Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Om man inte ska låta homosexuella par adoptera för att barnet kan få ta skit i skolan ska inte personer med handikapp få ha barn. Eller varför inte städare? Det finns ju risk för mobbing i skolan. Och tänk på alla rasister, de kommer ju mobba färgade barn! Då får inte heller färgade personer få barn!

 

Varför låter vi folk få barn överhuvudtaget när det finns risk att de blir mobbade i skolan? Förbjud folk att få barn! Det är för barnens bästa!

 

 

Varför ska samhället anpassa sig till folk med förlegade fördomar? Borde det inte vara tvärtom?

Om jag förstod rätt så menar du att ett barn som har ett missbildning ska respektera samhället? Det är väl ändå samhället som ska respektera det stackars barnet. Dömer man folk efter hur dom ser ut, eller vad för rötter den har så är det ett tydligt tecken på låg moral och förnuft.

 

garkan@ Det är smart att ha en åsikt när man skriver något. Du måste ju ha en åsikt om varför du tycker det, har du ingen? Så är inte detta din åsikt.

En åsikt varför?

Jag tycker det är respektlöst, jag har rätt i min åsikt.

Det är inget fel men som sagt borde man väl kunna göra det lite mindre offentligt.

Finns folk som står mitt i stan vid folkmassan och rengör varandras tandkött..

Jag har INGET emot homosexualitet eller hur man uttrycker sin kärlek till varandra.

Bara inte så offentligt.

 

Du har aldrig varit kär då antar jag?

 

Inte riktigt.

Kärlek har bara fuckat mig och jag orkar inte mer.

Så nej, har aldrig varit riktigt kär.

Då alla dagens tjejer eller kvinnor enligt dom bara tänker på sig själva och

killar för dom är skrytvara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man inte ska låta homosexuella par adoptera för att barnet kan få ta skit i skolan ska inte personer med handikapp få ha barn. Eller varför inte städare? Det finns ju risk för mobbing i skolan. Och tänk på alla rasister, de kommer ju mobba färgade barn! Då får inte heller färgade personer få barn!

 

Varför låter vi folk få barn överhuvudtaget när det finns risk att de blir mobbade i skolan? Förbjud folk att få barn! Det är för barnens bästa!

 

 

Varför ska samhället anpassa sig till folk med förlegade fördomar? Borde det inte vara tvärtom?

Om jag förstod rätt så menar du att ett barn som har ett missbildning ska respektera samhället? Det är väl ändå samhället som ska respektera det stackars barnet. Dömer man folk efter hur dom ser ut, eller vad för rötter den har så är det ett tydligt tecken på låg moral och förnuft.

 

garkan@ Det är smart att ha en åsikt när man skriver något. Du måste ju ha en åsikt om varför du tycker det, har du ingen? Så är inte detta din åsikt.

 

Om du inte förstod det så var hela det inlägget ironi och spann vidare på hur de med det idiotiska argumentet måste tänka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker homosexuella ska få gifta sig (dock inte i kyrkor om inte kyrkan vill). Vad det gäller adoption tycker jag inte att de ska få adopterar, detta för att barnet som blir adopterat ska få en så naturlig (svenson aktig) uppväxt, man kan inte säga att ha homosexuella föräldrar (vårdshavande) inte påverkar uppväxten. Man ska inte använda adoptivbarnen som försökskaniner, som många av er verkar tycka är en bra idé, ni säger att om man låter många adopterar så kommer man inte bli mobbad eller få höra en massa fördommar från folk. Ni säger också att vi inte ska böja oss för folk med fördommar mot homosexuella, men tycker ni verkligen att man ska riskera några 100 barn/ungdomars uppväxt för det?

 

Soad_token

Ursäktar för att jag ignorerar en massa inlägg för att svara på detta.

