar

Var har du läst att Expo är vänsterextrem? Nu vet jag ju inte men det känns tveksamt om vänsterextrema tidningar får bidrag av staten och har Robert Aschberg (ja, han från tv) som ansvarig utgivare.

Gamla? Artikeln från Expo var från 2006, men allt annat är från förra året. Soran jämförelse med nazisterna gick ut på att de och SD använde sig av liknande taktiker i sitt tidiga skede. Det mesta han säger är både ganska vettigt och riktigt.

SD-ledare sjöng vit makt-låtar

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-ledare...texter-1.838532

Om man nu skall rösta på SD så borde man i alla fall veta vad de faktiskt är, inte vad de låtsas vara. SD för en rent utsagt människovidrig och fullständigt huvudlös politik.

Visste du att de vill avskaffa religions och yttrandefrihet?

kolla på youtube det är nån tv3 sak national demokraterna mot expo dom debaterar och expo blir helt överkörda

här e klippet

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Va? Du säger att mina källor är gamla och så använder du än som är ännu äldre? Nu vet jag inte hur mycket man skall lita på vad högerextremister säger om sina motståndare, men i alla fall.

Sedan så har ju SDs historia genomsyrats av nazism och rasism. Så en sverigedemokrat har inte så mycket att gnälla om kring vilka Expo är inblandade med när de själva är/har varit starkt involverade med nazister. Inför förra valet höll de möten med ND och mottog donationer av nazist-sympatisörer, till exempel.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Va? Du säger att mina källor är gamla och så använder du än som är ännu äldre? Nu vet jag inte hur mycket man skall lita på vad högerextremister säger om sina motståndare, men i alla fall.

Sedan så har ju SDs historia genomsyrats av nazism och rasism. Så en sverigedemokrat har inte så mycket att gnälla om kring vilka Expo är inblandade med när de själva är/har varit starkt involverade med nazister. Inför förra valet höll de möten med ND och mottog donationer av nazist-sympatisörer, till exempel.

jag har inte sagt att dina källor är gammla :angry:
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

gammel media vet inte om det fungerar

?

Vad säger att någon av dessa två människor blir statsminister? Jag hoppas att Marc Abramsson blir statsminister då han är den enda som står för Kristenhet och Kristna värderingar, andravalet blir Jimmie Åkesson och tredjevalet blir judeättlingen Reinfeldt.

Må Jesus leda er in på rätt värderingar.

Nivå 0 · Nykomling

Vad har du emot judar?

Nivå 0 · Nykomling

Fråga inte ens :|

↗ till inlägget

Vad har du emot judar?

Jag har inget emot judar, vad får dig att tro att jag har något emot judar?

Guds allsmäktighet jahves allsmäktighet, Guds kärlek jahves kärlek, Guds kunskap jahves kunskap. Välsigne dig.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

gammel media vet inte om det fungerar

?

stackars pojke :lol:

Nivå 0 · Nykomling

Jesus - Fuska.se:s roligaste användare och troll.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Rasism hit och rasism dit.

Jag skulle vilja höra 5 saker som är negativt med rasism, bara för sakens skull :)

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

(Inte bara för att dom tycker att det är okej att ladda ner)

Det är det enda man kan "heja på" när det gäller piratpartiet. De är ett enfrågesparti.

↗ till inlägget
Jag skulle vilja höra 5 saker som är negativt med rasism, bara för sakens skull :)
1. Man diskriminerar en grupp människor pga av ens egen okunskap.

2. Rasism leder till att folk blir utestängda från samhället för att andra inte vet något eller lite om dem.

3. Folk blir isolerade från samhället pga andra människors bristande kunskap

4. Samhället tappar mångfald eftersom en okunskap gynnas genom utfrysning av en grupp människor.

5. En okunskap växer fram då mängden etniska grupper och således olika livsperspektiv minskar till följd av diskriminering.

14 Jul 2010
Nivå 0 · Nykomling

Du lyckades skapa 5 separata argument om "bristande kunskap", imponerande.

För övrigt har jag få tvivel om att ett land skulle må jävligt bra av att ha en något homogeniserat folk, eftersom det innebär ca 0 kulturkrockar, sammanhållning, gemenskap, trygghet. Det finns ingen rasism då. Inget hat baserad på skillnader. Ingen diskriminering. Ingen segregation. Vad har dagens mångkultur gett oss? En fotbollsspelare vi ska lära oss att tycka om?

