Hur i helvete gör man det när man blandar kulturer, som genom historien hatat varandra och visat gång på gång att de inte kan samexistera (nu talar jag om kristendom mot islam), genom en integration som är så barnslig och otroligt naiv att den är skrattretande?
Rasism växer fram av två saker. Verklighet och fördomar. Det är ingen falsk fördom att araber/afrikaner är överrepresenterade inom våldtäkt i Sverige. Det är verklighet. Denna verklighet försöker media dölja, med hänvisning att de inte vill göda den s.k främlingsfientliga stämningen i Sverige. Givetvis är det svenskarna som är problemet. Jag vill undvika att spela på offer-kortet, men tyvärr.
Ett fint exempel var för ungefär ett år sedan när underbara Aftonbladet presenterade en artikel som beskrev hemskheterna med att svenska barn i skolorna inte får lära sig om Sveriges inblandning i slaveriet i Afrika, något som knappast hade med SVENSKA FOLKET eller ens vår dåvarande REGERING att göra, utan att det var en grupp med svenskt ursprung följde med strömmen med slaveriet, p.g.a ekonomiska anledningar.
Tillbaka till varför rasism växer fram. Fler och fler inser åsiktsfascismen vi egentligen har. Fler inser att det inte är tillåtet att vara negativ till integrationen. Säger någon att denne är kritisk till integrationen idag så måste denne genast följa fjant-protokollet, genom att först hålla ett 15 minuters tal om varför denne älskar mångkultur och inte är rasist blablablablabla. Folk associerar kritiken med rasism undermedvetet. Alla skruvar obekvämt på sig av skämt mot araber eller afrikaner, men det är fritt fram att kalla samtliga Amerikaner för feta idioter, danskar för glada fyllon och norrmän som skidåkande fjantar. Det är okej att gå runt med stängda ögon och säga ching-chong och kalla japaner allmänt sjuka, men knappast att driva med den härligt återkommande "Ey din mamma brushan jagh knollah henne upponer" i förorterna.
Fördom är ett intressant ord. Media vill få en att associera fördom med lögn. En fördom är att dömma någon utifrån något som kan ses som stereotypiskt. Som att anta att någon arab man ser lever på socialbidrag bara för att det "sägs" att många faktiskt är beroende av det, vilket då faktiskt stämmer p.g.a den härligt enorma strömmen kulturberikare, tack vare vår integrationspolitik som ligger strax mellan särskole- och dagisnivå.
D.v.s, fördomar är en undermedveten dom man gör p.g.a anledningar som faktiskt till viss del stämmer.
Det är många anledningar till att hatet bara fortsätter växa. Medans ghettona växer, står samtliga politiker och kallar de som förstår och vill diskutera problemen som främlingsfientliga SD anhängare. Även där har vi ju en intressant punkt, hur SD ska frysas ut oavsett stöd. Vem bryr sig om att det blir Sveriges tredje största parti? De har ju obvekväma åsikter! Oförlåtligt. Tänk att ett sådant parti kan växa fram i landet där mångkulturen är så perfekt och harmonisk... fan, min bil brinner.
Polisen i malmö ses som rasister hela högen, eftersom 3 stycken sade något opassande i enrum. Men DET är fritt fram att basunera ut i media, dom hemska svenska poliserna är så elaka. Det är ett systematiskt jävla självhatsprojekt media bedriver. De ÄLSKAR säkert brottslingar som Lasermannen, Anders Eklund och Mats Alm som skapar rubriker. Dom kan man ju visa upp bilder på, men knappast på "den svenske mannen" från Södertälje, Malmö, Göteborg. Jag har sett flertalet artiklar där gärningsmannen på film faktiskt BLEKTS för att det ska vara svårare att avgöra hudfärg. Hudfärg är i sig ointressant för fallet i rätten, men som sagt, det handlar om att dölja härkomst för att inte göda rasismen som, uppenbarligen, endast vita är kapabla av. Vem bryr sig om att folk blir kallade svennehoror, när det finns sådana ord som bryter mot samtliga mänskliga rättigheter och lagar i universum, "blatte"? Ingen bryr sig om att folk blir kallade äckliga svennar, men det blir ett jävla liv om det handlar om andra, eftersom det är minoritererna man ska tycka synd om.
