Hoppa till innehåll

Dina Betyg?


xSaaamii

Rekommendera inlägg

  • Svar 680
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

305p

 

13 mvg resten vg

Such a waste

Varför skulle det vara det?

Livet är mer än bara läxor och slav i skolan, även fast ni må tycka att skolan är det viktigaste i världen så är det värdare att leva livet medan man livet, imorgon kan vara din sista dag.

 

Hahaha, ja så kan man ju se det. Men sen när man går där när man är 30, har lån upp över öronen, får inget jobb på grund av halvkassa omdömen och bor i någon liten pissig lägenhet med hjälp av pengar man får av föräldrarna, det är ju inte riktigt att leva livet kanske. Det måste självklart inte bli så, men kanske. Jag garderar mig, och detta utan att offra min fritid, jag lever fortfarande livet till fullo. Men jag fattar hur du tänker. :)

 

"Hahaha" inte så kul.

 

Låt oss jämföra och se hur jätte smart du är puttinutt gubben (puss)

 

 

Kusin: Gick ut grundskolan med 190p och kom in på byggnadsprogramet, 3år av slapp på gymnasiet, har sett hans schema och det reflekterar ungefär det jag hade i 5an. Förutom torsdagar och fredagar då de byggde från 8.00 -> 15.30

Efter tre år på gymnasiet så flyttar han och satsar på hockyn, får jobb som murare pga. hans bra utbildning och tjänar nu 25 papp i månaden och det ökar.

Idag är han 20 år och spenderar somrarna i Ayia Napa lappandes i solen och festandes på kvällarna.

 

Moving on

 

Syster: Gick ut grundskolan med 280p och valde att gå natur, intaget där låg på runt 210p. Efter fyra månader hoppar hon av plugget och bokstavligen möter helvettet. Får jobba som dagisfröken, byta blöjor, torka upp efter skitungar i 3 månader och tjänar skit. Flyttar och går tre år på ett ridgymnasium och får ingen vidare utbildning där, sänker sig pga. skoltrötthet och hon ser ingen framtid hos hästarna trots många år av ridning. Idag bor hon hos sin mamma och pappa och är 22år gammal. Har ingen pojkvän, knappt några kompisar, spenderar dagarna framför teven och det hon älskar mest är drakar. Jobbar på posten större del av nätterna och tjänar hyfsat pga. OB. Är sur konstant.

 

 

Ett av flera fall jag har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Hahaha" inte så kul.

 

Låt oss jämföra och se hur jätte smart du är puttinutt gubben (puss)

 

 

Kusin: Gick ut grundskolan med 190p och kom in på byggnadsprogramet, 3år av slapp på gymnasiet, har sett hans schema och det reflekterar ungefär det jag hade i 5an. Förutom torsdagar och fredagar då de byggde från 8.00 -> 15.30

Efter tre år på gymnasiet så flyttar han och satsar på hockyn, får jobb som murare pga. hans bra utbildning och tjänar nu 25 papp i månaden och det ökar.

Idag är han 20 år och spenderar somrarna i Ayia Napa lappandes i solen och festandes på kvällarna.

 

Moving on

 

Syster: Gick ut grundskolan med 280p och valde att gå natur, intaget där låg på runt 210p. Efter fyra månader hoppar hon av plugget och bokstavligen möter helvettet. Får jobba som dagisfröken, byta blöjor, torka upp efter skitungar i 3 månader och tjänar skit. Flyttar och går tre år på ett ridgymnasium och får ingen vidare utbildning där, sänker sig pga. skoltrötthet och hon ser ingen framtid hos hästarna trots många år av ridning. Idag bor hon hos sin mamma och pappa och är 22år gammal. Har ingen pojkvän, knappt några kompisar, spenderar dagarna framför teven och det hon älskar mest är drakar. Jobbar på posten större del av nätterna och tjänar hyfsat pga. OB. Är sur konstant.

 

 

Ett av flera fall jag har sett.

Jaha, så om man får mer än 250 i grundskolan så tillbringar man hela dagarna med att plugga i onödan och kommer att hoppa av gymnasiet. Jag har inte pluggat mycket alls, och jag har ändå helt okej betyg.

 

Jag beklagar hur din syster blev, men du kan inte ha henne som exempel då det knappt är några som slutar så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

305p

 

13 mvg resten vg

Such a waste

Varför skulle det vara det?

Livet är mer än bara läxor och slav i skolan, även fast ni må tycka att skolan är det viktigaste i världen så är det värdare att leva livet medan man livet, imorgon kan vara din sista dag.

Hahaha, ja så kan man ju se det. Men sen när man går där när man är 30, har lån upp över öronen, får inget jobb på grund av halvkassa omdömen och bor i någon liten pissig lägenhet med hjälp av pengar man får av föräldrarna, det är ju inte riktigt att leva livet kanske. Det måste självklart inte bli så, men kanske. Jag garderar mig, och detta utan att offra min fritid, jag lever fortfarande livet till fullo. Men jag fattar hur du tänker. :)

 

"Hahaha" inte så kul.

 

Låt oss jämföra och se hur jätte smart du är puttinutt gubben (puss)

 

 

Kusin: Gick ut grundskolan med 190p och kom in på byggnadsprogramet, 3år av slapp på gymnasiet, har sett hans schema och det reflekterar ungefär det jag hade i 5an. Förutom torsdagar och fredagar då de byggde från 8.00 -> 15.30

Efter tre år på gymnasiet så flyttar han och satsar på hockyn, får jobb som murare pga. hans bra utbildning och tjänar nu 25 papp i månaden och det ökar.

Idag är han 20 år och spenderar somrarna i Ayia Napa lappandes i solen och festandes på kvällarna.

 

Moving on

 

Syster: Gick ut grundskolan med 280p och valde att gå natur, intaget där låg på runt 210p. Efter fyra månader hoppar hon av plugget och bokstavligen möter helvettet. Får jobba som dagisfröken, byta blöjor, torka upp efter skitungar i 3 månader och tjänar skit. Flyttar och går tre år på ett ridgymnasium och får ingen vidare utbildning där, sänker sig pga. skoltrötthet och hon ser ingen framtid hos hästarna trots många år av ridning. Idag bor hon hos sin mamma och pappa och är 22år gammal. Har ingen pojkvän, knappt några kompisar, spenderar dagarna framför teven och det hon älskar mest är drakar. Jobbar på posten större del av nätterna och tjänar hyfsat pga. OB. Är sur konstant.

 

 

Ett av flera fall jag har sett.

 

Men då blev det ju dåligt för systern då hon hoppade av gymnasiet. Kusinen kunde ha gjort det också och hamnat i exakt samma situation.

 

Ett jävligt dåligt exempel IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

305p

 

13 mvg resten vg

Such a waste

 

 

tycker du jag ska anstränga mig för att sänka mig då lr?

 

Jag har bar jävligt lätt för mig i skolan och gör knappt läxorna. kanske en kvart kvällen innan och lite mer innan prov

 

tvekar på att man ligger på 305p utan att anstränga sig, men det är din historia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är det jag menar, hellre helt okej betyg utan att plugga mycket alls än att vara frökens gullegris och plugga så äckligt mycket.

Jag hade 300p, jag tycker det är helt okej. Min mening var, att man kan få 300 utan att plugga "äckligt" mycket. Jag pluggar någon timme inför SO, lite biologi. Det andra kan man faktiskt ha lätt för utan att plugga till..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...

Förstod inte om du försökte dissa mig med de första raderna eller bara visade hur dum du är. I vilket fall, det behövdes inte.

 

Nu skrev jag ju faktiskt så i mitt inlägg att "det måste självklart inte bli så", men det verkade inte du se. Det är klart det finns specialfall hit och dit på båda hållen, men tittar man statistiskt så är de med högre utbildning högre avlönade, det går inte komma ifrån.

 

Sen är exemplet med din syster helt värdelöst, eftersom hon hoppade av innan hon ens gått ut ettan. Är inte det ett utmärkt exempel på att man inte kommer så långt utan utbildning?

 

Lite kul att du verkar hata de som pluggar för att uppnå ett mål i sitt liv, istället för bara göra vad som krävs. Jag behöver plugga ytterst sällan och slösar absolut inte bort mitt liv, men jag tycker det är jä​vligt dålig stil av dig att tycka illa om såna som gör det. Det finns en del i min klass (NV) som vill bli kirurger, psykologer, eller vad det nu kan göra. Det är liksom deras drömyrke, något som de vill hålla på med, är det töntigt av de att plugga det som krävs, eller ska de hellre slappa och få ett yrke de egentligen inte vill hålla på med?

 

Dessutom, tveka inte på att man kan få 305p utan att anstränga sig. Bara acceptera att vissa lär sig snabbare än du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hejsan trollet :)

 

Mina betyg..

 

Bild - G

Engelska - G

Hem- och konsumentkunskap - G

Idrott och hälsa - G

Matematik - G

Moderna språk, elevens val - ////////

Moderna språk, språkval Spanska - G

Modersmål - ////////

Musik - G

Naturorienterande ämnen - ////////

Biologi - G

Fysik - G

Kemi - G

Samhällsorienterande ämnen - G

Geografi - ////////

Historia - ////////

Religionkunskap - ////////

Sammhällskunskap - ////////

Slöjd - G

Svenska - G

Svenska som andraspråk - ////////

Teckenspråk - ////////

Teknik - G

 

-----------

 

Jag fick alltså G i alla ämnen :)

det kom ju värsta poststormen efter jag gett ut mina betyg känns det som.. quotar därför :D.

Har 170 poäng alltså just nu medräknat alla ämnen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...