"UTAN INVANDRING SKULLE VI ALDRIG HAFT ZLATAN HURR DURRRRR DERP DERPIDY DERP"

Men istället har vi ju dagens syn på saken, släng in varenda jävel, i synnerhet analfabeter och stå med pekpinnen på dom som har något negativt att säga till om.

Verkligheten är rasistisk.

Mona står för en ekonomisk katastrof. En slags naiv idioti som går ut på att ta mer och mer pengar från de som arbetar, för att fortsätta slänga pengar på en misslyckad integration som drivs av naiva fantasier. "MER BIDRAG = MER JOBB"

Fredrik är iallafall realistisk, han förstår att man inte kan slänga miljarder kronor till allt och alla som ber om det. Synd bara att det är Rödgrönas starkaste kort, att de kan lova pengar till allihopa och verka snälla, medans Fredrik rakryggat presenterar de ekonomiska förutsättningarna Sverige har och använder det för att på ett realistiskt och ansvarligt sätt hantera situationen.

Mona som statsminister, HERREGUD!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Ja, jag kan hålla med dig om att verkligheten nu delvis är rasistisk, och att invandringsprocessen är undermålig. Men för den sakens skull behöver inte rasism vara konstant.

Man behöver inte välja mellan sammanhållning, gemenskap, trygghet, inget hat baserad på skillnader, ingen diskriminering, ingen segregation och invandring. Man kan kombinera båda två.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Du lyckades skapa 5 separata argument om "bristande kunskap", imponerande.

För övrigt har jag få tvivel om att ett land skulle må jävligt bra av att ha en något homogeniserat folk, eftersom det innebär ca 0 kulturkrockar, sammanhållning, gemenskap, trygghet. Det finns ingen rasism då. Inget hat baserad på skillnader. Ingen diskriminering. Ingen segregation.

Fy fan vad tråkigt med ett homogeniserat folk. Jag skulle fan flytta om det bara var massa jävla svenskar här. Dessutom så lär ju det leda till att folk sitter och är rasister mot folk i alla fall eftersom de aldrig får träffa människor från andra kulturer. Vilket leder till okunskap, vilket leder till rasism och massa andra dumheter.

Vad har dagens mångkultur gett oss?

Kebab, film, musik, tv-program, bilar, etc etc etc.

Ja, när du kollar på en amerikansk film så är det mångkultur. Men du menar inte mångkultur eller hur? Du menar muslimsk kultur.

Men istället har vi ju dagens syn på saken, släng in varenda jävel, i synnerhet analfabeter och stå med pekpinnen på dom som har något negativt att säga till om.

Men snälla. Jag har sagt det massor av gånger. Den KLAR MAJORITET av invandrarna som kommer till Sverige är VÄLUTBILDADE människor från EU/EES, hemvändande SVENSKAR eller STUDENTER. När folk från mellanöstern/afrika kommer hit så är de flesta inte analfabeter (de som faktiskt är analfabeter har oftast varken pengar, kunskap eller möjlighet att ens ta sig hit). Tvärt om kommer många relativt välutbildade (eller åtminstone hyfsast välutbildade) människor hit från till exempel mellanöstern. Men eftersom svenskar är så fruktansvärt fördomsfulla och smygrasister så får de köra taxi istället för att jobba som ingenjörer, ekonomer osv.

Av de ärenden som migrationsverket handlade 2009 så avslogs 48,54%, 27.31% fick bifall, 13,11% skickades till ett annat land och resterande ansökningar avskrevs till exempel för att den ansökande avvek eller återtog sin ansökan (dvs, de fick inget uppehållstillstånd).

En majoritet av de asylsökande får alltså avslag.

Sluta låtsas som alla invandrare är puckade Afrikaner som inte ens kan skriva sitt namn.

Verkligheten är rasistisk.

Bara för att det finns alldeles för många som du i Sverige. Och det är ju inte en anledning till att inte försöka förbättra situationen rörande rasism, eller hur?

http://theinspirationroom.com/daily/print/2009/5/racist-brain-ad.jpg

Edit: Rättade till en siffra.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Hur i helvete gör man det när man blandar kulturer, som genom historien hatat varandra och visat gång på gång att de inte kan samexistera (nu talar jag om kristendom mot islam), genom en integration som är så barnslig och otroligt naiv att den är skrattretande?

