Jote Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 Ja, vi gillar profet Muhammed mycket mer än vad du gillar dina föräldrar och vi älskar Gud mer än något annat? Hur kan du älska någon du inte ens känner så mycket? Det är inte ens säkert att han existerar. Samma sak gäller Allah. Visst finns det många fördomar och felaktig fakta om islam men du måste väl medge att stenandet av en 13-årig flicka för att hon rapporterade våldtäckt är fel? 'Pjäsen' som snubben ovanför dig var inte direkt seriös och jag hoppas att din inte var det heller. (Isåfall har du fått en väldigt fel syn på vad som händer.) Ditt mål verkar vara att visa hur fredligt och lyckligt det är i islamstyrda länder, men ändå håller du med om att tecknaren borde straffats? Du nämnde aldrig vad du tyckte om sharia lagarna heller. jag vågar gå omkring klockan tre på natten i Egypten ensam men i Sverige vågar jag inte ens vara ute till tio på kvällen. Islam är väl bara huvudreligion i Egypten? Ja, i Egypten är vi Sunni inte Shia som i Irak och Iran men även som många andra länder har vårt land ganska många lagar som kommer från Koranen. Jo, för så mycket tror jag på min religion. Spiderpig, du tror bara på sånt som du kan se och sånt som du kan känna på märks det som. Jo, jag ser inte att det är tragiskt att tro på att Gud skapade universum och älska honom mer än vad du älskar dina föräldrar men däremot ser jag att det är tragiskt att tro på att jorden bara kom fram från tomma intet. Jag bryr mig inte vad du tror på men ändå kan jag inte fatta vad som får dig snacka skit om andra länder och religioner? Jo jag fattar att det är hemskt att stena en 13 årig flickor men det står inte i Koranen att vi ska stena 13 åringa flickor alltså har personerna som gjorde detta agerat från hjärnan inte från vad som står i Koranen, det låter som att såfort något dåligt händer i mellansöstern skyller alla på Koranen. Ubuntu, om du tycker jag är rasist så tror jag du har misstolkat ordet rasist en aning. Jag hatar inte invånarna jag hatar regeringen (I VISSA LÄNDER), jag har inget emot landet trots att det kanske låter så i mina texter men det är inte så men dem jag hatar är dem som skyller allt på muslimer dem som anklagar oss för att vara terrorister etc. Ja Egypten kanske inte var ett bra exempel eftersom det inte händer sånt här i Egypten. Nej, Ubuntu men jag tog dem som exempel för dem såsom USA är några av dem som attackerar Irak, Afghanistan och dem länderna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 Jo jag fattar att det är hemskt att stena en 13 årig flickor men det står inte i Koranen att vi ska stena 13 åringa flickor alltså har personerna som gjorde detta agerat från hjärnan inte från vad som står i Koranen, det låter som att såfort något dåligt händer i mellansöstern skyller alla på Koranen. Tycker det är läskigt att koranen ses som en lagbok överhuvudtaget. Och vad menar du med om att agera med hjärnan? Borde man låta koranen tänka åt en? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 Är detta en nyhet för er? Hehe, verkar lite roligt att är överraskade. Själv kommer jag från iran, eller jag e född i sverige men mina föräldrar kommer därifrån. Dem har upplevt det här, min mamma var där under kriget och fick in patienter som hade skador så man såg benet på dem och liknande. Med den Regering som finns nu så är iran nog ett av dem sämsta länderna att leva i. Dem följer allt i Koranen, Koranen är enligt dem en lagbok som skall följas. Slöja måste bäras och etc etc. När iran hade en kung var det friare, folk gick runt som dem ville och du fick ha på dig slöja om du ville eller inte. Ganska brutalt dock att bryta en 8:a årings arm för att ha snattat bröd. Står väl nåt i stil med att om man stjäl nånting ska armen brytas som ett straff på att man inte ska göra om det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 Ubunto- Snart anmäller jag dig! jag menar allvar! 1. Du snackar shit om RELIGION. 2. Du säger för ofta idiot till folk. 3. Du respekterar inte heller folk. Tänk en stund och prata med dina föreldrar om dit problem så löser sig det! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Megadeth Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 (redigerat) 7. Det där var inget bevis, utan en teori.Precis, och en jävligt dum teori dessutom, jag menar vafan en studio? Knappast. Ursäkta mig, Ubuntu. Alla får ha olika teorier, och vad i helskotta behöver du inblanda dig, alla får rätt och tycka vad de vill. Du skrev i Debattforumet, att alla ska vara lika värda. Och nu påhoppar du folk med dina inlägg. Usch, vilken snubbe. >_< //Megadeth Redigerat 5 November 2008 av Megadeth Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 7. Det där var inget bevis, utan en teori. Precis, och en jävligt dum teori dessutom, jag menar vafan en studio? Knappast. Ursäkta mig, Ubuntu. Alla får ha olika teorier, och vad i helskotta behöver du inblanda dig, alla får rätt och tycka vad de vill. Du skrev i Debattforumet, att alla ska vara lika värda. Och nu påhoppar du folk med dina inlägg. Usch, vilken snubbe. >_< //Megadeth Då kan ju du rent av hålla käften eftersom Ubuntu sade sin åsikt som du nu är så mån om. Förresten har jag inte sett ett enda påhopp mot en PERSON, allt han sade var att han tyckte teorin var dum och det har han rätt till. @Snubben ovanför MegaDeth: Tycker du att man inte borde få ifrågasätta religionen? