Gäst Mindtwistah Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Ser man nu ett spöke, asså verkligen ser det. Vart kommer tanken ifrån att man ska se det? Efter som att allt kontroleras från Hjärnan? En hallucination är en sinnesvilla bestående av en (väsentligen) utan yttre intryck uppkommen subjektiv sinnesbild med starkare eller svagare sken av yttre verklighet. Hallucinationer uppkommer bland annat under schizofrena tillstånd, sömnbrist, sömnparalys och under inflytande av hallucinogena droger. Hallucinationer kan också framkallas genom hypnos. Källa: Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 yeah, kan vara orskaken till det . thx mindtwistah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 (redigerat) Som jag sa i det förra inlägget, när man ser spöken så är man antingen sinnessjuk, drogpåverkad eller väldigt trött. Edit: Om det var vad du menade med din fråga :F Redigerat 23 Juli 2008 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Jag tror absolut inte på spöken. Men är det inte lite konstigt att dom som inte tror på spöken, aldrig ser ett? Det är bara dom här professorerna som forskar inom sånt här och dom som vill ha uppmärksamhet och verkligen tror på spöken som kan se dom. Så, tror du inte på spöken, så kommer du aldrig se ett. Spöken är bara ett spratt ifrån din hjärna för att du vill se ett spöke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Jag tror absolut inte på spöken. Men är det inte lite konstigt att dom som inte tror på spöken, aldrig ser ett? Det är bara dom här professorerna som forskar inom sånt här och dom som vill ha uppmärksamhet och verkligen tror på spöken som kan se dom. Så, tror du inte på spöken, så kommer du aldrig se ett. Spöken är bara ett spratt ifrån din hjärna för att du vill se ett spöke. Sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaz Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 (redigerat) Om man nu hitta en drakfossil, Hur vet man då att drakar hade gas i magen? borde inte all gas försvunnit under alla dessa år? Redigerat 23 Juli 2008 av Megaz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Det finns väll kvar gas rester inne i drakfosilen isf? Jag menar att gasen torkat in på något vis inne i fosilen, så att forskare och arkitekter ( stavning.) Ser detta fennomang? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bmth Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Spöken och spöken.. Jag vet ine vad man ska tro på . Men jag är säker på att det finns nåt, typ andar efter dem som dör. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Man kan inte se spöken och ingen har troligen gjort det men det finns allt för många myter och berättelser för att man ska kunna veta säkert, jag tror att spöken kan finnas typ som osyliga uttråkade varelser typ :P Dom kan putta ner böcker sätta på kranar osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 (redigerat) Om man nu hitta en drakfossil, Hur vet man då att drakar hade gas i magen? borde inte all gas försvunnit under alla dessa år?man gör så här, man "pusslar" in alla organ man vet att en drake måste ha, magsäck, lungor, lever, hjärta o.s.v. räknar man på det, och kommer fram till att den var för tung för att lyfta, så man undersöker fosilet igen och upptäcker ett tomt utrymme. sen räknar man lite till och kommer fram till att om den hade en till "lunga" där som var fylld med vätgas så skulle den kunna flyga. det var så de gjorde i "drakar - en sannsaga". Edit: oops, såg först nu att detta var fel tråd, trodde jag svarade i "varelser i vår väld". srry. Redigerat 24 Juli 2008 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 Jag tror absolut inte på spöken. Men är det inte lite konstigt att dom som inte tror på spöken, aldrig ser ett? Det är bara dom här professorerna som forskar inom sånt här och dom som vill ha uppmärksamhet och verkligen tror på spöken som kan se dom. Så, tror du inte på spöken, så kommer du aldrig se ett. Spöken är bara ett spratt ifrån din hjärna för att du vill se ett spöke. Folk tar gärna synvillor för spöken, för att de VILL tro på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mariowii Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 (redigerat) Inte för att lägga mig i eran konservation om '' drakar'' och '' Dom som ser Andar hallucinerar eller att dom är schizofren''...Men Jag Drogar ej...sover 8-10 timmar..Och jag är definitivt ej schizofren.. Jag ser Andar ibland..Och jag har pratat med dom..Är de typ fel då eller? Själv brukar jag faktiskt se Ghost Whisper...och jag känner en likhet...men jag hjälper dom ej nå andra sidan xD Redigerat 28 Juli 2008 av mariowii Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.