Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Nej, jag tror inte på gud.

 

Håller lite med om det som står i inlägget innan mitt. Gud är någon/något som man har kommit på för att kunna vända sig till. Visserligen så har det som stått i Bibeln t ex. hjälpt många människor i svåra situtioner. "Sant" eller inte det som står i Bibeln så har det fört en del gått med sig men säkert lika mycket eller mer dåliga saker också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror och tycker:

 

 

Gud är bara någon/något som människorna har kommit på för att ha nån att vända sig till, att be till osv typ.

 

Om ni fattar vad jag med :x

du har fel

 

Argument, tack? "Du har fel." säger inget mer än att den som skriver det är ignorant och irriterande.

 

Jag tror att Jesus är Guds Son och att han är med mig varje dag, varje minut, varje sekund varsomhelst i universum.

Ett tips läs Bibeln.

Jag är ytterst tveksam till att du har läst bibeln. Du bara ordinerar andra att läsa den när du själv inte läst den. Och då menar jag inte Barnens bibel eller någon sådan skitversion som ger en helt annan berättelse än den riktiga bibeln.

 

Jag själv har läst en del av bibeln och det är därför som jag avskyr kristendomen. (Notera: Jag avskyr kristendomen, inte kristna. Det är en stor skillnad.)

 

Edit: Läs själv bibeln innan du säger åt andra att göra det. Jag skulle dock inte rekommendera dig att göra det nu. Med tanke på din ålder är du kanske inte riktigt redo för vissa saker i den, dessutom är du väldigt lättpåverkad.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror och tycker:

 

 

Gud är bara någon/något som människorna har kommit på för att ha nån att vända sig till, att be till osv typ.

 

Om ni fattar vad jag med :x

du har fel

 

Det är iallafall en logisk förklarelse, då det är uppenbart att *många* religioner uppkom när människor inte förstod hur världen funkade, vad sjukdom var, varför solen gick upp / ner, vad meningen med livet var, varför skördar dör.

Lite roligt med användandet av "fel", för det första vet du knappast vad rätt är, inte jag heller.

Ingen "vet" sanningen om hur världen kom till, istället har vi alla skräpreligioner som ska förklara världen medans den skaffar sig lite makt i samhället. HELLO KYRKAN PÅ MEDELTIDEN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror lite på Gud. Jag tror att jag ska konfermera mig (eller vad det heter) när jag blir stor.

Jag tror på Jesus men jag tror inte att han kunde gå på vattnet och så. Och jag tror inte att han dog på korset utan att han bara låtsades vara död. Eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror lite på Gud. Jag tror att jag ska konfermera mig (eller vad det heter) när jag blir stor.

Jag tror på Jesus men jag tror inte att han kunde gå på vattnet och så. Och jag tror inte att han dog på korset utan att han bara låtsades vara död. Eller nått.

Det är otroligt osannolikt att han överhuvudtaget hamnade på korset. Korsfästelse var ett straff som endast utövades på folk som ansågs ha förått Rom. På vilket sätt hade Jesus gjort det? Inget.

 

Det fanns hundratals personer som var precis som Jesus, samlade ihop lärjungar och bildade egen religion. Det var otroligt populärt med mytisicism (återuppståndelse, läka sjuka etc.). Varför ändra på ett koncept som fungerade?

 

För Rom var Jesus bara en i mängden av alla dessa små religiösa talesmän och hade på inget sätt varit ett hot mot romarriket på något sätt.

 

De som Jesus dock kunde ha förolämpat var judarna. Detta när han "vanhelgade" deras tempel genom att gå runt och välta omkull saker etc. etc. Detta kunde ha fått judarna att vilja korsfästa Jesus. Men enligt Bibeln var det Pontus Pilatus som tillät judarna att göra detta. Pontus Pilatus (eller hur han nu stavas)?!! VARFÖR skulle han gå med på något som judarna ville? I alla historiska skrifter där han nämn i sammanband med judarna framstår det som om han hyste ett brinnande hat för dem. Han var inte sen att beordra att de skulle kastas till lejonen etc. Om det kommit en jude och bett honom om något (t.ex. att Jesus skulle korsfästas) hade denna fömodligen snart blivit slängd till lejonen. I värsta fall undkomma med skinnet i behåll. Men att Pilatus skulle ha gått men på det är totalt ofattbart.

 

Som jag sade innan var korfästelse endast för landsförbrytare. Vilka var då de män som korsfästes tillsammans med Jesus? Enligt Bibeln är de vanliga tjuvar och rånare men det låter inte precis särskilt troligt.

 

 

Slutledning: Med största säkerhet stämmer antingen:

- Jesus korsfästes aldrig.

- Det var "Gud" som tvingade människorna att korsfästa Jesus.

 

Jag tror nog inte på Gud men jag tror på något!! :D

Mm, jag tror också på *något*! Visst är *något* jättehäftigt! Man känner sig så glad när man tror på *något*. Jag tänker alltid tro på *något*!

 

Om människan är till för att dö, varför lever man?
För annars kan man inte dö.

Ungefär vad du säger: Om datorn är till för att användas, varför har man då en start-knapp?

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...