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Megadeth Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 7. Det där var inget bevis, utan en teori. Precis, och en jävligt dum teori dessutom, jag menar vafan en studio? Knappast. Ursäkta mig, Ubuntu. Alla får ha olika teorier, och vad i helskotta behöver du inblanda dig, alla får rätt och tycka vad de vill. Du skrev i Debattforumet, att alla ska vara lika värda. Och nu påhoppar du folk med dina inlägg. Usch, vilken snubbe. >_< //Megadeth Då kan ju du rent av hålla käften eftersom Ubuntu sade sin åsikt som du nu är så mån om. Förresten har jag inte sett ett enda påhopp mot en PERSON, allt han sade var att han tyckte teorin var dum och det har han rätt till. @Snubben ovanför MegaDeth: Tycker du att man inte borde få ifrågasätta religionen? Jo, om du kollar på hans övriga inlägg, kommer du se väldigt många påhopp mot personer. Kanske inte i detta inlägg, men han påhoppa ju ihabba, med att säga att den teorin var dum. Alla får skriva sina egna teorier. Han behöver inte komma och inblanda sig! >_< Men återigen till ämnet. Detta är fake, ja. Varför lägga en halsduk under armen? För att man ska se att det är fejk, kanske? //Megadeth Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 7. Det där var inget bevis, utan en teori. Precis, och en jävligt dum teori dessutom, jag menar vafan en studio? Knappast. Ursäkta mig, Ubuntu. Alla får ha olika teorier, och vad i helskotta behöver du inblanda dig, alla får rätt och tycka vad de vill. Du skrev i Debattforumet, att alla ska vara lika värda. Och nu påhoppar du folk med dina inlägg. Usch, vilken snubbe. >_< //Megadeth Då kan ju du rent av hålla käften eftersom Ubuntu sade sin åsikt som du nu är så mån om. Förresten har jag inte sett ett enda påhopp mot en PERSON, allt han sade var att han tyckte teorin var dum och det har han rätt till. @Snubben ovanför MegaDeth: Tycker du att man inte borde få ifrågasätta religionen? Jo, om du kollar på hans övriga inlägg, kommer du se väldigt många påhopp mot personer. Kanske inte i detta inlägg, men han påhoppa ju ihabba, med att säga att den teorin var dum. Alla får skriva sina egna teorier. Han behöver inte komma och inblanda sig! >_< Men återigen till ämnet. Detta är fake, ja. Varför lägga en halsduk under armen? För att man ska se att det är fejk, kanske? //Megadeth Man påhoppar inte någon igenom att säga att hans teori är dum. Vore det bättre att han ljög och sa att han höll med honom? Nej. Han sa aldrig att ihabba inte fick ha sin teori. Själv tycker jag att din teori om att den är fake pga en halsduk mot armen är dum. Känner du dej påhoppad nu? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 Jo jag fattar att det är hemskt att stena en 13 årig flickor men det står inte i Koranen att vi ska stena 13 åringa flickor Däremot står det mycket klart och tydligt att alla icke muslimer är otrogna hundar som skall dödas. Ubunto- Snart anmäller jag dig! jag menar allvar! 1. Du snackar shit om RELIGION. 2. Du säger för ofta idiot till folk. 3. Du respekterar inte heller folk. Tänk en stund och prata med dina föreldrar om dit problem så löser sig det! ohh fann va redd ja blir do ska anmälla mej!! och du menar allvar!!!! Ursäkta mig, Ubuntu. Alla får ha olika teorier, och vad i helskotta behöver du inblanda dig, alla får rätt och tycka vad de vill. Du skrev i Debattforumet, att alla ska vara lika värda. Och nu påhoppar du folk med dina inlägg. Usch, vilken snubbe. >_< //Megadeth Ursäkta mig herr rövslickandewannabemoderator, jag tycker att du är en idio.. (åh, om jag skriver ut det ordet så kommer du whina om påhopp :( ) och tänker därför inte ta mig mer tid än den jag tagit nu för att besvara ditt inlägg. Vill f.ö. tacka Garone för att han har tagit hand om idio.. (nej nu kom det nästan ut igen :( ) som jag inte orkar tjaffsa med. Påhopp och irrelevanta inlägg kan tas via PM, inte i tråden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 Ubuntu, jag vill se en mening där jag sa att alla i Sverige våldtar och misshandlar. Det är stor kriminalitet här i Sverige men det betyder inte att jag sagt att alla i Sverige våldtar och misshandlar. Bara för att Afghanistan vill ha hjälp betyder det inte att det inte händer saker där. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 (redigerat) Du bad om det jag anmälde dig Redigerat 6 November 2008 av ihabba123 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 RHCP, för att dokumentera? Låter det inte lite idiotiskt att gå med på att filma när dem kör över handen på ett barn? Det skulle bara förvärra landets rykte ännu mer. Dessa människor är inte idioter. Inte idioter? Dom kör över ett barns arm för att han har snott ett litet bröd... -.- Ubunto- Snart anmäller jag dig! jag menar allvar! 1. Du snackar shit om RELIGION. 2. Du säger för ofta idiot till folk. 3. Du respekterar inte heller folk. Tänk en stund och prata med dina föreldrar om dit problem så löser sig det! Ubuntu snackar inte skit om religon.. Han kan mycket om sånt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg