💬
Logga in
Fuska.se

Lever Fuska.se Fortfarande?

277 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Men jävligt jobbigt att så fort man skrev något och inte postade en bild så fick man helt plötsligt en varning.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Men jävligt jobbigt att så fort man skrev något och inte postade en bild så fick man helt plötsligt en varning.

Det stod med stor fet röd text i första inlägget att om man inte postar en bild med inlägget så blir det varning direkt.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Det stod med stor fet röd text i första inlägget att om man inte postar en bild med inlägget så blir det varning direkt.

Jo, jag vet och det är ju det som jag tycker var jobbigt.
5 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ja, någon kunde posta "Oj, du liknar min kusin" och så var den personen avstängd i 1 vecka. Har man varit i fuska i ett antal år anpassar man sig, men det är för nykomlingarna som det inte fungerar med.
Nivå 0 · Nykomling Moderator

Har minne av att dessa "hur-ser-du-ut-trådar" hade tendensen att spåra ur ganska snabbt. Men att ha en sådan var ett stort önskemål av medlemmarna, men alla dessa trådar som skapades spårades ut. Så vi tog ett drastiskt beslut att ha en regel om att man får endast posta bilder på sig men även kommentera andra så länge man postade en bild på sig själv. Jag har själv minne av att jag gång på gång påpekade att sköter ni inte er så låser jag tråden, dock så var det ingen som lyssnade.

7 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Har minne av att dessa "hur-ser-du-ut-trådar" hade tendensen att spåra ur ganska snabbt. Men att ha en sådan var ett stort önskemål av medlemmarna, men alla dessa trådar som skapades spårades ut. Så vi tog ett drastiskt beslut att ha en regel om att man får endast posta bilder på sig men även kommentera andra så länge man postade en bild på sig själv. Jag har själv minne av att jag gång på gång påpekade att sköter ni inte er så låser jag tråden, dock så var det ingen som lyssnade.

Jag såg att någon hade skrivit "Emo svin" till någon, då förstår jag att man får en varning men om någon skriver t.ex. "Du liknar en kille från Vakna Med The Voice" (som Musten skrev) så förstår jag verkligen inte varför man får en varning.

De tidigare trådarna spårade ur för någon flame'ade eller trollade, men om man kommenterar något som är icke-flame eller icke-trolling så borde det vara lugnt.

Ni kan ju annars bara varna och radera inlägg som flame'ar och gå vidare istället för att låsa hela tråden.

Nivå 0 · Nykomling

Kollade på lite gamla trådar jag gjorde under 2006.

"Här är frågorna:

1. Hur kommer man från Night elf ön till Ironforge. Jag vet att man ska åka båt men sen?

2. Vilka djur kan Druid förvandal sig till?

Om jag har fler frågor så säger jag det. "

Denna tråden hade 20 st respones och 5000 visningar.

Forumet är kanske inte så aktivt längre, lite synd faktiskt. Är online för första gången på ett bra tag nu. Men man har haft många härliga minnen här ifrån under 2004-2006 :)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror det är ganska kört nu. Forumet kommer sakta men säkert dö :( Good things have an end.

11 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling

Hej

Jag blir själv förvånad. Ja forumet är inte direkt aktivt längre. Har inte sätt att det är så mycket medlemmar onlina längre. Men jag är inte häller så mycket online så jag ska väll inte säga så mycket.

Nivå 0 · Nykomling

Allting har sin tid, tror Fuskas tid är över snart om ingen tar instativet, admin verkar inte ha tiden till det.

14 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling

Det är lite intressant att så många (nåja, några i alla fall), gamla användare som inte har varit aktiva på länge plötsligt dyker upp ungefär samtidigt. Varför just nu liksom?

Anyway, så har jag funderat på lite konkreta förslag som kanske kan hjälpa. Återkommer!

Nivå 0 · Nykomling

Jag ser fram emot dina förslag, även om mitt enda förslag är att förslag inte behövs utan handling. ;)

15 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling

Nåja. Det är inga revolutionerande förslag, antagligen har allt redan sagts. Snarare är det mer förslag jag tycker är bra/nödvändiga :P

-Fler moderatorer. Tror det behövs 5-7 moderatorer för att de inte skall få allt för stor arbetsbörda. Om Draghon, Xade, Rapto och Boffa vill vara kvar, och är aktiva så får de såklart det, så antalet nya beror på hur många gamla som är kvar. Helst vill man ju ha moderatorer med lite olika personalitet, men samtidigt måste de kunna komma överrens och inte ge motsägelsefulla budskap.

