Viruz256 Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 det är altid en chans att du missar eller gör en sak som slår 3 sexor men bara för det måste det inte vara slumpen och desutom behöver du inte missa om du är väldigt bra på kasta pil men det finns alltid en chans att du kan göra det men bara för det är det ingen slump om man träffar/missar, för slumpen är nått man inte kan styra över och du bestämer hur hårt du vill kasta och hur högt/lågt så då kan man styra över det, och dettta gäller för alla sånnahär grejor som hur hårt man slår en tärning och vart man kastar den Hmm...så om jag sätter upp en piltavla och säger åt dig att bara kasta precis mitt i, kommer du göra det? nej, även om du försöker och avgöra hur hårt och åt vilket håll man ska kasta så kommer du inte att träffa varje gång. Slumpen ligger inte i att du missar (för det kan jag garanter att du kommer och är där med inget oväntat) utan slumpen ligger i att du missade just 4 gången du kastade den kvällen. Sen undrar jag då vad du tycker är slumpen? (Fortfarande bara på det "lägre" statiet). Soad_token Men det är då ingen slump... Men vi VET inte vad som kommer hända. Det är samma som 1+1=2. Vet jag inte att det blir så är det väl ingen slump att det blir så. Samma med pilarna, jag vet inte att det är så, men det gör det inte till en slump. I så fall är slumpen bara okunskap. Slump är att man inte vet vad som kommer att hända, du försöker träffa mitt i varje gång men du kommer inte att göra det, slump att du träffar ibland. Soad_token Alltså, Slump = Okunskap. 1+1=2. 1+1=2 är ingen slump för mäniskan har skälva bästamt värdet på dom talen altså vet man att 1+1=2 det är samma sak som 20*20=400 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 det är altid en chans att du missar eller gör en sak som slår 3 sexor men bara för det måste det inte vara slumpen och desutom behöver du inte missa om du är väldigt bra på kasta pil men det finns alltid en chans att du kan göra det men bara för det är det ingen slump om man träffar/missar, för slumpen är nått man inte kan styra över och du bestämer hur hårt du vill kasta och hur högt/lågt så då kan man styra över det, och dettta gäller för alla sånnahär grejor som hur hårt man slår en tärning och vart man kastar den Hmm...så om jag sätter upp en piltavla och säger åt dig att bara kasta precis mitt i, kommer du göra det? nej, även om du försöker och avgöra hur hårt och åt vilket håll man ska kasta så kommer du inte att träffa varje gång. Slumpen ligger inte i att du missar (för det kan jag garanter att du kommer och är där med inget oväntat) utan slumpen ligger i att du missade just 4 gången du kastade den kvällen. Sen undrar jag då vad du tycker är slumpen? (Fortfarande bara på det "lägre" statiet). Soad_token Men det är då ingen slump... Men vi VET inte vad som kommer hända. Det är samma som 1+1=2. Vet jag inte att det blir så är det väl ingen slump att det blir så. Samma med pilarna, jag vet inte att det är så, men det gör det inte till en slump. I så fall är slumpen bara okunskap. Slump är att man inte vet vad som kommer att hända, du försöker träffa mitt i varje gång men du kommer inte att göra det, slump att du träffar ibland. Soad_token Alltså, Slump = Okunskap. 1+1=2. 1+1=2 är ingen slump för mäniskan har skälva bästamt värdet på dom talen altså vet man att 1+1=2 det är samma sak som 20*20=400 LIka mycket slump som piltavlan. Jag vet inte vad som ska hända med piltavlan, och jag vet inte vad som ska hända när jag adderar 1 och 1. Alltså är det en slump för jag visste lika lite i båda fallen och ändå hände det något! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 LIka mycket slump som piltavlan. Jag vet inte vad som ska hända med piltavlan, och jag vet inte vad som ska hända när jag adderar 1 och 1. Alltså är det en slump för jag visste lika lite i båda fallen och ändå hände det något! ok, nu blir jag lite trött på ditt exempel, va menar du med att du inte vet att 1+1=2? Sen kan man räkna ut det i förväg, när du kastar pilen kan du inte vet exakt var den kommer att träffa (om man nu inte överdirver och sätter upp en massa datorer osv). Att du får ett perfekt kast vet du inte i förväg. Vi tar ett nytt exempel, om du tänker på ett tal, låt oss säga 5, tar en näve grus slänger upp och fångar sedan så mycket som du kan, mo det var 5 stenar du fångade var det en slump att du gissade på just 5 stenar och sedan fångade så många. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 LIka mycket slump som piltavlan. Jag vet inte vad som ska hända med piltavlan, och jag vet inte vad som ska hända när jag adderar 1 och 1. Alltså är det en slump för jag visste lika lite i båda fallen och ändå hände det något! ok, nu blir jag lite trött på ditt exempel, va menar du med att du inte vet att 1+1=2? Sen kan man räkna ut det i förväg, när du kastar pilen kan du inte vet exakt var den kommer att träffa (om man nu inte överdirver och sätter upp en massa datorer osv). Att du får ett perfekt kast vet du inte i förväg. Vi tar ett nytt exempel, om du tänker på ett tal, låt oss säga 5, tar en näve grus slänger upp och fångar sedan så mycket som du kan, mo det var 5 stenar du fångade var det en slump att du gissade på just 5 stenar och sedan fångade så många. Soad_token Båda exemplen kan man också räkna ut. Skillnaden är att vi som människor inte vet alla de olika faktorerna. Men beror inte på att det är en slump utan på människans okunskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 LIka mycket slump som piltavlan. Jag vet inte vad som ska hända med piltavlan, och jag vet inte vad som ska hända när jag adderar 1 och 1. Alltså är det en slump för jag visste lika lite i båda fallen och ändå hände det något! ok, nu blir jag lite trött på ditt exempel, va menar du med att du inte vet att 1+1=2? Sen kan man räkna ut det i förväg, när