Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Och för att samhället ska utvecklas måste något hända, det gör det inte av sig själv.

Du inser att vi måste bli av med flera tusen år av fördommar för att ens tillåta homosexuella leva öppet, vilket många fortfarande är rädda för.

Man kan inte skynnda på det här för mycket, man måste ta det lungt eller så kommer vi bara få mer som hatar homosexuella, tyvär men samhället är inte redo på långa vägar och jag tycker det är en hemsk idé att tvinga flera tusen barn få en förstörd barndom för att vi ska vara PK...

 

Soad_token

 

Jag tycker "samhället är inte redo ännu" frasen är en kliché som används i samband med "låt oss bara skita i det". Homosexuella lever mycket mycket mer fritt nu än vad de gjorde förr i tiden. ( förutom i land som irak, iran osv. ) men borde vi verkligen behöva vänta så länge innan vi är "redo" för att acceptera det? Jag måste nog faktiskt också skylla på religionen för hatet mot homosexuella. Och jag tycker inte religion borde ha någon som makt alls när det kommer till lagar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

Mycket riktigt. Förlåt för att jag glömde klargöra det.

Ingen fara, Megadeth trodde kanske att jag var dum och inte fattade, men jag är inte så dum. ;)

 

Nej, det tror jag nog inte att du är.

 

För att fortsätta med diskussionen så tycker jag att barn över 10 år själva få välja om de ska få bli adopterade av homosexuella par, medans barn under 10 år inte har rätt att bli adopterade av homosexuella par.

 

Jag tycker att just barn över 10 borde få bestämma själva och reflektera över sitt egna val av fosterfamilj, precis som du säger, men jag tycker däremot inte att det ska finnas några hinder när det gäller spädbarn. Tänk om 15% av hela nästa generationen är barn med homosexuella föräldrar? Det skulle vara en revolution i samhället, och hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker "samhället är inte redo ännu" frasen är en kliché som används i samband med "låt oss bara skita i det". Homosexuella lever mycket mycket mer fritt nu än vad de gjorde förr i tiden. ( förutom i land som irak, iran osv. ) men borde vi verkligen behöva vänta så länge innan vi är "redo" för att acceptera det? Jag måste nog faktiskt också skylla på religionen för hatet mot homosexuella. Och jag tycker inte religion borde ha någon som makt alls när det kommer till lagar och liknande.

 

Joo det blir lätt en kliché men många människor har ännu problem med att repektera och acceptera att homosexuella lever ihop och kan gifta sig, de människorna är lång ifrån beredda att låta barn bli adopterade av homosexuella, och skulle man tillåta det i dagens läge skulle vill lätt "tvinga" dessa som har problem med dagens läge till att öppet hata homosexuella.

 

Däremot tror jag man kan ta upp frågan på riktigt utan att skapa samma problem om 20 år kanske.

 

Tänk om 15% av hela nästa generationen är barn med homosexuella föräldrar? Det skulle vara en revolution i samhället, och hela världen.

Joo det skulle bli revolotion, frågan är om det skulle bli en positiv eller negativ revolotion, det kan ju lika gärna slå fel och få fler människor att hata homosexuella, det är relativt nytt med att homosexuella lever öppet, många generationer har fortfarande problem med det faktumet, och de som har problem med det men inte protesterar öppet skulle lät kunna börja stödja olika grupper som hatar homosexuella.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk om 15% av hela nästa generationen är barn med homosexuella föräldrar? Det skulle vara en revolution i samhället, och hela världen.

Joo det skulle bli revolotion, frågan är om det skulle bli en positiv eller negativ revolotion, det kan ju lika gärna slå fel och få fler människor att hata homosexuella, det är relativt nytt med att homosexuella lever öppet, många generationer har fortfarande problem med det faktumet, och de som har problem med det men inte protesterar öppet skulle lät kunna börja stödja olika grupper som hatar homosexuella.

 

Soad_token

 

Precis, folk som hatar homosexuella vågar inte protestera öppet för att majoriteten inte har något emot dem. Om det dessutom skulle bli vanligare med homosexuella föräldrar så skulle generationen därpå vara nästan fördomsfria när det gäller frågan.

 

Att enstaka fall kan uppkomma där någon blir mobbad eller vafan det kan vara tycker jag är ett sånt skitargument mot frågan så det är inte sant. Apartheid avskaffades trots att det fanns så många rasister, men på en generation så mer än halverades antalet rasister i USA. Det gäller att våga ta steget och inte hitta på en massa löjliga 'What if's.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, folk som hatar homosexuella vågar inte protestera öppet för att majoriteten inte har något emot dem. Om det dessutom skulle bli vanligare med homosexuella föräldrar så skulle generationen därpå vara nästan fördomsfria när det gäller frågan.

