Hoppa till innehåll

Björn Gustavsson


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Magnus Betnér, en av de bättre komikerna i Sverige. Björn är helt klart överskattad. Han är väldigt mycket manus och väldig lite spontan humor. Dock har han sagt och gjort vissa småroliga saker, men vem gör inte det? Robert Gustafsson, Johan Glans, Henrik Schyffert och alla veteraner på parlamentet 4 life.

Ord! Hatar Björn Gustavsson!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ni överdriver ju. Känns som att det är ganska mycket grupptryck här.

 

Han var rolig när han höll på och nu när han tagit paus har jag inte hört något av honom och ska inte uttala mig. Kan inte säga att han är överskattad. Han VAR bra. Nu har jag inte hört någon som tycker att han är speciellt bra eller överskattar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni överdriver ju. Känns som att det är ganska mycket grupptryck här.

 

Han var rolig när han höll på och nu när han tagit paus har jag inte hört något av honom och ska inte uttala mig. Kan inte säga att han är överskattad. Han VAR bra. Nu har jag inte hört någon som tycker att han är speciellt bra eller överskattar honom.

Fick den känslan också nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

björn är bäst! han är rolig hela tiden.... förutom ibland på parlamentet då jag inte fattar :rolleyes:

Zomg p12!!

 

On topic;

Som någon sa så drar han väldigt lite spontana skämt. Hans succé bygger mycket på fjortisar. Han levererar inte humor till hea svenska folket. Utan endast till unga.

 

Dock så är Schyffert, Betnér, Glans och Dorsin förjävligt bra. Det som är RIKTIGT tråkigt i Parlamentet är programmets tjejer, har f*n inte skrattat åt ett enda av deras skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Björn är ganska rolig

Precis. Folk säger att han är roligare än vad han är. Speciellt alla små flickor som blir tokiga så fort han kommer på tal. "Åh shit han är såå rolig!..och sööt"

 

Låter mest som svarsjuka tycker jag...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där var nog det sämsta argumentet jag sett i den här tråden. Min poäng var, att han mest når ut till de unga med sina skämt, precis som Pineapple så duktigt förklarade. Han kan långt ifrån kallas för komiker, hans image bygger mer på utseende än humor.

Om parlamentet sändes i radio istället för i TV, så skulle Björn inte alls vara/varit lika populär.

Somsagt så är Björns succé mycket baserat på hans utseénde. Om Bert Karlsson hade dragit samma skämt så hade det varit en katastrof (förlåt Bert).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste fullständigt ha missat alla småtjejer som älskar björn Gustavsson. Kanske inte umgås med sådana personer. :rolleyes:

 

 

Det ni inte verkar förstå är att alla TV- komiker spelar på sitt utseende på ett eller annat sätt. Magnus Betnér t.ex. ser och pratar allmänt väldigt sarkastiskt, samtidigt som han ser väldigt ointresserad ut. Johan Glantz och alla de andra har sin utstålning...

Om nu björn väljer att se söt och oförstående ut tycker jag att han kan få göra det, det är den del i komiken. Karl Ejnar Heckner (ingen aning om hur det stavas) spelade också mycket på det när han var yngre och även fortfarande, även om det kanske inte lyckas lika bra när han är 40+...

 

Om pineapple letar efter komik som fungerar lika bra i radio kan han läsa en bok eller någon rolig blogg.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...