WASD Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Jag och mina kompisar lekar med raketer och smällare så det är nog bäst att det finns en åldersgräns annars skulle det förmodligen hända en olycka för mig eller mina kompisar snart... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 5 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2008 ja åldersgränsrna sätts av en andledning,varje år är det nån unge som skadats av raketer etc på grunda av att en lek gick snett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Clown Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Tycker ni att det bör tillåtas att personer under 18 år skulle få ha smällare/raketer? Jag tycker barn borde få ha de... njea, både och men jag skulle nog säga Ja att fara och köpa raketer/smällare med morsan är lite jobbigt skulle villja köpa större själv ;:. Me det är bra regel iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Jag tycker att det borde vara 18+ på raketer och större smällare. man kan ju knappast smälla en postlåda med dom små gröna smällarna (som jag alltid glömmer vad dom heter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 Jag tycker att det borde vara 18+ på raketer och större smällare. man kan ju knappast smälla en postlåda med dom små gröna smällarna (som jag alltid glömmer vad dom heter). Kanske inte en postlåda, men de kan fortfarande användas till vandalisering i fel händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 Tycker ni att det bör tillåtas att personer under 18 år skulle få ha smällare/raketer? Jag tycker barn borde få ha de... är alltid hos min farsa på nuår och påsk (då man ska smälla) och för han har jag fått smälla sen den dagen jag kunde gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tygger Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 på nyår så smäller jag ^^ så det ska vara lagligt för ca 7+ på nyår kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 Jag tycker 18 årsgräns är bra :) Inget mer att säga :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 på nyår så smäller jag ^^ så det ska vara lagligt för ca 7+ på nyår kanske Är du helt galen? En 7:åring med smällare och raketer? Jag skulle f*n piska regeringen om det röstades fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 22 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2008 Jag tycker att det borde vara 18+ på raketer och större smällare. man kan ju knappast smälla en postlåda med dom små gröna smällarna (som jag alltid glömmer vad dom heter).Smatterbomber. Men jag håller med Dezen på raketer (inte tjutare) och på större smällare/bomber så ska det vara iaf 16+. Tygger: 7+ ?! Var kommer du ifrån ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Jag tycker att det borde vara 18+ på raketer och större smällare. man kan ju knappast smälla en postlåda med dom små gröna smällarna (som jag alltid glömmer vad dom heter).Smatterbomber. Men jag håller med Dezen på raketer (inte tjutare) och på större smällare/bomber så ska det vara iaf 16+. Tygger: 7+ ?! Var kommer du ifrån ? 16+ för att använda dem, sure. Men 18+ för att köpa dem, no matter vilken sorts bomb det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Då det här kan skada personer fysiskt tycker jag att en åldergräns på arton år är helt rätt.Man kan skada personer fysiskt med en spade, bör man ha artonårsgräns på dem med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.