-Skribenter. Skribenter skulle kunna vara ansvariga för att skriva nyheter, och eventuellt andra skriverier såsom krönikor. De bör även få Skribent som sin titel, alternativt som grupp (som moderatorerna har).

-Revision av reglerna. Har inga konkreta förslag (än, kanske kommer...) på hur detta skulle se ut, men det var väl inte direkt igår de uppdaterades?

-Viss revision av varningssystemet. På en stor sida som fuska.se är det naturligtvis en svår fråga hur man skall sköta varningssystemet. Moderatorerna kan inte ha en personlig relation till alla/de flesta av medlemmarna som på vissa mindre sidor. Det måste därför finnas ett varningssystem som appliceras på alla medlemmar, och lika i alla situationer. Det går inte att göra en fall till fall bedömning. Dock är det inte direkt någon mening med att banna någon som har varit medlem i fem år, för att han postade ett onödigt inlägg om han är vettig i övrigt. Vissa borde dock kanske bannas fortare än fem varningar?

-Lite tävlingar eller annat kul som ger lite mer liv åt sidan.

-------------------

Som sagt, det mesta har antagligen redan sagts. Jag ville mest bara formulera vad jag tror är det viktigaste på ett överskådligt och konstruktivt sätt. Men jag håller med Dave om att det behövs handling också. Förhoppningsvis jobbar Admin på det.

Nivå 0 · Nykomling

Se mer framåt istället för att vänta och se tills det blir försent.

Om till exempel ett stort spelsläpp är på gång, varför inte skapa en kategori eller ett subforum för det spelet redan innan det släpps? På det sättet kan man vinna nya medlemmar som kommer hit för att posta i det forumet, och då är ju chansen stor att de även börjar posta i övriga forumet.

Jag vet att admin har teorin att "skapas det trådar om spelet så får det en egen kategori", men om man redan har en kategori för det spelet så inspirerar det ju båda gamla, och kanske främst nya, medlemmar att posta om det spelet.

Äh, suger på att formulera sånt här, men ni förstår nog.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Se mer framåt istället för att vänta och se tills det blir försent.

Om till exempel ett stort spelsläpp är på gång, varför inte skapa en kategori eller ett subforum för det spelet redan innan det släpps? På det sättet kan man vinna nya medlemmar som kommer hit för att posta i det forumet, och då är ju chansen stor att de även börjar posta i övriga forumet.

Jag vet att admin har teorin att "skapas det trådar om spelet så får det en egen kategori", men om man redan har en kategori för det spelet så inspirerar det ju båda gamla, och kanske främst nya, medlemmar att posta om det spelet.

Äh, suger på att formulera sånt här, men ni förstår nog.

Förstår var du menar, och tycker det är bra i teorin. Dock förstår jag också att Admin inte vill hålla på skapa massa nya underforum som kanske aldrig blir något. Snarare är det nog bättre att ha det som vi har nu, med lite modifikationer. Warcraft och WoW skulle exempelvis kunna göras om till ett Blizzardforum. Att vara ansvariga för att starta Offciella trådar om stora spelreleaser skulle kunna vara skribenternas uppgift.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Förstår var du menar, och tycker det är bra i teorin. Dock förstår jag också att Admin inte vill hålla på skapa massa nya underforum som kanske aldrig blir något. Snarare är det nog bättre att ha det som vi har nu, med lite modifikationer. Warcraft och WoW skulle exempelvis kunna göras om till ett Blizzardforum. Att vara ansvariga för att starta Offciella trådar om stora spelreleaser skulle kunna vara skribenternas uppgift.

Håller med till viss del. Att skapa ett, som du sa, "Blizzardforum" skulle nog fungera.

Är dock lite emot till exempel "Den officiella tråden om Diablo III"-trådar eller liknande då övriga forumet dör lite av sådana trådar. Visst, den tråden kanske blir aktiv, men då kommer det ju skapas extremt lite trådar i övrigt om det spelet eller vad det nu kan vara. Det känns mer inaktivt då, iaf enligt mig.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag gillar iden om officiella trådar. Då kan man föra småprat i ett inlägg som inte är värt att skapa en helt ny tråd för om man bara vill säga något snabbt. Jag har funderat på att göra en officiell tråd om ankor till exempel.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag gillar iden om officiella trådar. Då kan man föra småprat i ett inlägg som inte är värt att skapa en helt ny tråd för om man bara vill säga något snabbt. Jag har funderat på att göra en officiell tråd om ankor till exempel.

