WASD Skrivet 8 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2008 Garone: jag det håller jag med om jirachi: precis, det är 1% att man hittar en pokemon, det är altså inte att mönster att man hittar den och 99 gånger senare hittar man den igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2008 (redigerat) Vi säger att du kastar en tärning, material du kastar på, vind, vinkel, kraft etc. spelar allt en roll till vilken siffra du får, inte slumpen. Vad tycker du? nej... tärningen ser exakt likadan ut på alla 6 sidor om man bortser från att den har 1-6 hål men det måste inte vara små hål utan det kan vara ditmålade nummer altså måste det vara slumpen och inte att man alltid får en 4a om man kastar den i sand. Eller oj jag läste det lite nogrannare nu, då kan jag hålla med dig, men om man slumpar ett tal från en dator så måste det vara slumpen, vad skulle det annars va? Datorn använder faktorer som tiden till att generera slumpmässiga tal, läs mer i följande tråd:http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=103668&h Redigerat 8 Juni 2008 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 8 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2008 Vi säger att du kastar en tärning, material du kastar på, vind, vinkel, kraft etc. spelar allt en roll till vilken siffra du får, inte slumpen. Vad tycker du? nej... tärningen ser exakt likadan ut på alla 6 sidor om man bortser från att den har 1-6 hål men det måste inte vara små hål utan det kan vara ditmålade nummer altså måste det vara slumpen och inte att man alltid får en 4a om man kastar den i sand. Eller oj jag läste det lite nogrannare nu, då kan jag hålla med dig, men om man slumpar ett tal från en dator så måste det vara slumpen, vad skulle det annars va? Datorn använder faktorer som tiden till att generera slumpmässiga tal, läs mer i följande tråd:http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=103668&h kanske borde läsa på mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 (redigerat) ok :o så om jag spelar wow så kan jag vara inne ett specielt klockslag för att mitt item ska droppas? typ :P Redigerat 9 Juni 2008 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 ok :o så om jag spelar wow så kan jag vara inne ett specielt klockslag för att mitt item ska droppas? typ :PMer eller mindre, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 ok :o så om jag spelar wow så kan jag vara inne ett specielt klockslag för att mitt item ska droppas? typ :PMer eller mindre, ja. då du måste spela hela tiden ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Förstod inte vad du menade. Kan du förtydliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 ehh ja... skulle stå: annars får du spela hela tiden ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
H2BH Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Finns Slumpen eller händer allting beroende av något innan? Själv så är jag inte helt säker men jag tycker mer att slumpen inte finns. Jag tycker att "Slumpen" bara är ett ord som man använder för att beskriva sådant som man inte kan styra. t.ex. ett träds grenar, jag tror inte att det som format detta "fractala" mönster är slumpen, jag tror att tempratur, vind, näring och allt spelar en roll till hur allt ser ut. Om vi säger att det i en produktion tillverkas en TV av alla som inte fungerar, så tror jag inte att det är slumpen som avgör vem som får det. Det är ju du som väljer en TV, och vilken TV du väljer beror på din natur, alltså hur du tänker, detta avgjordes redan vid hmmm... befruktningen och är i sin tur ingen slump. Vi säger att du kastar en tärning, material du kastar på, vind, vinkel, kraft etc. spelar allt en roll till vilken siffra du får, inte slumpen. Vad tycker du? Om du vill ha ett riktigt bra svar ska du kolla på filmen 21, i en utav scenerna där killen får välja en utav dem 3 tavlorna. där har du ett riktigt svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Ja, det är det jag har sagt, slumpen är det vi (människor) inte kan räkna ut/förstå vid det givna tillfället, men vi gör ett beslut ändå. Vi väljer att kasta så hårt som vi gör och sikta där vi gör (om vi fortsätter med piltavlan som exempel) men vet ändå inte om vi kommer träffa mitten. Och ja färdigheter minskar slumpen efter som vi lär oss att räkna ut just den saken vi tränar. Och jag "tror" inte på slumpen som en livsstil, däremot så finns det i små mängder i vardagen. Soad_token nej för jag känner ingen världsmästare :P det är presis det jag vill komma fram till att om man e bra på en sak så försvinner slumpen Nej den försvinner inte, den byter bara skeppnad, istället för att chansa (och slumpen avgör när man träffar) så bilr slumpen avgörande efter som när det gäller en världsmästare så blir slumpen tvärtom, när kommer han missa. Så slumpen "lever kvar" däremot tror jag inte på slumpen som en livsstil utan som ett vardagligt fenomen. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Ja, det är det jag har sagt, slumpen är det vi (människor) inte kan räkna ut/förstå vid det givna tillfället, men vi gör ett beslut ändå. Vi väljer att kasta så hårt som vi gör och sikta där vi gör (om vi fortsätter med piltavlan som exempel) men vet ändå inte om vi kommer träffa mitten. Och ja färdigheter minskar slumpen efter som vi lär oss att räkna ut just den saken vi tränar. Och jag "tror" inte på slumpen som en livsstil, däremot så finns det i små mängder i vardagen. Soad_token nej för jag känner ingen världsmästare :P det är presis det jag vill komma fram till att om man e bra på en sak så försvinner slumpen Nej den försvinner inte, den byter bara skeppnad, istället för att chansa (och slumpen avgör när man träffar) så bilr slumpen avgörande efter som när det gäller en världsmästare så blir slumpen tvärtom, när kommer han missa. Så slumpen "lever kvar" däremot tror jag inte på slumpen som en livsstil utan som ett vardagligt fenomen. Soad_token Men det finns ju alltid en naturlig förklaring på "slumpen". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Nej den försvinner inte, den byter bara skeppnad, istället för att chansa (och slumpen avgör när man träffar) så bilr slumpen avgörande efter som när det gäller en världsmästare så blir slumpen tvärtom, när kommer han missa. Så slumpen "lever kvar" däremot tror jag inte på slumpen som en livsstil utan som ett vardagligt fenomen. Soad_token Men det finns ju alltid en naturlig förklaring på "slumpen". Ja, det är bara det att vi kan inte förklara det vid det givna tillfället, alltså vi vet inte exakt hur det kommer att gå 2 sekunder innan (men som sagt det går att förklara efteråt). Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.