Rasism växer fram av två saker. Verklighet och fördomar. Det är ingen falsk fördom att araber/afrikaner är överrepresenterade inom våldtäkt i Sverige. Det är verklighet. Denna verklighet försöker media dölja, med hänvisning att de inte vill göda den s.k främlingsfientliga stämningen i Sverige. Givetvis är det svenskarna som är problemet. Jag vill undvika att spela på offer-kortet, men tyvärr.

Ett fint exempel var för ungefär ett år sedan när underbara Aftonbladet presenterade en artikel som beskrev hemskheterna med att svenska barn i skolorna inte får lära sig om Sveriges inblandning i slaveriet i Afrika, något som knappast hade med SVENSKA FOLKET eller ens vår dåvarande REGERING att göra, utan att det var en grupp med svenskt ursprung följde med strömmen med slaveriet, p.g.a ekonomiska anledningar.

Tillbaka till varför rasism växer fram. Fler och fler inser åsiktsfascismen vi egentligen har. Fler inser att det inte är tillåtet att vara negativ till integrationen. Säger någon att denne är kritisk till integrationen idag så måste denne genast följa fjant-protokollet, genom att först hålla ett 15 minuters tal om varför denne älskar mångkultur och inte är rasist blablablablabla. Folk associerar kritiken med rasism undermedvetet. Alla skruvar obekvämt på sig av skämt mot araber eller afrikaner, men det är fritt fram att kalla samtliga Amerikaner för feta idioter, danskar för glada fyllon och norrmän som skidåkande fjantar. Det är okej att gå runt med stängda ögon och säga ching-chong och kalla japaner allmänt sjuka, men knappast att driva med den härligt återkommande "Ey din mamma brushan jagh knollah henne upponer" i förorterna.

Fördom är ett intressant ord. Media vill få en att associera fördom med lögn. En fördom är att dömma någon utifrån något som kan ses som stereotypiskt. Som att anta att någon arab man ser lever på socialbidrag bara för att det "sägs" att många faktiskt är beroende av det, vilket då faktiskt stämmer p.g.a den härligt enorma strömmen kulturberikare, tack vare vår integrationspolitik som ligger strax mellan särskole- och dagisnivå.

D.v.s, fördomar är en undermedveten dom man gör p.g.a anledningar som faktiskt till viss del stämmer.

Det är många anledningar till att hatet bara fortsätter växa. Medans ghettona växer, står samtliga politiker och kallar de som förstår och vill diskutera problemen som främlingsfientliga SD anhängare. Även där har vi ju en intressant punkt, hur SD ska frysas ut oavsett stöd. Vem bryr sig om att det blir Sveriges tredje största parti? De har ju obvekväma åsikter! Oförlåtligt. Tänk att ett sådant parti kan växa fram i landet där mångkulturen är så perfekt och harmonisk... fan, min bil brinner.

Polisen i malmö ses som rasister hela högen, eftersom 3 stycken sade något opassande i enrum. Men DET är fritt fram att basunera ut i media, dom hemska svenska poliserna är så elaka. Det är ett systematiskt jävla självhatsprojekt media bedriver. De ÄLSKAR säkert brottslingar som Lasermannen, Anders Eklund och Mats Alm som skapar rubriker. Dom kan man ju visa upp bilder på, men knappast på "den svenske mannen" från Södertälje, Malmö, Göteborg. Jag har sett flertalet artiklar där gärningsmannen på film faktiskt BLEKTS för att det ska vara svårare att avgöra hudfärg. Hudfärg är i sig ointressant för fallet i rätten, men som sagt, det handlar om att dölja härkomst för att inte göda rasismen som, uppenbarligen, endast vita är kapabla av. Vem bryr sig om att folk blir kallade svennehoror, när det finns sådana ord som bryter mot samtliga mänskliga rättigheter och lagar i universum, "blatte"? Ingen bryr sig om att folk blir kallade äckliga svennar, men det blir ett jävla liv om det handlar om andra, eftersom det är minoritererna man ska tycka synd om.

