Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

De faktorer som styr ens sexuella läggning är långt ifrån enbart biologiska.

 

Huvudsaken är väl att folk inser att är man homosexuell så kan man inte hjälpa det, och inte heller ändra sig.

 

Jo, man måste inse att det inte är ett val, och framförallt att det inte är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Infidels and Gays Should Die

 

So God let them go ahead and do whatever shameful things their hearts desired. As a result, they did vile and degrading things with each other's bodies. Instead of believing what they knew was the truth about God, they deliberately chose to believe lies. So they worshiped the things God made but not the Creator himself, who is to be praised forever. Amen. That is why God abandoned them to their shameful desires. Even the women turned against the natural way to have sex and instead indulged in sex with each other. And the men, instead of having normal sexual relationships with women, burned with lust for each other. Men did shameful things with other men and, as a result, suffered within themselves the penalty they so richly deserved. When they refused to acknowledge God, he abandoned them to their evil minds and let them do things that should never be done. Their lives became full of every kind of wickedness, sin, greed, hate, envy, murder, fighting, deception, malicious behavior, and gossip. They are backstabbers, haters of God, insolent, proud, and boastful. They are forever inventing new ways of sinning and are disobedient to their parents. They refuse to understand, break their promises, and are heartless and unforgiving. They are fully aware of God's death penalty for those who do these things, yet they go right ahead and do them anyway. And, worse yet, they encourage others to do them, too. (Romans 1:24-32 NLT)

 

Så om man går efter bibeln, Guds, ord.. så ja. homosexualitet är emot hans vilja.

 

Amen.

 

Du kan ju bara säga att det inte är guds ord, men det är väl ingenting i Bibeln egentligen...

 

Egentligen så byttes ordet pedofil ut som homosexuell när bibeln för länge sedan moderniserades (Skrevs om från gammalt språk till nytt).

Det har gjorts undersökningar som visar att ordet homosexuell inte finns överhuvudtaget i de äldre utgåvorna av bibeln, utan endast en svag beskrivning av en "Pervers person".

Det är kyrkan som moderniserat bibeln och själv är jag inte förvånad över att de passar på att ändra bibeln till att passa sitt egna tycke (Och styra folket).

 

Så pedofil byttes ut mot homosexuell, vad baseras du din poäng på när det ändå står "If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed"

 

 

 

 

Poängen är att kyrkan har dödat mer människor än någon annan genom tiderna, att kyrkan försökt kontrollera folket genom att skrämma med död och h*lvete och att kyrkan kan göra vad dem vill med bibeln för att ändra folks beteende.

 

Mer behöver man inte säga, man kan inte lita på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Infidels and Gays Should Die

 

So God let them go ahead and do whatever shameful things their hearts desired. As a result, they did vile and degrading things with each other's bodies. Instead of believing what they knew was the truth about God, they deliberately chose to believe lies. So they worshiped the things God made but not the Creator himself, who is to be praised forever. Amen. That is why God abandoned them to their shameful desires. Even the women turned against the natural way to have sex and instead indulged in sex with each other. And the men, instead of having normal sexual relationships with women, burned with lust for each other. Men did shameful things with other men and, as a result, suffered within themselves the penalty they so richly deserved. When they refused to acknowledge God, he abandoned them to their evil minds and let them do things that should never be done. Their lives became full of every kind of wickedness, sin, greed, hate, envy, murder, fighting, deception, malicious behavior, and gossip. They are backstabbers, haters of God, insolent, proud, and boastful. They are forever inventing new ways of sinning and are disobedient to their parents. They refuse to understand, break their promises, and are heartless and unforgiving. They are fully aware of God's death penalty for those who do these things, yet they go right ahead and do them anyway. And, worse yet, they encourage others to do them, too. (Romans 1:24-32 NLT)

 

Så om man går efter bibeln, Guds, ord.. så ja. homosexualitet är emot hans vilja.

 

Amen.

 

Du kan ju bara säga att det inte är guds ord, men det är väl ingenting i Bibeln egentligen...

 

Egentligen så byttes ordet pedofil ut som homosexuell när bibeln för länge sedan moderniserades (Skrevs om från gammalt språk till nytt).

Det har gjorts undersökningar som visar att ordet homosexuell inte finns överhuvudtaget i de äldre utgåvorna av bibeln, utan endast en svag beskrivning av en "Pervers person".

Det är kyrkan som moderniserat bibeln och själv är jag inte förvånad över att de passar på att ändra bibeln till att passa sitt egna tycke (Och styra folket).

