Gäst Plopp Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Jag har en vista och en xp dator hemma. Jag köpte min vistadator ungefär då vista släpptes och då var det katastrof, men idag funkar det perfekt, inga kompatibilitetsproblem längre. Allt funkar nu, och ska du spela crysis så funkar det perfekt på vista. Skaffa en dator med minst 2 GB minne om du ska ha vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Röstar också för Vista. Det är en myt att alla spel går snabbare på XP, det är inte sant. Flera nyare spel är bättre optimerade för Vista än XP (Vet inte hur fallet är med Crysis). Det är inte frågan om att det går snabbare :huh: Bara det att vissa spel inte fungerar på Vista. Vad är det för spel du syftar på egentligen? Jazz Jackrabbit eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Vista ska bland annat har bättre minneshantering än XP. Så om du inte har ont om RAM och processorn är fin så bör det mesta flyta på bättre än det skulle ha gjort i XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korrex Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Windows XP kommer inte direkt uppdateras med nyare Service Packs som t.ex. Windows 98 får inga som helst uppgraderingar längre så... Men Kör med Windows Vista Skulle föredra det mer alla spel jag vill spela funkar hur bra som helst och annars går ju kompabilitet och ställa in för vilket operativsystem programmet ska köras i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Tack för supporten hoppas han har förstått att Vista är bättre om man har 2 gb eller mer i ram-minne :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Men! Ta det lugnt. Har hört att Microsoft ska släppa ett nytt OS redan 2009... Det kommer inte vara snyggare eller ngot nytt så, utan det kommer bara vara snabbare... Jag vet knappt inget... Bara det jag skrev... Vart jag har hört det ifrån var nog Radion... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Köp XP! Det är bättre till spel. Men, Vista är väl ganska OK men XP är ändå bättre - tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 1. Ta XP 2. Själv tycker jag Vista är jobbigt och krångligt. 3. Ta XP :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Använd både XP och Vista. Kör allt på XP som inte funkar på Vista... Nästa operativ som kommer efter Vista kommer inte att finnas i 32-bit version, endast 64-bit. Har jag hört.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Använd både XP och Vista. Kör allt på XP som inte funkar på Vista... Nästa operativ som kommer efter Vista kommer inte att finnas i 32-bit version, endast 64-bit. Har jag hört.... Då har du hört fel..."The client versions of Windows 7 will ship in both 32-bit and 64-bit versions" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Windows XP kommer inte direkt uppdateras med nyare Service Packs som t.ex. Windows 98 får inga som helst uppgraderingar längre så... Men Kör med Windows Vista Skulle föredra det mer alla spel jag vill spela funkar hur bra som helst och annars går ju kompabilitet och ställa in för vilket operativsystem programmet ska köras i.Vad spelar det för roll? Vista kommer inte heller att göra det för alltid, och service pack 3 räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst SimonW2 Skrivet 3 September 2008 Rapport Dela Skrivet 3 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Köp XP och inget annat! Vista är bara skit enligt mig! Den har bra säkerhet men det är det som är problemet det är FÖR MYCKET säkerhet! En polare har vista och när jag skulle hjälpa honom med T.ex Ventrilo funkar det inte att koma in på grund av Vista för det var inte brandvägen den kolla jag. men sen var det massa konstigt med vista när vi gjorde anndra saker. Så köp Vista INGET annat (hälsa farsan att nytt inte alltid är bäst)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.