Arbetsmarknaden då? Ska vi tala om de inhumana hemskheterna som sker på t ex sjukhus, när utlänningar med en utbildning lägre än den standard vi kräver, nekas arbete? Jävla rasister, hur kan de kräva att alla håller standarden, samt bedyrar säkerheten genom att inte riskera t ex brister i kommunikationen. Dock så är det ju många arbetsplatser som, för att passa in i det snälla Sverige, ska tjata in fjanterier som "Vi värnar om mångkulturen och arbetar aktivt för att få in fler utlänningar i arbetslivet", vilket givetvis är BRA i sig! MEN, det är som med jämställdhetsfjanteriet, om en kvinna och en man söker ska kvinnan antas, positiv särbehandling. Mannen diskrimineras, men mannen är inte i position att hävda detta, likaså att en svensk inte på något sätt kan hävda att denne blivit avslagen p.g.a hans härkomst, då en person från en minoritet antogs istället, just pga härkomsten. SAMMA. POSITIVA. SÄRBEHANDLING.

Detta är Sverige, det land där majoriteten ska hata sig självt

Och nu, som sagt, så sitter vi snart och väljer statsminister 4 år framåt. Mona "Muslim", som sagt sådana härliga saker som

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."

Hon hatar svenskar, men det är okej... eller hur. Hade citaten sagt "... den som heter Karl få jobbet", "... hatar allt genuint typiskt arabiskt." Herrejävlar vilket liv det skulle bli!

EDIT: Och här kommer Guggo.

↗ till inlägget

Fy fan vad tråkigt med ett homogeniserat folk. Jag skulle fan flytta om det bara var massa jävla svenskar här. Dessutom så lär ju det leda till att folk sitter och är rasister mot folk i alla fall eftersom de aldrig får träffa människor från andra kulturer. Vilket leder till okunskap, vilket leder till rasism och massa andra dumheter.

Japp, absolut. Jag menar, jag talade ju om ett fullkomligt isolerat samhälle.

Kebab, film, musik, tv-program, bilar, etc etc etc.

Ja, när du kollar på en amerikansk film så är det mångkultur. Men du menar inte mångkultur eller hur? Du menar muslimsk kultur.

Dagisargument. Fråga någon som talar om hur denne älskar mångkultur, jag vill gärna veta hur många det vore som började tala om utländska bilmodeller och amerikanska filmer.

Mångkultur, oavsett vem som talar om 'et, handlar om FOLKGRUPPER. INTE VAROR, FILMER, MUSIK. Visst, det stämmer till viss del, men det är fan inte det folk pratar om egentligen. Det borde du förstå, fast det gör du säkert, du gillar bara att peka ut små kryphål i argument.

Men snälla. Jag har sagt det massor av gånger. Den KLAR MAJORITET av invandrarna som kommer till Sverige är VÄLUTBILDADE människor från EU/EES, hemvändande SVENSKAR eller STUDENTER. När folk från mellanöstern/afrika kommer hit så är de flesta inte analfabeter (de som faktiskt är analfabeter har oftast varken pengar, kunskap eller möjlighet att ens ta sig hit). Tvärt om kommer många relativt välutbildade (eller åtminstone hyfsast välutbildade) människor hit från till exempel mellanöstern.

Och eftersom det är så så spelar det ingen roll hur den problematiska minoriteten hanteras, eller hur?

Men eftersom svenskar är så fruktansvärt fördomsfulla och smygrasister så får de köra taxi istället för att jobba som ingenjörer, ekonomer osv.

Givetvis.

Bara för att det finns alldeles för många som du i Sverige.

http://blogs.villagevoice.com/forkintheroad/crying-baby-giant-eyes1.jpg

Senast ändrad:

15 Jul 2010
Nivå 0 · Nykomling

@ Guggo: håller med dig till stora delar, men det verkar som om du och fishmaster specificerar er på olika områden i invandrarpolitiken, hade ni kunnat komplettera era argument tycker iaf jag att bilden ser komplett ut.

@ fishmaster: Håller med dig svagt på vissa punkter, och du är väldigt duktig på att rabbla upp fel och brister. Men jag undrar, vilka anklagar du för dessa problem och vilka är "oskyldiga"? alla nämnda ingen glömd tack. Sen undrar jag (fast jag starkt misstänker) vad ditt förslag på lösning är, lite konkret. Alltså inte "fixa invandringspolitiken" för det är lika givande som "lös problemet".

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in