Hoppa till innehåll

Slumpen


Mezox

Rekommendera inlägg

Sedan om man ser en kändis på stan så kan man väl på något sätt säga att det är slumpen.

 

Man kan kalla det för slump men det är ingen slump eftersom kändisen ville gå dit liksom, det är bara ett sammanträffande

 

Ja och ett sammanträffande är i detta fall en slump, du visste inte om i förväg att du skulle stöta på just den kändisen just där, slumpen alltså (som jag har sagt tidigare det går att räkna ut slumpen efteråt, men inte före).

 

Soad_token

 

Enligt mig verkar våra skilda åsikter endast vara en definitionsfråga. Du definierar en slump som en händelse där vi inte vet vad som kommer att inträffa.

Jag definierar en slump som en händelse som händer utan någon specifik anledning.

 

Detta är två olika synsätt på saken men båda är lika korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 99
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sedan om man ser en kändis på stan så kan man väl på något sätt säga att det är slumpen.

 

Man kan kalla det för slump men det är ingen slump eftersom kändisen ville gå dit liksom, det är bara ett sammanträffande

 

Ja och ett sammanträffande är i detta fall en slump, du visste inte om i förväg att du skulle stöta på just den kändisen just där, slumpen alltså (som jag har sagt tidigare det går att räkna ut slumpen efteråt, men inte före).

 

Soad_token

 

Enligt mig verkar våra skilda åsikter endast vara en definitionsfråga. Du definierar en slump som en händelse där vi inte vet vad som kommer att inträffa.

Jag definierar en slump som en händelse som händer utan någon specifik anledning.

 

Detta är två olika synsätt på saken men båda är lika korrekta.

 

Sant fast skillnaden är inte så stor, jag ser det som en händelse utan någon specifik anledning om en normalk person inte räknar ut det direkt efteråt (utan massa hjälpmedel osv.). Du tycker däremot att om det går på något sätt att förklara så är det inte en slump :P Inte så stor skillnad :)

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan om man ser en kändis på stan så kan man väl på något sätt säga att det är slumpen.

 

Man kan kalla det för slump men det är ingen slump eftersom kändisen ville gå dit liksom, det är bara ett sammanträffande

 

Ja och ett sammanträffande är i detta fall en slump, du visste inte om i förväg att du skulle stöta på just den kändisen just där, slumpen alltså (som jag har sagt tidigare det går att räkna ut slumpen efteråt, men inte före).

 

Soad_token

Enligt mig verkar våra skilda åsikter endast vara en definitionsfråga. Du definierar en slump som en händelse där vi inte vet vad som kommer att inträffa.

Jag definierar en slump som en händelse som händer utan någon specifik anledning.

 

Detta är två olika synsätt på saken men båda är lika korrekta.

 

Sant fast skillnaden är inte så stor, jag ser det som en händelse utan någon specifik anledning om en normalk person inte räknar ut det direkt efteråt (utan massa hjälpmedel osv.). Du tycker däremot att om det går på något sätt att förklara så är det inte en slump :P Inte så stor skillnad :)

 

Soad_token

 

Var snäll och definera om vad du menar med 'Normal Person'.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Enligt mig verkar våra skilda åsikter endast vara en definitionsfråga. Du definierar en slump som en händelse där vi inte vet vad som kommer att inträffa.

Jag definierar en slump som en händelse som händer utan någon specifik anledning.

 

Detta är två olika synsätt på saken men båda är lika korrekta.

 

Sant fast skillnaden är inte så stor, jag ser det som en händelse utan någon specifik anledning om en normalk person inte räknar ut det direkt efteråt (utan massa hjälpmedel osv.). Du tycker däremot att om det går på något sätt att förklara så är det inte en slump :P Inte så stor skillnad :)

 

Soad_token

 

Var snäll och definera om vad du menar med 'Normal Person'.

 

En person som lever i dagen samhälle, skriver man inte det så kommer det komma 5 poster om hur man om 10 miljoner år kommer vara så utvecklad att man kan se in i framtiden eller nåt liknande dravel.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...