 

Så pedofil byttes ut mot homosexuell, vad baseras du din poäng på när det ändå står "If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed"

 

 

 

 

Poängen är att kyrkan har dödat mer människor än någon annan genom tiderna, att kyrkan försökt kontrollera folket genom att skrämma med död och h*lvete och att kyrkan kan göra vad dem vill med bibeln för att ändra folks beteende.

 

Mer behöver man inte säga, man kan inte lita på dem.

 

Men det är ju just så religionerna uppkom, för att styra folk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Infidels and Gays Should Die

 

So God let them go ahead and do whatever shameful things their hearts desired. As a result, they did vile and degrading things with each other's bodies. Instead of believing what they knew was the truth about God, they deliberately chose to believe lies. So they worshiped the things God made but not the Creator himself, who is to be praised forever. Amen. That is why God abandoned them to their shameful desires. Even the women turned against the natural way to have sex and instead indulged in sex with each other. And the men, instead of having normal sexual relationships with women, burned with lust for each other. Men did shameful things with other men and, as a result, suffered within themselves the penalty they so richly deserved. When they refused to acknowledge God, he abandoned them to their evil minds and let them do things that should never be done. Their lives became full of every kind of wickedness, sin, greed, hate, envy, murder, fighting, deception, malicious behavior, and gossip. They are backstabbers, haters of God, insolent, proud, and boastful. They are forever inventing new ways of sinning and are disobedient to their parents. They refuse to understand, break their promises, and are heartless and unforgiving. They are fully aware of God's death penalty for those who do these things, yet they go right ahead and do them anyway. And, worse yet, they encourage others to do them, too. (Romans 1:24-32 NLT)

 

Så om man går efter bibeln, Guds, ord.. så ja. homosexualitet är emot hans vilja.

 

Amen.

 

Du kan ju bara säga att det inte är guds ord, men det är väl ingenting i Bibeln egentligen...

 

Egentligen så byttes ordet pedofil ut som homosexuell när bibeln för länge sedan moderniserades (Skrevs om från gammalt språk till nytt).

Det har gjorts undersökningar som visar att ordet homosexuell inte finns överhuvudtaget i de äldre utgåvorna av bibeln, utan endast en svag beskrivning av en "Pervers person".

Det är kyrkan som moderniserat bibeln och själv är jag inte förvånad över att de passar på att ändra bibeln till att passa sitt egna tycke (Och styra folket).

 

Så pedofil byttes ut mot homosexuell, vad baseras du din poäng på när det ändå står "If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed"

 

 

 

 

Poängen är att kyrkan har dödat mer människor än någon annan genom tiderna, att kyrkan försökt kontrollera folket genom att skrämma med död och h*lvete och att kyrkan kan göra vad dem vill med bibeln för att ändra folks beteende.

 

Mer behöver man inte säga, man kan inte lita på dem.

 

Men det är ju just så religionerna uppkom, för att styra folk.

 

Rättning: Organiserad religion

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är min mening, kyrkan korrupterar en hel religion. Om religösa personer tänker efter lite, är homosexualitet verklige emot Guds vilja? Om man älskar varandra och är goda människor, spelar könet då roll? Om de tänker efter så är det kyrkan som inte tillåter det. Om de ser förbi stenhuset som styrs av människor och tänker på vad som verkar rätt och tänker själva så borde de inte se något fel i det.

Nu vet jag att jag har varit borta ett tag ur alla diskutioner men vill ändå ta och säga lite om ditt inlägg Xade...

 

Det du blandar ihop i Religion och tro i ditt inlägg...en religion styr folk och försöker sprida tron till andra för att få fler att styra (som alla andra maktgalna människor och organisationer).

 

Att tro kan vara att man är hindu, kristen, muslim, att man tror på mänskligheten, tomten, och påskharen. Att tro betyder bara att man inte har bevis för något men att man tror det är det som sker eller kommer att ske.

 

Det är ungefär som döden, jag antar av dina tidigare åsikter att du Xade inte tror på livet efter detta, uppmärksamma att du tror, för ingen vet exakt vad som händer, hur det känns osv. en hel del i våra liv är bara uppbyggt på tro och hopp och jag tror det är det enda som driver människan framåt.

 

Tro är något jag med andra ord är väldigt viktigt, sen vad man tror på så tycker jag också att man kan tro på saker som ens låter vettiga (hålla sig från religioner) men det är ju upp till en själv.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

I 1 Kor. 6:9-11 nämns sexuella handlingar män emellan direkt med orden:

 

"Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män, inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare - ingen sådan får ärva Guds rike."

