Hoppa till innehåll

Encrypter 2.30 Final

Vitdom

Rekommendera inlägg

Namn: Encrypter

Version: 2.30 FINAL

Programmeringsspråk: C++

Releasedatum: 2008/09/26

Programmerad av: Vitdom

Beskrivning: Encrypter är en krypterare programmerad av Vitdom med C++. Den tar en sträng eller fil och krypterar den till krypterad text, den kommer också men en avkrypterare. Man kan även kryptera strängar och filer med lösenord. Den har just nu två krypteringsmetoder.

Systemkrav: Windows; C++ kompilator(om den redan kompilerade exekverbara filen inte fungerar på ditt operativsystem).

Nerladdning:

Encrypter.rar

Exempel på I/U(Encrypter v2.11):

Metod: SPE, keyboard --> screen.

Kryptera

Lösenord: GLaDOS

In: The cake is a lie!

Ut: c5k4xez2&})$pLr}z%

Avkryptering med fel lösenord

Lösenord: Incorrect password!

In: c5k4xez2&})$pLr}z%

Ut: ILx%X~mZ2U>!_mf(sW

Avkryptering med rätt lösenord

Lösenord: GLaDOS

In: c5k4xez2&})$pLr}z%

Ut: The cake is a lie!

Vad som gör programmet så bra:

Med SPE kan man kryptera filer och strängar hur många gånger som helst. För att avkryptera dem sen är det bara och avkryptera dem i rätt ordning.

Lösenordsnyckeln stödjer alla skrivbara ASCII tecken mellan ' '(32) och '~'(126). Lösenordsnyckeln hashas innan den används för kryptering.

Man kan kryptera filer, där SPE även krypterar tabtecken och nyradstecken.

Det är lätt att lägga till nya och egna krypteringsmetoder.

Det använder inga icke-standard biblotek.

Den innehåller en lösenordsgenerator.

Jag är öppen för kommentarer och kritik.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Rätt intressant faktiskt. Ändrade mig en version som gör om till char() också. Då det blir lite väl långt om hela filer ska krypteras så att hela ASCII-numret skrivs ut, och dessutom mellanslag mellan varje. Lär ju bli 3-4 ggr större.

Dekryptionen var ju också lite jobbig... så jag fixade till den.

Om du intresserad av att se så har jag laddat upp här: http://www.upshack.com/./uploaded-files/200804/Encrypter.h (endast header-filen har ändrats). Men jag antar att du kan fixa det lätt själv.

Exempel:

In: Fiskarna dansar så vackert i hagen och gräset doftar fiskrens och leverpastej.

Ut: KÇú¡Ñø¼¿øZ×ø¿¡ø¼Z¡└Z░øØу¼«ZúZóø탿Z®ØóZí¼¥¡ƒ«Z×®á«ø¼Záú¡Ñ¼ƒ¿¡Z®ØóZªƒ░ƒ¼¬ø¡«ƒñh0

Har dock problem med vissa fraser p.g.a. konstiga tecken :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Rätt intressant faktiskt. Ändrade mig en version som gör om till char() också. Då det blir lite väl långt om hela filer ska krypteras så att hela ASCII-numret skrivs ut, och dessutom mellanslag mellan varje. Lär ju bli 3-4 ggr större.

Om du intresserad av att se så har jag laddat upp här: http://www.upshack.com/./uploaded-files/200804/Encrypter.h (endast header-filen har ändrats). Men jag antar att du kan fixa det lätt själv.

Exempel:

In: Fiskarna dansar så vackert i hagen och gräset doftar fiskrens och leverpastej.

Ut: KÇú¡Ñø¼¿øZ×ø¿¡ø¼Z¡└Z░øØу¼«ZúZóø탿Z®ØóZí¼¥¡ƒ«Z×®á«ø¼Záú¡Ñ¼ƒ¿¡Z®ØóZªƒ░ƒ¼¬ø¡«ƒñh0

Nu lyckades jag inte ladda ner filen, men jag vet hur du tänker och kan genomföra det själv som du säger. Men jag valde att inte genomföra det eftersom då blir det nog lite svårt att avkryptera eftersom det nu körs i kommandotolken där man inte kan kopiera texterna. :(

Jag har inte kommit till programmering av Windows APIt än(bara typ den logiska grunden), men det borde gå att göra så att man kan kopiera strängarna.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

vitdom jag ladda ner ditt program förut men vad gör den och vad är den till för??

Beskrivning: Encrypter är en krypterare programmerad av Vitdom med C++. Den tar en sträng och krypterar den till krypterad text, den kommer också men en avkrypterare.

Det är ett testprogram jag skapat för att kryptera strängar.

Vad är kryptering?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exempel:

Nu lyckades jag inte ladda ner filen, men jag vet hur du tänker och kan genomföra det själv som du säger. Men jag valde att inte genomföra det eftersom då blir det nog lite svårt att avkryptera eftersom det nu körs i kommandotolken där man inte kan kopiera texterna. :(

Jag har inte kommit till programmering av Windows APIt än(bara typ den logiska grunden), men det borde gå att göra så att man kan kopiera strängarna.

Villu klistra in högerklicka -> Klistra

Vill du kopiera något från CMD högerklicka -> markera. Markera texten och tryck på enter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
Skrivet (redigerat)

Ny helt omprogrammerad version 2.00 har släppts!!!

[CHANGELOG_1.0-2.00]

• Programmerade om programmet HELT
  • Tog bort den gamla krypteringsmetoden
  • Lade till ny krypteringsmetod: ROT47
  • Lade till ny krypteringsmetod: SPE(Sequencive Password Encryption)
  • Lade till hash funktion för lösenordskryptering
  • Lade till ett alternativ där man kan läsa in och skriva till filer
  • Kompilerade programmet för Windows med den senaste versionen av MinGW GCC (3.4.5)
  • Windows behöver nu INTE Microsoft .NET Framework för att kunna köra programmet
  • Plockade bort onödig data ifrån den exekverbara filen, minskade genom detta filstorleken med över 30%
För mer information, se första inlägget. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Off-Topic: Ubuntu for the win!

On-Topic: Hmm.. det skulle ju vara bra ifall man skulle kunna kryptera en fils innehåll. Vi säger att man gör en txt fil med ett visst innehåll. Sen går du in i programmet och då säger vi att man kan välja mellan att skriva texten man vill kryptera direkt i programmet eller kryptera en fils innehåll, inte själva filen utan bara innehållet. När du väljer kryptera en fils innehåll så skriver du in filens adress och sen så skapas en ny fil som heter "gammaltnamn-gammalfiländelse-krypterad.txt".

[EDIT] Läste inte allt^^

Redigerat av NossLoad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...