Hoppa till innehåll

Vad Tror Ni Om Spöken?

Moviemaker

Rekommendera inlägg

Har alltid trott på spöken och kommer nog alltid tro på det.

varför?

Tja vad kan man säga... Tja tillexempel när jag var liten såg jag spöken i min hall och ett kom emot mig (Ni får tro vad ni vill det hände mig). Sen har jag väldigt länge trott på det övernaturliga som t.ex. älvor, troll, drakar, Nessie, storfot etc. Kanske inte att dom finns idag (inte alla) men att dom har funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Sa jag någonsin att jag trodde att vi tänkte med själen?

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

"Vem vet?"

Jag bara uppfattade det som om du gjorde det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

"Vem vet?"

Jag bara uppfattade det som om du gjorde det...

Vad jag menade med 'Vem vet' var att det kanske fanns gömd logik med andar.

Jag tror definitft inte att spöken finns , det är bara skrock som nån häxa kom på under 1600-talet.

Det där var ett skämt, va? Läs det högt för dig själv. Du 'överlistar' ju dig själv. < _ <

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror definitft inte att spöken finns , det är bara skrock som nån häxa kom på under 1600-talet.

Jag tror knappast att det var ngn häxa som kom på det... För det första är jag ytterst tveksam på om det någonsin existerat häxor...

Dessutom lär fenomenet ha uppkommit långt innan 1600-talet. Många naturreligioner bland urinvånare pratar om andar och liknande.

Döden har alltid fascinerat människan och vi har sedan urminnes tider försökt komma med förklaringar till vad som kommer efteråt. Spöken är bara en av dessa teorier, och finns att påträffas på många olika ställen i många olika religioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man nu ska förklara ett spöke på ett logiskt sätt (fast ologiskt^^) Så är det själen som inte har gått till efterlivet utan hänger kvar.

Det var inte det minsta logiskt om du frågar mig...

1. Efterlivet? Vilket efterliv?

2. Vad är i så fall en själ?

3. Vad går vidare till efterlivet, om det varken är en själ eller en kropp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man nu ska förklara ett spöke på ett logiskt sätt (fast ologiskt^^) Så är det själen som inte har gått till efterlivet utan hänger kvar.

1. Döden d.v.s vad som folk tror på.

2. En själ är kroppen medvetande.

3. Inget.

Jag sa ju att det var logiskt fast det var ologiskt^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Inget.

1. Vilket inte direkt övertygar mig att det är så.

2. Inte hjärnan? o.O

3. Nähä

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Inget.

2. Inte hjärnan? o.O

3. Nähä

1. Tja vad vet jag en enkel 17åring på 70kilo

2. Inte vad jag skulle säga. Om man tänker så här: En hjärna kan man hålla vid liv med hjälp av en maskin, men man är inte vid medvetande. Var är då medvetandet? Varsomhelst. Vissa säger att dom har sett doktorer och sen kunnat säga vad dom sagt. Men som sagt vad vet jag^^

3: Nä.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Inget.

2. Inte hjärnan? o.O

3. Nähä

1. Tja vad vet jag en enkel 17åring på 70kilo

2. Inte vad jag skulle säga. Om man tänker så här: En hjärna kan man hålla vid liv med hjälp av en maskin, men man är inte vid medvetande. Var är då medvetandet? Varsomhelst. Vissa säger att dom har sett doktorer och sen kunnat säga vad dom sagt. Men som sagt vad vet jag^^

3: Nä.

2. Hjärnan är vårt medvetande. Man är inte vid medvetande då eftersom alla delar av hjärnan inte fungerar som de ska trots att hjärnan hålls vid liv. Våra intryck och sinnen är resultatet av de olika ämnen och signaler som rör sig i vår hjärna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...