Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Håller med fishmaster. jesus gick knappast på vattnet då det är omöjligt att vattenytan skulle hålla för han vikt. om det va något "övernaturligt" så svävade han i så fall precis vid vattenytan. det mest troliga är väl att om jesus fanns så simmade han ut och hitta ett grund som han ställde sig på. och eftersom det var ovanligt att folk var simmkunniga på den tiden så antog hans lärjungar antagligen att han gick på vattnet.

Nej, nej, nej.! Icke-newtonska fluider! Han hällde i några miljarder liter majsstärkelse i sjön (det som blev över från det där brödet han delade på och gav till alla?)!

 

Här har vi den otvivelaktiga teorin om hur Jesus gick på vatten, hallelujah!

 

Då fick Jesus springa på vattnet istället =D Sen när lärjungen tvekade, så stod han still, då sjönk han.

 

Allt faller på plats! Hallelujah! Pris Gud i höjden och fiskarna på jorden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade igenom alternativen "ordentligt", någon lär ju sortera alternativen.. alla dessa

 

1 Jag tror på Gud

2 Jag tror inte på gud

3 Jag har aldrig trot att gud fanns

4 Jag har alltid trot att gud finns

5 Njaa, bara litte: sådär

6 Jag tror på DJÄVULEN

7 Jag tror INTE på DJÄVULEN

 

Skulle kunna sorteras till

 

Jag tror.

Jag tror inte.

 

"Aldrig trott att Gud funnits"? Vad är då alternativ 2?

"Alltid trott att Gud funnits"? Vad är då alternativ 1?

"Njaa, bara lite, sådär"? Osäker = man tror inte, alternativ 2 :-P

"Jag tror på Djävulen" Då lär du tro på Gud, alternativ 1

"Jag tror inte på Djävulen" Då lär du inte tro på Gud heller.. Alternativ 2

 

Räknar man ihop dem så får vi:

 

41 Teister

64 Ateister (62 + 2 från "jag tror inte på djävulen")

och 18 Agnostiker, vilket hör mer till ateisterna än de troende för övrigt...

 

Inte en så dålig statistik om jag får säga det själv..

 

EDIT: fast uppenbarligen röstar inte alla 8(

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Kollade igenom alternativen "ordentligt", någon lär ju sortera alternativen.. alla dessa

 

1 Jag tror på Gud

2 Jag tror inte på gud

3 Jag har aldrig trot att gud fanns

4 Jag har alltid trot att gud finns

5 Njaa, bara litte: sådär

6 Jag tror på DJÄVULEN

7 Jag tror INTE på DJÄVULEN

 

Skulle kunna sorteras till

 

Jag tror.

Jag tror inte.

 

"Aldrig trott att Gud funnits"? Vad är då alternativ 2?

"Alltid trott att Gud funnits"? Vad är då alternativ 1?

"Njaa, bara lite, sådär"? Osäker = man tror inte, alternativ 2 :-P

"Jag tror på Djävulen" Då lär du tro på Gud, alternativ 1

"Jag tror inte på Djävulen" Då lär du inte tro på Gud heller.. Alternativ 2

 

Räknar man ihop dem så får vi:

 

41 Teister

64 Ateister (62 + 2 från "jag tror inte på djävulen")

och 18 Agnostiker, vilket hör mer till ateisterna än de troende för övrigt...

 

Inte en så dålig statistik om jag får säga det själv..

 

EDIT: fast uppenbarligen röstar inte alla 8(

sorry. blev konstigt xD. men stör det dig? Redigerat av bartoszx007
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har tänkt på en sak. de flesta som jag känner som är troende kristna har fått sin tro genom att de enligt dem själva har fått en övertygelse eller en väldigt stark känsla/medvetednhet om att "gud" är nära dem/hos dem. men hur vet de egentligten att de är just kristendomens gud det rör sig om. det kan ju vara någon annan gud. min teori bygger på att det är grupptryck som gör det. "jag har blivit kontaktat av en gud, bibeln stämmer!". bara för att det är ett kristet land det är ju inte så många som lever i en kristen familj med kristna vänner som får en uppenbarelser och blir jude istället för kristen. enligt bibeln så säger ju gud när han kontaktar en ny person att han är israels, isaks, jakobs, noas gud o.s.v. så om han inte har gjort det för alla andra som har blivit "upplysta", hur vet de då att det är kristendomens Gud?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har tänkt på en sak. de flesta som jag känner som är troende kristna har fått sin tro genom att de enligt dem själva har fått en övertygelse eller en väldigt stark känsla/medvetednhet om att "gud" är nära dem/hos dem. men hur vet de egentligten att de är just kristendomens gud det rör sig om. det kan ju vara någon annan gud. min teori bygger på att det är grupptryck som gör det. "jag har blivit kontaktat av en gud, bibeln stämmer!". bara för att det är ett kristet land det är ju inte så många som lever i en kristen familj med kristna vänner som får en uppenbarelser och blir jude istället för kristen. enligt bibeln så säger ju gud när han kontaktar en ny person att han är israels, isaks, jakobs, noas gud o.s.v. så om han inte har gjort det för alla andra som har blivit "upplysta", hur vet de då att det är kristendomens Gud?

En gissning, antagligen. ( Troligen djupare än så, men vet inte hur jag ska uttrycka det. )

 

Ingen kan ju någonsin konfirmera vilken gud det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...