Hoppa till innehåll

Oerhört Konstiga Bensinpriser.

garkan

Rekommendera inlägg

Bensinen har sjunkit i pris nu väldigt mycket. Det är pga krisen som är. Den är nere på 10.68 kronor eller mindre.

Men när krisen är över kommer priserna höjas igen, det låter bara logiskt.

Det är faktiskt under 10 kr.

Sen att priset kommer stiga efter lågkonjunkturen tvivlar jag på.

Det har byggts två nya olje"platser" i Saudiarabien, där dom enskilt kommer utvinna flera miljoner fat olja per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bensinen har sjunkit i pris nu väldigt mycket. Det är pga krisen som är. Den är nere på 10.68 kronor eller mindre.

Men när krisen är över kommer priserna höjas igen, det låter bara logiskt.

Det är faktiskt under 10 kr.

Sen att priset kommer stiga efter lågkonjunkturen tvivlar jag på.

Det har byggts två nya olje"platser" i Saudiarabien, där dom enskilt kommer utvinna flera miljoner fat olja per dag.

Officiella priset ligger väl på 10.69-49 ? Eller tankar din familj på otroliga lågprismackar ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...

jo iofs men vem f*n vill ha en el bil?

Ingen. Det är därför jag tycker att man ska göra bensinbilar dyrare (skatt och liknande) så att det faktiskt ska bli ungefär lika kostsamt (om inte billigare) att använda en mer miljövänlig typ av bil. Samtidigt så har många knappt råd med bilar nu så jag vet inte om det är en så bra idé.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skatten ska inte höjas på varken bensinbilar eller på fossila bränslen.Sänk priset på miljöbilar i så fall i stället.Bollen ligger hos företagen som tillverkar bilar,tycker mer det är deras ansvar att ta fram miljövänliga alternativ istället för att straffa oss konsumenter med skatter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skatten ska inte höjas på varken bensinbilar eller på fossila bränslen.Sänk priset på miljöbilar i så fall i stället.Bollen ligger hos företagen som tillverkar bilar,tycker mer det är deras ansvar att ta fram miljövänliga alternativ istället för att straffa oss konsumenter med skatter.

Men företagen kommer inte att ta ansvar för miljön. De kommer att tillverka bilar som går på fossila bränslen så länge de kan tjäna på det. Om skatten blir hög nog så att de inte kan tjäna på det så kommer de börja försöka utveckla andra sorters (förhoppningsvis mer miljövänliga) bilar istället och då kommer priset på dem troligtvis åka ner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...