Hoppa till innehåll

Livet Suger...


Rekommendera inlägg

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tips för att må bättre och ha bra kompisar är detta!

jag tycker att du ska följa tips 1 eller tips 2!!

 

Tips 1: Flytta till en annan skola och stad och få nya vänner! (innebär att du mår bättre men kanske saknar)

 

Tips 2: Säg till läraren eller dina föräldrar att det börjar bli jobbigt! ( Kanske blir jobbigt att säga men det är värt)

 

Tips 3: Ring till nån som kan hjälpa dig ur detta fallet! (Pinsamt men det kommer bli bra)

 

Tips 4: Prata Med nån på denna sidan så kanske han kan hjälpa dig ur fallet! (berå på den som bor på samma gata)

 

Det värsta man kan göra det är att göra detta!!

 

Värsta 1: Ta självmord! (innebär att du aldrig lever mer)

 

Värsta 2: strunta i det är dumheterna (mer förjävligt + att detta kommer att ändra ditt liv)

 

Värsta 3: Bli så arg så man slår ner nån (innebär ungdomfängelse eller till en annan skola som alla mobbare är)

 

jag tycker att du aldrig ska ta värsta 1 eller värsta 3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tips för att må bättre och ha bra kompisar är detta!

jag tycker att du ska följa tips 1 eller tips 2!!

 

Tips 1: Flytta till en annan skola och stad och få nya vänner! (innebär att du mår bättre men kanske saknar)

 

Tips 2: Säg till läraren eller dina föräldrar att det börjar bli jobbigt! ( Kanske blir jobbigt att säga men det är värt)

 

Tips 3: Ring till nån som kan hjälpa dig ur detta fallet! (Pinsamt men det kommer bli bra)

 

Tips 4: Prata Med nån på denna sidan så kanske han kan hjälpa dig ur fallet! (berå på den som bor på samma gata)

 

Det värsta man kan göra det är att göra detta!!

 

Värsta 1: Ta självmord! (innebär att du aldrig lever mer)

 

Värsta 2: strunta i det är dumheterna (mer förjävligt + att detta kommer att ändra ditt liv)

 

Värsta 3: Bli så arg så man slår ner nån (innebär ungdomfängelse eller till en annan skola som alla mobbare är)

 

jag tycker att du aldrig ska ta värsta 1 eller värsta 3

vilken sida kopierade du allt det där av?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tips för att må bättre och ha bra kompisar är detta!

jag tycker att du ska följa tips 1 eller tips 2!!

 

Tips 1: Flytta till en annan skola och stad och få nya vänner! (innebär att du mår bättre men kanske saknar)

 

Tips 2: Säg till läraren eller dina föräldrar att det börjar bli jobbigt! ( Kanske blir jobbigt att säga men det är värt)

 

Tips 3: Ring till nån som kan hjälpa dig ur detta fallet! (Pinsamt men det kommer bli bra)

 

Tips 4: Prata Med nån på denna sidan så kanske han kan hjälpa dig ur fallet! (berå på den som bor på samma gata)

 

Det värsta man kan göra det är att göra detta!!

 

Värsta 1: Ta självmord! (innebär att du aldrig lever mer)

 

Värsta 2: strunta i det är dumheterna (mer förjävligt + att detta kommer att ändra ditt liv)

 

Värsta 3: Bli så arg så man slår ner nån (innebär ungdomfängelse eller till en annan skola som alla mobbare är)

 

jag tycker att du aldrig ska ta värsta 1 eller värsta 3

vilken sida kopierade du allt det där av?

 

Jag kom på det alldeles själv! nödvändigt tips tycker jag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

begå inte självmord det är inge bra.

 

jag har varit i din sits ochså hela åttan var jag mobbad och mina kompisar vågade inte va med mig för dom var rädda för att bli mobbade.

 

jag överlevde till sommare tränade jävel och sen när nian började så slog jag ner varenda jävel som hade mobbat mig dom blev skiträdda och nu vågar ingen gå på mig.

 

men om du inte kan vänta så länge så kan jag bara ge basiska tips

 

prata med lärarna, byt skola, osv osv

 

det kommer att ordna sig.

 

fast jag går ju på gymmansiet nu så min gamla klass e borta :)

Redigerat av asabrasa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

begå inte självmord det är inge bra.

 

jag har varit i din sits ochså hela åttan var jag mobbad och mina kompisar vågade inte va med mig för dom var rädda för att bli mobbade.

 

jag överlevde till sommare tränade jävel och sen när nian började så slog jag ner varenda jävel som hade mobbat mig dom blev skiträdda och nu vågar ingen gå på mig.

 

men om du inte kan vänta så länge så kan jag bara ge basiska tips

 

prata med lärarna, byt skola, osv osv

 

det kommer att ordna sig.

 

fast jag går ju på gymmansiet nu så min gamla klass e borta :)

Nian = Straffmyndig. Konstigt att du inte blev polisanmäld. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Alla har haft svåra perioder i sitt liv.

Själv satt jag för ett år sen och höll ett vattenglas i ena handen, och en ask tabletter i den andra, med ett handskrivet brev framför mig.

Det är lätt att hamna i en ond spiral när det gäller just dem tankarna, men låt dem bara skölja över dig som en våg. Den här tråden bör väl få dig att inse att folk bryr sig, vare sig de känner dig eller inte.

 

Sen kan du glädja dig med tanken att mobbare oftast är grymt osäkra på sig själva, och väljer därför att trycka ner andra. Det är du som är stark, och dem som är svaga, även om det inte verkar så. Även om de kan säga saker som gör att du ifrågasätter din egen självbild, ta inte åt dig. Det är dem själva de egentligen vill spotta på.

 

Brudar som väljer killar framför vänner är det bara att skita i. Du är mer värd än henne. Om hon vore guld, är du en diamant. Tänk på att just du är unik. Ingen kan någonsin ersätta dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Megadeth

Har varit i samma sits som du. Fast jag var dock inte nöjd med mitt liv. Ingenting med mobbning att göra. Hade också tänkt att begå självmord, fast jag gjorde inte det. Bara börja ett nytt liv, det är det enklaste du kan göra, annars finns det ju inte mer att göra.

 

 

Annars prata med någon psykolog, de kan säkert hjälpa dig. För de kan sådana saker om du har det svårt i livet.

 

 

Men först av allt, sätt dig vid en stol och få dina föräldrar med till bordet och där pratar ni om situationen. Så kommer de säkert förstå dig, hur svårt du har det!

 

 

//Megadeth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Värsta 1: Ta självmord! (innebär att du aldrig lever mer)

 

Värsta 2: strunta i det är dumheterna (mer förjävligt + att detta kommer att ändra ditt liv)

 

Värsta 3: Bli så arg så man slår ner nån (innebär ungdomfängelse eller till en annan skola som alla mobbare är)

 

jag tycker att du aldrig ska ta värsta 1 eller värsta 3

 

Oh yeah.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...