 

Att enstaka fall kan uppkomma där någon blir mobbad eller vafan det kan vara tycker jag är ett sånt skitargument mot frågan så det är inte sant. Apartheid avskaffades trots att det fanns så många rasister, men på en generation så mer än halverades antalet rasister i USA. Det gäller att våga ta steget och inte hitta på en massa löjliga 'What if's.

Jag håller med om det du säger, jag tror bara att inte den generationen som skulle kunna godkänna det (alltså där majoriteten gör det) är den som finns idag, många 50-talister är faktiskt starka motståndare till att homosexuella ska få gifta sig, och å även mot att de ska få adoptera barn. Jag tror den stora almänheten är redo för homosexuella adoptioner om kanske 30-40 år.

 

Det du glömmer är att det är barnets bästa man är ute efter i en adoptions fråga, inte det bästa för adoptivföräldrarna, man måste se till att barnen får en andra chans till en bra uppväxt. Det tror ajg inte kan ske i dagens samhälle.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla som älskar varandra ska få älska varandra. Jag tycker att homosexuella ska ha samma sak som heterosexuella som de flesta andra som har sagt. Man får inte göra någon annan ledsen så jag tycker att homosexuella ska få gifta sig och adoptera barn men om det är någon som retar en så kan man ju säga:

"Dina föräldrar är ju heterosexuella så gud va töntigt".

Man kan ju gå till fröken men man kan ju inte förbjuda homosexuella att adoptera heller.

Det kanske deremot är konstigt om det kommer två brudar in i kyrkan men ALLA SKA få gifta sig om de älskar varandra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla som älskar varandra ska få älska varandra. Jag tycker att homosexuella ska ha samma sak som heterosexuella som de flesta andra som har sagt. Man får inte göra någon annan ledsen så jag tycker att homosexuella ska få gifta sig och adoptera barn men om det är någon som retar en så kan man ju säga:

"Dina föräldrar är ju heterosexuella så gud va töntigt".

Man kan ju gå till fröken men man kan ju inte förbjuda homosexuella att adoptera heller.

Det kanske deremot är konstigt om det kommer två brudar in i kyrkan men ALLA SKA få gifta sig om de älskar varandra tycker jag.

Tanken i ditt argument är bra, men det funkar inte att gå till fröken som två vuxna människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget emot homesexuella men jag skulle ljuga om jag sa att jag uppskattar att se två stycken grabbar stå och kyssas. Lesbiska tjejer finns det gott om i filmerna man ser om, men kanske 10% av dom är lesbiska irl, dom flesta av dom har sex med en tjej endast för att dom får fett med pengar för det, eller så är dom bi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget emot homesexuella men jag skulle ljuga om jag sa att jag uppskattar att se två stycken grabbar stå och kyssas. Lesbiska tjejer finns det gott om i filmerna man ser om, men kanske 10% av dom är lesbiska irl, dom flesta av dom har sex med en tjej endast för att dom får fett med pengar för det, eller så är dom bi.

Beror på vad man tittar på :bah:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget emot homesexuella men jag skulle ljuga om jag sa att jag uppskattar att se två stycken grabbar stå och kyssas. Lesbiska tjejer finns det gott om i filmerna man ser om, men kanske 10% av dom är lesbiska irl, dom flesta av dom har sex med en tjej endast för att dom får fett med pengar för det, eller så är dom bi.

Beror på vad man tittar på :bah:

 

Förklara dig bättre tack?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget emot homesexuella men jag skulle ljuga om jag sa att jag uppskattar att se två stycken grabbar stå och kyssas. Lesbiska tjejer finns det gott om i filmerna man ser om, men kanske 10% av dom är lesbiska irl, dom flesta av dom har sex med en tjej endast för att dom får fett med pengar för det, eller så är dom bi.

Beror på vad man tittar på :bah:

 

Förklara dig bättre tack?

 

Han menar såklart att det finns gott om lesbiska tjejer i filmer beroende på vad man tittar på. Tittar jag t.ex. på nalle puh så ser jag knappast några.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Justfiwi

Jag tycker verkligen att homosexuella äktenskap ska vara lagliga. De borde ha samma rätt som alla andra och det ska inte förändras bara för att deras sexuella läggning är annorlunda.

 

Redigerat av iNova
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...