Gäst Ubuntu Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 Alla här som trodde på det bör läsa på. Hur f*n tror ni att jorden ska kunna sprängas om en partikel skickas runt i en accelerator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 Alla här som trodde på det bör läsa på. Hur f*n tror ni att jorden ska kunna sprängas om en partikel skickas runt i en accelerator? Faktiskt så fungerar det i teorin, men då måste man skicka partikeln i ljusets hastighet vilket är omöjligt i dagsläget. Btw så sprängs den inte, den kollapsar under sin egen vikt och bildar ett svart hål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 lite skraj nu :PSynd bara att det hände 10timmar och 41minuter innan du skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 den är ändå igång ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 den är ändå igång ;)Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 (redigerat) den är ändå igång ;)Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel? 1. Det är inte alltid storleken som räknas... 2. Det är massor av partiklar, inte bara en. Redigerat 10 September 2008 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 tydligen skickade de partiklarna åt samma håll igår, inget märkvärdigt. tydligen ska de börja skicka partiklarna åt motsatta hål i oktober, så att de kolliderar och sedan kommer de gradvis att öka partiklarnas hastighet med ett försök på maxhastighet inom ett år. då kan det börja hända saker. har inga källor direkt. rykten som går dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 tydligen skickade de partiklarna åt samma håll igår, inget märkvärdigt. tydligen ska de börja skicka partiklarna åt motsatta hål i oktober, så att de kolliderar och sedan kommer de gradvis att öka partiklarnas hastighet med ett försök på maxhastighet inom ett år. då kan det börja hända saker. har inga källor direkt. rykten som går dock. Exakt, det som vissa forskare tror kan skapa ett svart hål sker först om ett par månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .Gordon Freeman är ju iaf där :Dhttp://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .Gordon Freeman är ju iaf där :Dhttp://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg likheten är f*n sjuk:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .Gordon Freeman är ju iaf där :Dhttp://cache.g4tv.com/images/blog/2008/09/09/633565700422667703.jpg Haha, f*n vad jag garva. Nu är vi säkra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 http://lhc-live.com/ Görs lite tester snart - Sylar p.s Humorn flödar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.