💬
Logga in
Fuska.se

Arma2: Dayz

213 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag kan säga att min emotionella sida har aldrig varit mer rubbad än när jag spelar DayZ. Är jag ute på landsbygden och springer så kan mitt hjärta börja slå av minsta lille rörelse jag ser. Även minsta lilla ljud kan få mig att hoppa till lite. Det är det som gör det så jävla kul. Om det någonsing skulle komma en exakt replika av en zombie apocalyps så är det här det närmaste vi kan komma i dagsläget.

Det enda minuset som jag har erfarat just nu det är zombiesarnas movement, de rör sig lite ryckigt när de väl springer mot dig, lite väl svårskjutna.

Tror det vanligaste meningen i skype de senaste veckan har varit "Var det där en bil?" alt. "JAG HÖRDE SKOTT".
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag hoppade direkt in i spelet och dog ganska snabbt efter att ha jagats någon kilometer av två zombies... Jag hittade en annan spelare och bad honom hjälpa mig men jag råkade avslöja honom för de andra zombierna i området. Sprang omkring lite galet överallt nära honom och till slut sköt han mig! ;:

Spelade vidare lite och fattade inte hur man hoppade över staket, använda bandage o.s.v. men nu har jag lärt mig efter lite experimenterande och genom att kolla på en mycket bra video. Rekommenderar den till er som också börjar spela.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #23

Kul att du har börjat! Det tog mig ca 4 timmar speltid kanske (dog ex antal gånger) för att ens kunna komma ut ur staden och faktiskt börja etablera mig. Det går bra nu. Har hitta military camo, tält, winchester och en makarov PM och till båda har jag massviv med ammo.

Mina riktlinjer innan jag stack ut från staden var att ha; 1 vapen, bandage, återfyllbar flaska, kniv, hatchet, kompass, och morfin. Dock har jag inte fått tag på morfin men får se om jag kan ta mig in till stadens sjukhus igen och leta.

Om du någongång springr längs den nordöstra kusten från staden chernogorsk så kanske vi kan möta upp? :)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Lite tips åt er som ska börja lira! (och även er som lirar)

Hur skaffar jag Arma2: Dayz?

1. Börja med att skapa ett steam konto (om du inte har ett redan vill säga)

2. Installera sedan Arma 2: Free

3. Köp och installera Arma 2: Operation Arrowhead

4. Starta båda spelen så det står att du har 1min played på båda!

5. Följ denna simpla tutorail:

(

Ladda videon från YouTubeNär du laddar spelaren kontaktas YouTube.
)

(Han förklarar det bättre än vad jag kan göra)

Vid updates!

Det finns två updates du bör leta efter, om du inte kommer in på din server eller att allt är buggat när du är online så beror det nog på att du har fel patch!

Arma updates:

Detta är alltså spelet som uppdateras, det händer inte jätte ofta, men om du måste uppdatera gå då till denna hemsida: http://www.arma2.com/beta-patch.php och klicka där det står "Latest beta patch" högst upp!

Du kommer få hem en .zip fil, öppna den och kör "ARMA2_OA_Build_xxxxx"

DayZ updates:

Dessa förekommer oftare, eftersom det är stor förfrågan på detta mod så jobbar dom stenhårt på att pressa ut nya patches hela tiden för att ta bort buggs etc.

Du kan ladda hem filerna här: http://cdn.armafiles.info/latest.torrent

Du kommer få hem en .torrent fil

Lägg in alla filer i /(C:)/Program/Steam/steamapps/common/arma 2 operation arrowhead/@DayZ

Hoppas det hjälpte någon!

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #25

Bra! Ska jag lägga in deta i förstaposten? :)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Om du vill, du bör du kanske avvakta med tanke på hur snabbt spelet utvecklas och det kommer komma nya sätt att göra det på ;)

Det du dock kan lägga in är dessa länkar:

Skitbra map:

http://dayzdb.com/map

Nybörjar guide:

http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=A_Beginners_Guide

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #27

Nej! Dog nu. Skulle söka igenom en lada, hade 3700 blod kvar. Det står en zombie över en sniper (CZ 550) eller vad den heter. Skjuter med min winchester, dödar zombien. En annan kommer från ett mindre utrymme, knäpper den med ett skott också, därefter kommer 4-5 zombier och blockar min utväg vilket leder till brutna ben och sen förblödning :(

Nivå 10 · Veteranfuskare

Skulle gå och hämta en motorcykel vi gömde i skogen för nån dag sedan, den var borta men istället stod där en cykel :D Mitt ute i skogen, måste ha varit nån som cykla förbi och bestämde sig för att byta upp sig mot min motercykel =D

