Hoppa till innehåll

Världens Slut Om Nio Dagar


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla här som trodde på det bör läsa på. Hur f*n tror ni att jorden ska kunna sprängas om en partikel skickas runt i en accelerator?

Faktiskt så fungerar det i teorin, men då måste man skicka partikeln i ljusets hastighet vilket är omöjligt i dagsläget. Btw så sprängs den inte, den kollapsar under sin egen vikt och bildar ett svart hål.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tydligen skickade de partiklarna åt samma håll igår, inget märkvärdigt. tydligen ska de börja skicka partiklarna åt motsatta hål i oktober, så att de kolliderar och sedan kommer de gradvis att öka partiklarnas hastighet med ett försök på maxhastighet inom ett år. då kan det börja hända saker.

 

har inga källor direkt. rykten som går dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tydligen skickade de partiklarna åt samma håll igår, inget märkvärdigt. tydligen ska de börja skicka partiklarna åt motsatta hål i oktober, så att de kolliderar och sedan kommer de gradvis att öka partiklarnas hastighet med ett försök på maxhastighet inom ett år. då kan det börja hända saker.

 

har inga källor direkt. rykten som går dock.

Exakt, det som vissa forskare tror kan skapa ett svart hål sker först om ett par månader.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .

Gordon Freeman är ju iaf där :D

http://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .

Gordon Freeman är ju iaf där :D

http://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg

 

likheten är f*n sjuk:P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .

Gordon Freeman är ju iaf där :D

http://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg

 

Haha, f*n vad jag garva. Nu är vi säkra :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...