Nomatic Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2009 Bensinen har sjunkit i pris nu väldigt mycket. Det är pga krisen som är. Den är nere på 10.68 kronor eller mindre. Men när krisen är över kommer priserna höjas igen, det låter bara logiskt. Det är faktiskt under 10 kr. Sen att priset kommer stiga efter lågkonjunkturen tvivlar jag på. Det har byggts två nya olje"platser" i Saudiarabien, där dom enskilt kommer utvinna flera miljoner fat olja per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 hadde inte staten sänkt bensin priset för att senare höja det igen? eller är det bara jag som har hört fel från SVT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Bensinen har sjunkit i pris nu väldigt mycket. Det är pga krisen som är. Den är nere på 10.68 kronor eller mindre. Men när krisen är över kommer priserna höjas igen, det låter bara logiskt. Det är faktiskt under 10 kr. Sen att priset kommer stiga efter lågkonjunkturen tvivlar jag på. Det har byggts två nya olje"platser" i Saudiarabien, där dom enskilt kommer utvinna flera miljoner fat olja per dag. Officiella priset ligger väl på 10.69-49 ? Eller tankar din familj på otroliga lågprismackar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2009 priset ändras snabbt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 16 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2009 i början av tråden skrev någon om hur man ska spara olja inför frammtiden! Svaret är enkelt. Teknologin ökar kolosalt snabbt nu och alla kan vell köpa elbilar och sätter man upp elstolpar på bensinmackerna :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 jo iofs men vem f*n vill ha en el bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 jo iofs men vem f*n vill ha en el bil?Ingen. Det är därför jag tycker att man ska göra bensinbilar dyrare (skatt och liknande) så att det faktiskt ska bli ungefär lika kostsamt (om inte billigare) att använda en mer miljövänlig typ av bil. Samtidigt så har många knappt råd med bilar nu så jag vet inte om det är en så bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 skatten ska inte höjas på varken bensinbilar eller på fossila bränslen.Sänk priset på miljöbilar i så fall i stället.Bollen ligger hos företagen som tillverkar bilar,tycker mer det är deras ansvar att ta fram miljövänliga alternativ istället för att straffa oss konsumenter med skatter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 skatten ska inte höjas på varken bensinbilar eller på fossila bränslen.Sänk priset på miljöbilar i så fall i stället.Bollen ligger hos företagen som tillverkar bilar,tycker mer det är deras ansvar att ta fram miljövänliga alternativ istället för att straffa oss konsumenter med skatter.Men företagen kommer inte att ta ansvar för miljön. De kommer att tillverka bilar som går på fossila bränslen så länge de kan tjäna på det. Om skatten blir hög nog så att de inte kan tjäna på det så kommer de börja försöka utveckla andra sorters (förhoppningsvis mer miljövänliga) bilar istället och då kommer priset på dem troligtvis åka ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.