Jo, det är klart. Jag har lite delad åsikt angående dessa officiella trådar.
Nivå 0 · Nykomling

Minns också storhetstiden på fuska, eller ja när det var mycket mer folk.

Vet inte riktigt hur man ska få forumet mer aktivt, finns några bra idéer här.

16 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling Moderator
↗ till inlägget

Nåja. Det är inga revolutionerande förslag, antagligen har allt redan sagts. Snarare är det mer förslag jag tycker är bra/nödvändiga :P

-Fler moderatorer. Tror det behövs 5-7 moderatorer för att de inte skall få allt för stor arbetsbörda. Om Draghon, Xade, Rapto och Boffa vill vara kvar, och är aktiva så får de såklart det, så antalet nya beror på hur många gamla som är kvar. Helst vill man ju ha moderatorer med lite olika personalitet, men samtidigt måste de kunna komma överrens och inte ge motsägelsefulla budskap.

-Skribenter. Skribenter skulle kunna vara ansvariga för att skriva nyheter, och eventuellt andra skriverier såsom krönikor. De bör även få Skribent som sin titel, alternativt som grupp (som moderatorerna har).

-Revision av reglerna. Har inga konkreta förslag (än, kanske kommer...) på hur detta skulle se ut, men det var väl inte direkt igår de uppdaterades?

-Viss revision av varningssystemet. På en stor sida som fuska.se är det naturligtvis en svår fråga hur man skall sköta varningssystemet. Moderatorerna kan inte ha en personlig relation till alla/de flesta av medlemmarna som på vissa mindre sidor. Det måste därför finnas ett varningssystem som appliceras på alla medlemmar, och lika i alla situationer. Det går inte att göra en fall till fall bedömning. Dock är det inte direkt någon mening med att banna någon som har varit medlem i fem år, för att han postade ett onödigt inlägg om han är vettig i övrigt. Vissa borde dock kanske bannas fortare än fem varningar?

-Lite tävlingar eller annat kul som ger lite mer liv åt sidan.

-------------------

Som sagt, det mesta har antagligen redan sagts. Jag ville mest bara formulera vad jag tror är det viktigaste på ett överskådligt och konstruktivt sätt. Men jag håller med Dave om att det behövs handling också. Förhoppningsvis jobbar Admin på det.

Fler moderatorer kommer efter sommaren(?) förhoppningsvis då det eventuellt kommer bli ändringar på modverktygen och uppdateringen av sidan. Detta är anledningen till att admin har valt att avvakta med att tillsätta fler mods tills att detta är fixat. Finns för tillfället 2-3 medlemmar som kan tänkas att bli tillfrågade. Det är medlemmar som vi i "crew" har diskuterat och kommit fram till, där vi har gått efter hur personerna är som individ och historia på fuska samt att dem skulle platsa i modgänget, det är ju viktigt att vi moderatorer kan ha ett fungerande och effektivt samspel. Givetvis har vi även pratat om de förslag till mods som ni har tipsat om. Så vi har faktiskt lyssnat på er också gällande detta oavsett vilka medlemmar som kommer att tillsättas i slutändan.

ang. skribenter.

Tycker inte riktigt att det är någon aktuell uppdatering. Det är ju inte sådär jätteaktivt på den fronten gällande inskickade nyheter och dylikt. Det är ju bara att ni skriver och skickar in nyheter och dylikt så hamnar det ju på sidan. Behövs ju ingen särskild grupp/titel för det.

När det kommer till reglerna så kan jag inte med 100% säkerhet säga att dem kommer att ändras, men jag har ett minne av att jag läste i modorumet att admin kommer att ge reglerna en uppdatering också! Kan dessvärre inte hitta tråden så kan inte ge ett direkt svar.

När det kommer till varningssystemet så har jag även där minne av att jag läst något admin skrivit om att det kommer en ändring. Jag kan dock ha fel, så ta inte detta allt så allvarligt.

Vad exakt tänker du på tävlingar? Tävlingar som medlemmar skapar eller tävlingar som fuska står för?

Jag har en liten tanke gällande detta.

En medlem som tänker starta en tävling där ett pris utlovas, ex. ett varningskort eller x fuskamynt, så skulle denna medlem kunna skicka in detta till en mod/admin som kollar igenom den och sedan beslutar om medlemmen får något typ utav bidrag till tävlingen. Dvs att om priset är ett varningskort så kan fuska.se stå för det så att inte medlemmen som står för tävligen behöver bekosta detta. Detta bygger ju på att det är en relativt tydlig och genomtänkt tävling.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in