Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Våldet Här På Jorden?


KaramellKing
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Det är Afghanistan som gömmer terrorister och Osama Bin-Ladin (9/11) var Afghan och inte Irakier.

 

Det fanns anhängare till Osama Bin-Laden i Irak. Dock var det kanske inte huvudanledningen. Att Oljan var en av anledningarna är inget jag förnekar, dock bröts flera lagar mot de mänskiligarättigheterna. Som jag sa tidigare har USA "räddat" Europa.

 

Soad_token

Nu är min världskrigshistoria lite rostig, men jag har aldrig hört talas om att USA ens var på Europa under andra världskriget :P Dem skyddade väl sig själva mot Japaneserna och sprängde upp halva Japan? Det kanske bara är jag som har fel, eller så menar du en annan gång då USA "räddat" Europa :P

 

USA var i Europa under WWII. Det var de som till exempel ställde upp med flest man vid invasionen av Frankrike.

 

Jo just ja, Normandy. :zzz:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är Afghanistan som gömmer terrorister och Osama Bin-Ladin (9/11) var Afghan och inte Irakier.

 

Det fanns anhängare till Osama Bin-Laden i Irak. Dock var det kanske inte huvudanledningen. Att Oljan var en av anledningarna är inget jag förnekar, dock bröts flera lagar mot de mänskiligarättigheterna. Som jag sa tidigare har USA "räddat" Europa.

 

Soad_token

Nu är min världskrigshistoria lite rostig, men jag har aldrig hört talas om att USA ens var på Europa under andra världskriget :P Dem skyddade väl sig själva mot Japaneserna och sprängde upp halva Japan? Det kanske bara är jag som har fel, eller så menar du en annan gång då USA "räddat" Europa :P

 

USA var i Europa under WWII. Det var de som till exempel ställde upp med flest man vid invasionen av Frankrike.

Jo just ja, Normandy. :zzz:

 

Jag vill bara förtydliga mitt uttalande. Ja, jag menade att USA hjälpte t.ex. England att slå tillbaka mot tyskarna, både i första världskriget, och i andra världskriget. Och USA vart inte attackerat i någon av fallen utav gav oss i Europa hjälp även fast USA inte var inblandat.

 

Det handlar inte om andra världskriget, det pågår nu.

Saknas det inte lite ord i den meningen? :huh:

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Vi är en brutal ras, tyvärr. :medieval: <_<

Inte brutalare än majoriteten av alla andra raser. Vi har bara teknologin att ta vår brutalitet till en annan nivå, d.v.s. världsförstörarnivå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det handlar inte om andra världskriget, det pågår nu.

Saknas det inte lite ord i den meningen? :huh:

 

Soad_token

 

USA var attackerat i båda fallen. Annars är det tveksamt om de hade blandat sig i. I WWI sänkte tyskarna amerikanska handelsskepp, och I WWII anföll Japan USA. Första attacken skedde i Pearl Harbour.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länder som USA och Israel har värsta dubbelmoralen.

USA påstår sig vara ute efter fred, samma med Israel. Därför så när de attackerar civila och det är en organisation som försvarar sig så stämplas dem omedelbart som terrorister, och det värsta är att människor tror på Amerikas ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Civila offer i krig går nog tyvärr inte att undvika,men länder som t.e.x USA håller sig mer till GeneveKonventionen än andra(undantag Abu Grabe lr hur fa det stavas).

 

visst en Amerikansk Tomahawk Robot som skickas mot nått terror fäste kan döda civila men den riktas mot t.e.x Usama Bin Laden anhängare.räknar jag det som krigsföring.

 

men när Usama supportrarna ska slå tillbaka,lindar dom bomber runt magen och fyller fikorna med spik för att spränga sig själva mitt i en folkmassa,som resulterar i att 4 poliser 2barn och 8 civila dör,kanske en amerikansk soldat,det räknar jag som ren terror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Civila offer i krig går nog tyvärr inte att undvika,men länder som t.e.x USA håller sig mer till GeneveKonventionen än andra(undantag Abu Grabe lr hur fa det stavas).

Du har ingen aning om vad du pratar om där. Det hör knappast till Genevekonventionen att utföra kollektivbestraffning på en hel stad för att fyra CIA agenter mördats. I Falluja 2004 använde man vit fosfor mot befolkningen bland annat, arresterade och misshandalde sjuksköterskor. Bombade bland annat ett sjukhus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vrf skulle dom bombat mot civil befolkningen?att dom använt fosfor kan jag inte förneka,men jag tor inte dom siktade på dom civila.

 

om dom nu bomade fosfor mot en hel stad,avsiktligt sprängt ett sjukhus,och slått och sparkat på sjuksköterskor hade nog flera länder reagerat hårdare än dom gjort.

 

 

senast Terror Bombning används i Krig var under andra världskriget,när brittiska och amerikanska bombplan öderla stad efter stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA och deras massmedia stör jag mig mest på. Det är lite

''Vi kämpar för frihet, vi dödar allt ont. Kliniskt. Ingen blodspillan.'' USA har dödat extremt många civila samtidigt som media tiger om det och visar kriget från den bästa sidan. Det sjuktaste var vid Dödens motorväg där de glatt visade bilder på pansarvagnar som de slagit ut. Dock visades aldrig bilder då man fick se civilbefolkningen - död.

 

http://www.sohoblues.com/GulfWarWeb/images/previews/preview43.jpg

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo visst har USA dödat många civila,men dom flesta civila som dött i Irak på senare år är såna som fallit offer för självmords attacker riktade mot amerikanska krigs fordon och soldater.även om det är en terror grupp som dödar civila så får Hela USA skulden.

 

 

visst jag tycker ochså vissa högre befäl inom den amerikanska krigs makten gör fel,men att skylla på hela Nationen,då är man inte ett dugg bättre själv.

 

 

jag förnekar inte att amerikanska soldater brutit mot krigs reglerna,men många länder är mycket värre.

 

exempel krigs fångar

 

dom ska behandlas väl

 

får inte vissas upp för allmenheten(t.e.x på TV)

 

behöver bara upp ge namn grad och enhet(vad jag vet).

och ska släppas när kriget är slut.

 

blanda inte in Guntanmo(Stavning)lr att CIA använder tortyr då Kuba fängelset inte är för krigs fångar.

då är frågan behandlades Irakiska och Amerikanska Krigs fångar lika?visst begick vissa usa soldater övergrepp i Abu grabe(stavning)men dom har blivt dömda.usa tvingade inte nedskjutna helikpoter piloter att uppge sina namn och bli förnedrade och hotade att om inte USA sticker blir dom avrättde i direkt sändnig.på Al Jazeera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...