Arbetsmarknaden då? Ska vi tala om de inhumana hemskheterna som sker på t ex sjukhus, när utlänningar med en utbildning lägre än den standard vi kräver, nekas arbete? Jävla rasister, hur kan de kräva att alla håller standarden, samt bedyrar säkerheten genom att inte riskera t ex brister i kommunikationen. Dock så är det ju många arbetsplatser som, för att passa in i det snälla Sverige, ska tjata in fjanterier som "Vi värnar om mångkulturen och arbetar aktivt för att få in fler utlänningar i arbetslivet", vilket givetvis är BRA i sig! MEN, det är som med jämställdhetsfjanteriet, om en kvinna och en man söker ska kvinnan antas, positiv särbehandling. Mannen diskrimineras, men mannen är inte i position att hävda detta, likaså att en svensk inte på något sätt kan hävda att denne blivit avslagen p.g.a hans härkomst, då en person från en minoritet antogs istället, just pga härkomsten. SAMMA. POSITIVA. SÄRBEHANDLING.
Detta är Sverige, det land där majoriteten ska hata sig självt
Och nu, som sagt, så sitter vi snart och väljer statsminister 4 år framåt. Mona "Muslim", som sagt sådana härliga saker som
"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."
"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
Hon hatar svenskar, men det är okej... eller hur. Hade citaten sagt "... den som heter Karl få jobbet", "... hatar allt genuint typiskt arabiskt." Herrejävlar vilket liv det skulle bli!
EDIT: Och här kommer Guggo.
↗ till inläggetFy fan vad tråkigt med ett homogeniserat folk. Jag skulle fan flytta om det bara var massa jävla svenskar här. Dessutom så lär ju det leda till att folk sitter och är rasister mot folk i alla fall eftersom de aldrig får träffa människor från andra kulturer. Vilket leder till okunskap, vilket leder till rasism och massa andra dumheter.
Japp, absolut. Jag menar, jag talade ju om ett fullkomligt isolerat samhälle.
Kebab, film, musik, tv-program, bilar, etc etc etc.
Ja, när du kollar på en amerikansk film så är det mångkultur. Men du menar inte mångkultur eller hur? Du menar muslimsk kultur.
Dagisargument. Fråga någon som talar om hur denne älskar mångkultur, jag vill gärna veta hur många det vore som började tala om utländska bilmodeller och amerikanska filmer.
Mångkultur, oavsett vem som talar om 'et, handlar om FOLKGRUPPER. INTE VAROR, FILMER, MUSIK. Visst, det stämmer till viss del, men det är fan inte det folk pratar om egentligen. Det borde du förstå, fast det gör du säkert, du gillar bara att peka ut små kryphål i argument.
Men snälla. Jag har sagt det massor av gånger. Den KLAR MAJORITET av invandrarna som kommer till Sverige är VÄLUTBILDADE människor från EU/EES, hemvändande SVENSKAR eller STUDENTER. När folk från mellanöstern/afrika kommer hit så är de flesta inte analfabeter (de som faktiskt är analfabeter har oftast varken pengar, kunskap eller möjlighet att ens ta sig hit). Tvärt om kommer många relativt välutbildade (eller åtminstone hyfsast välutbildade) människor hit från till exempel mellanöstern.
Och eftersom det är så så spelar det ingen roll hur den problematiska minoriteten hanteras, eller hur?
Men eftersom svenskar är så fruktansvärt fördomsfulla och smygrasister så får de köra taxi istället för att jobba som ingenjörer, ekonomer osv.
Givetvis.
Bara för att det finns alldeles för många som du i Sverige.
http://blogs.villagevoice.com/forkintheroad/crying-baby-giant-eyes1.jpg