↗ till inlägget

Nej! Dog nu. Skulle söka igenom en lada, hade 3700 blod kvar. Det står en zombie över en sniper (CZ 550) eller vad den heter. Skjuter med min winchester, dödar zombien. En annan kommer från ett mindre utrymme, knäpper den med ett skott också, därefter kommer 4-5 zombier och blockar min utväg vilket leder till brutna ben och sen förblödning :(

Funderar nästan på att respawna, är mycket roligare i början, han håller dock på att arbeta på mer endgame skoj, men just nu känns det som om man vill börja om efter ett tag ^^
Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad händer när man dör egentligen? Jag har ingen ork eller lust att kolla på någon nybörjarguide idag, så jag frågar här istället. ;)

Respawnar man bara och börjar om från början, eller?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vad händer när man dör egentligen? Jag har ingen ork eller lust att kolla på någon nybörjarguide idag, så jag frågar här istället. ;)

Respawnar man bara och börjar om från början, eller?

Man får respawna längst kusten med ett bandage, ett par painkillers samt en ficklampa.
23 Jun 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag var på väg att gå in i ett hus men då hörde jag två skott och såg en zombie dö i huset. Jag la mig ner vid sidan om huset precis utanför utgången. Ut kommer då två män och den senare stannar till för att se sig omkring. När han till slut ser mig verkar det som att han instinktivt skjuter (ca 500 ms reaktionstid) mot mig som sitter och siktar rakt på honom med min Winchester. Jag hade inte tänkt att attackera dem utan bara ligga där och vänta på att de ska gå. Men i och med att han börjar skjuta på mig hinner jag omedelbart avlossa två skott mot honom och vi dör båda två! :cry: Nu vart hans kompis ensam. :(

Jag var ute i skogen och klättrade upp i ett deer stand vid (01x10x) och ramlade tyvärr ner igen, och bröt mitt ben. Virrade omkring i kanske en halvtimme och letade efter någon annan, I SKOGEN :blink:. Jag vart så desorienterad att jag till och med kom vilse. Till slut märkte jag att mitt benbrott inte skulle läkas och jag lät några zombies döda mig.

Är det morfin som läker benbrott eller hur ska man göra om man bryter benen?

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark
↗ till inlägget

Är det morfin som läker benbrott eller hur ska man göra om man bryter benen?

Japp :)

Nivå 6 · Fuskare

Arma2: DayZ verkar vara ett riktigt lirar spel, det blir att spara ihop till det!

Nivå 1 · Novis

Nu håller man på att ladda ner ARMA 2 och Operation Arrowhead, taggad nå kopiöst! Har kollat runt på lite tutorials och dylikt så man har lite kött på benen innan man börjar spela i alla fall. En fråga dock, går det att ändra karaktärens utseende, dvs hudfärg och så vidare? Och hur funkar det med kläder, kan man ändra dessa också?

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #35

Det skulle vara skitkul om vi kunde skapa någon fuskagrupp och vi alla spawnas om och bara kötta :)

↗ till inlägget

Nu håller man på att ladda ner ARMA 2 och Operation Arrowhead, taggad nå kopiöst! Har kollat runt på lite tutorials och dylikt så man har lite kött på benen innan man börjar spela i alla fall. En fråga dock, går det att ändra karaktärens utseende, dvs hudfärg och så vidare? Och hur funkar det med kläder, kan man ändra dessa också?

Man kan ändra karaktärens utseende under "Profile" i startmenyn. Kläder hittar man ingame, just nu finns det starting gear och sedan kan man hitta militär camo och något som kallas ghillie suit. Mer vet jag tyvärr inte om.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Hur återfår man tappat blod?

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #37

Äter mat eller få en blod transfusion av en vän.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Äter mat eller få en blod transfusion av en vän.

Med största sannolikhet antar jag att olika blodgrupper inte ingår ingame xd.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hur återfår man tappat blod?

Vanlig mat- typ Canned Beans eller dylikt ger dig 200 BP (blod) varje gång du äter.

Lagad mat- dvs. ifrån ett djur du har dödat samt tillagat ger dig 800 BP varje gång du äter.

Sen kan man även åka till sjukhus som finns utspridda över mapen, där kan du hitta Blood Bags, dom ger dig fullt BP dvs. 12 000, det negativa med dom är att någon annan måste ge dig den, du kan inte ge dig själv en Blood Transfusion, så det är det negativa med att spela själv.

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #40

Jag ska börja om ikväll! Någon som vill hoppa på?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in