du kastar pilen kan du inte vet exakt var den kommer att träffa (om man nu inte överdirver och sätter upp en massa datorer osv). Att du får ett perfekt kast vet du inte i förväg. Vi tar ett nytt exempel, om du tänker på ett tal, låt oss säga 5, tar en näve grus slänger upp och fångar sedan så mycket som du kan, mo det var 5 stenar du fångade var det en slump att du gissade på just 5 stenar och sedan fångade så många. Soad_token Båda exemplen kan man också räkna ut. Skillnaden är att vi som människor inte vet alla de olika faktorerna. Men beror inte på att det är en slump utan på människans okunskap. Det va det jag menade, vi (som människa) kan inte räkna ut det vi det givna tillfället, det blir för oss alltså en slump. jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 det är altid en chans att du missar eller gör en sak som slår 3 sexor men bara för det måste det inte vara slumpen och desutom behöver du inte missa om du är väldigt bra på kasta pil men det finns alltid en chans att du kan göra det men bara för det är det ingen slump om man träffar/missar, för slumpen är nått man inte kan styra över och du bestämer hur hårt du vill kasta och hur högt/lågt så då kan man styra över det, och dettta gäller för alla sånnahär grejor som hur hårt man slår en tärning och vart man kastar den Hmm...så om jag sätter upp en piltavla och säger åt dig att bara kasta precis mitt i, kommer du göra det? nej, även om du försöker och avgöra hur hårt och åt vilket håll man ska kasta så kommer du inte att träffa varje gång. Slumpen ligger inte i att du missar (för det kan jag garanter att du kommer och är där med inget oväntat) utan slumpen ligger i att du missade just 4 gången du kastade den kvällen. Sen undrar jag då vad du tycker är slumpen? (Fortfarande bara på det "lägre" statiet). Soad_token Men det är då ingen slump... Men vi VET inte vad som kommer hända. Det är samma som 1+1=2. Vet jag inte att det blir så är det väl ingen slump att det blir så. Samma med pilarna, jag vet inte att det är så, men det gör det inte till en slump. I så fall är slumpen bara okunskap. Slump är att man inte vet vad som kommer att hända, du försöker träffa mitt i varje gång men du kommer inte att göra det, slump att du träffar ibland. Soad_token Alltså, Slump = Okunskap. 1+1=2. 1+1=2 är ingen slump för mäniskan har skälva bästamt värdet på dom talen altså vet man att 1+1=2 det är samma sak som 20*20=400 LIka mycket slump som piltavlan. Jag vet inte vad som ska hända med piltavlan, och jag vet inte vad som ska hända när jag adderar 1 och 1. Alltså är det en slump för jag visste lika lite i båda fallen och ändå hände det något! 1+1=2 är ingen slump för mäniskan har själv bestämt hur mycket alla talen är!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Nej, människor är inte perfekta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Nej, människor är inte perfekta. Dåså, det är en slump att du träffar när du träffar, du försöker ta i lika mycket varje gång och att kasta på samma ställe men träffar sällan. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Nej, människor är inte perfekta. Dåså, det är en slump att du träffar när du träffar, du försöker ta i lika mycket varje gång och att kasta på samma ställe men träffar sällan. Soad_token men om du är med i en tävlig om pilkastning och du träffar mitten 20 ggr i rad så ka du inte kalla det slump för du trffar alltid men om du träffar mitten 25% övriga tavlan 25% och utanför 50% så är det en slump om du träffar, allt är beronde av värdena som du får Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Nej, människor är inte perfekta. Dåså, det är en slump att du träffar när du träffar, du försöker ta i lika mycket varje gång och att kasta på samma ställe men träffar sällan. Soad_token men om du är med i en tävlig om pilkastning och du träffar mitten 20 ggr i rad så ka du inte kalla det slump för du trffar alltid men om du träffar mitten 25% övriga tavlan 25% och utanför 50% så är det en slump om du träffar, allt är beronde av värdena som du får Så om man lyckas få ett perfekt spel så var det inte en slump, bara om man spelar dåligt? :S Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2008 Tänk hur Jorden skapades. Var det en slump att Jorden skapades, eller berodde det på omständigheterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2008 jag skulle inet träffa mitten om jag så försökte 10 dagar i sträck för jag suger på att kasta pil, men om man är världsmästare i att kasta pil så finns det ingen slump i så fall. Den ända slump jag "tror på" är om du blandar 2 ämnen och du råkar ta för mycket av ett ämne 2 gånger( exakt samma mängd) och resultatet inte blir det samma. dvs att du inte kan träna bort slumpen som med pilkastningen Så du tror att om man är världsmästare så kommer man aldrig att missa? Soad_token Nej, människor är inte perfekta. Dåså, det är en slump att du träffar när du träffar, du försöker ta i lika mycket varje gång och att kasta på samma ställe men träffar sällan. Soad_token men om du är med i en tävlig om pilkastning och du träffar mitten 20 ggr i rad så ka du inte kalla det slump för du trffar alltid men om du träffar mitten 25% övriga tavlan 25% och utanför 50% så är det en slump om du träffar, allt är beronde av värdena som du får Så om man lyckas få ett perfekt spel så var det inte en slump, bara om man spelar dåligt? :S Soad_token nej men därimot att du spelar bra:P Tänk hur Jorden skapades. Var det en slump att Jorden skapades, eller berodde det på omständigheterna? det beror av omständigheterna att så många atomer hamnade på samma ställe kan jag inte se som en slump det är ung som att säja att det var en slump att gud skapade jorden(vilket jag inte tror på jag, är ateist och tror på bigbang till någon kommer med en bättre teori) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.