 

Som svar på detta:

 

"Så har somliga av er levt, men ni har låtit tvätta er rena, ni har helgats och gjorts rättfärdiga genom herren Jesu Kristi namn och genom vår Guds ande."

 

Sodomsberättelsen betrakats som ett exempel på hur Gud straffar dem som bryter mot grundläggande etiska normer. Ramberättelsen speglar detta genom att allmänt konstatera att: "Människorna i Sodom var onda och syndade svårt mot Herren" (1 Mos. 13:13). Man kan även utläsa ur andra texter, där Sodom omnämns, att staden fick symbolisera en mängd avvikelser från den väg Gud utstakat. Man möter det i olika profettexter, men även i Jesu undervisning (Matt. 10:14-15). Att notera är dock att i Gamla Testamentet så nämns många dåliga sidor med sodomiterna, framförallt deras ogästvänlighet men deras sexualitet tas aldrig upp som en orsak till Guds straff.

 

En alternativ orsak har också nämnts, nämligen att (det ogästvänliga) folket blev arga på att Lot släppt in okända innanför stadens portar (när småstäder ofta låg i krig med varandra är det ett riskabelt beteende), och att homosexuell gruppvåldtäkt mer var att uppfatta som ett straff för att de tagit sig in olovligen. Den synd som Sodoms folk enligt den tolkningen gjorde sig skyldiga till var brott mot gästfriheten, som är viktig enligt judisk lag. Dock var inte sodomiterna judar, utan av kaananeisk härkomst (1 Mos 10:19) och lydde därför inte under judisk lag.

 

Jag såg även en annan vers här i min Bibel, om att det Gud syftar på är att "mannen bytte ut kvinnan" - och eftersom han har sagt till Adam att han ska befrukta Eva för att uppfylla Jorden, så har man begått ett brott mot Gud genom att man inte utföra hans krav för att uppfylla Jorden.

 

I Guds lag till Israel gavs följande förbud:

 

” Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt. ”

— (3 Mos 18:22)

 

 

Det anses lika avskyvärt att ha sexuellt umgänge med en nära släkting, ligga med en kvinna som hade mens, äta en blodig köttbit eller utföra något arbete på försoningsdagen. Alla dessa överträdelser skall enligt lagen bestraffas med att den skyldige "utrotas ur sitt folk" (3 Mos 18:29).

 

Den som begår det ännu svårare brottet att förbanna sina föräldrar, göra sig skyldig till otrohet, syssla med spådomar eller ha sexuellt umgänge med sin svärdotter eller svärmor skall enlig lagen straffas med döden (3 Mos 20).

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Homosexualitet_i_Bibeln

 

Ja, det är lite olika där. Men inget döds straff för homosexuella. Inget brinnande i h*lvetet, däremot ett döds straff.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag respekterar att folk visar hur dom känner,så jag har inget emot homosexuella.Jag tycker homosexuella ska ha rätt att gifta sig på kyrkans villkor,ser inget problem med det.Angående adoption så tycker jag att det är en ganska svår fråga att besvara.Ska barnet behöva bli exempelvis mobbad för att människor inte kan acceptera att hans/hennes föräldrar är homosexuella?Ju för sig så är det bättre att ha föräldrar än inga alls.

Däremot är det förjävligt att media kommit på det här med "pride festivalen".Vad är egentligen meningen med den?

Jag tycker det är en helt idiotisk idé,ska dom införa en festival för sånna som tänder på djurporr också eller? Nej,där har det f*n gått för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag respekterar att folk visar hur dom känner,så jag har inget emot homosexuella.Jag tycker homosexuella ska ha rätt att gifta sig på kyrkans villkor,ser inget problem med det.Angående adoption så tycker jag att det är en ganska svår fråga att besvara.Ska barnet behöva bli exempelvis mobbad för att människor inte kan acceptera att hans/hennes föräldrar är homosexuella?Ju för sig så är det bättre att ha föräldrar än inga alls.

Däremot är det förjävligt att media kommit på det här med "pride festivalen".Vad är egentligen meningen med den?

Jag tycker det är en helt idiotisk idé,ska dom införa en festival för sånna som tänder på djurporr också eller? Nej,där har det f*n gått för långt.

Pride-festivalen finns för att uppmärksamma gay-delen av befolkningen och för att förespråka jämställdhet.

 

Ang. Adoption så är mobbning ett uselt argument. Ska vi låta bli att adoptera barn till personer som arbetar som bamba-personal bara för att deras barn kan bli retade för det i skolan? Eller till döva eller stumma personer?

Problemet ligger isåfall i skolans ansvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...