 

Varför skulle de inte få gifta sig i kyrkor? Hur många heterosexuella par gifter sig för kristendomens skull nu för tiden? Knappast några alls. Det har blivit mer till en slags tradition, därför borde homosexuella också få ta del av det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker homosexuella ska få gifta sig (dock inte i kyrkor om inte kyrkan vill). Vad det gäller adoption tycker jag inte att de ska få adopterar, detta för att barnet som blir adopterat ska få en så naturlig (svenson aktig) uppväxt, man kan inte säga att ha homosexuella föräldrar (vårdshavande) inte påverkar uppväxten. Man ska inte använda adoptivbarnen som försökskaniner, som många av er verkar tycka är en bra idé, ni säger att om man låter många adopterar så kommer man inte bli mobbad eller få höra en massa fördommar från folk. Ni säger också att vi inte ska böja oss för folk med fördommar mot homosexuella, men tycker ni verkligen att man ska riskera några 100 barn/ungdomars uppväxt för det?

 

Soad_token

Ursäktar för att jag ignorerar en massa inlägg för att svara på detta.

 

Varför skulle de inte få gifta sig i kyrkor? Hur många heterosexuella par gifter sig för kristendomens skull nu för tiden? Knappast några alls. Det har blivit mer till en slags tradition, därför borde homosexuella också få ta del av det.

 

Av den anlednignen att kyrkan ändå har en tro, det tror itne på homosexuella familjer, viket det har rätt till, och efter som kyrkan bygger på en tro ska de ju få välja vilka som ska gifta sig i kyrkan, det är ett av de kraven de har satt up, bland annat måste man ju vara konfimerad i den protestantiska kyrkan för att få gifta sig. Sen delar jag inte kyrkans åsikter, men det har rätt till sina åsiker.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker homosexuella ska få gifta sig (dock inte i kyrkor om inte kyrkan vill). Vad det gäller adoption tycker jag inte att de ska få adopterar, detta för att barnet som blir adopterat ska få en så naturlig (svenson aktig) uppväxt, man kan inte säga att ha homosexuella föräldrar (vårdshavande) inte påverkar uppväxten. Man ska inte använda adoptivbarnen som försökskaniner, som många av er verkar tycka är en bra idé, ni säger att om man låter många adopterar så kommer man inte bli mobbad eller få höra en massa fördommar från folk. Ni säger också att vi inte ska böja oss för folk med fördommar mot homosexuella, men tycker ni verkligen att man ska riskera några 100 barn/ungdomars uppväxt för det?

 

Soad_token

 

Ursäktar för att jag ignorerar en massa inlägg för att svara på detta.

 

Varför skulle de inte få gifta sig i kyrkor? Hur många heterosexuella par gifter sig för kristendomens skull nu för tiden? Knappast några alls. Det har blivit mer till en slags tradition, därför borde homosexuella också få ta del av det.

 

Av den anlednignen att kyrkan ändå har en tro, det tror itne på homosexuella familjer, viket det har rätt till, och efter som kyrkan bygger på en tro ska de ju få välja vilka som ska gifta sig i kyrkan, det är ett av de kraven de har satt up, bland annat måste man ju vara konfimerad i den protestantiska kyrkan för att få gifta sig. Sen delar jag inte kyrkans åsikter, men det har rätt till sina åsiker.

 

Soad_token

 

Då är vi ju tillbaka på stödjandet av kränkande åsikter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är vi ju tillbaka på stödjandet av kränkande åsikter.

Kyrkan har en inte belalats av oss, de har rätt till sin tro, homosexuella får gifta sig men bara inte i en kyrka, de har samma rättigheter. Att man inte får gifta sig i kyrkan om man är homosexuell är ju som att säga att det är kränkande att man mste vara konfimerad för att få gifta sig i kyrkan (protestantiska). Kyrkan har sina krav av en tradition, och för att det är de de tror på, det är som att kräva att nazistiska partier ska tillåta invandrare o svarta att bli ordförande...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett barn borde ha en manlig och en kvinnlig förebild. Sjäv har jag inget emot homosexuella. De borde få gifta sig i kyrkor, man ska aldrig döma en person beroende på könet.

Det är inte könet som avgör, det är ju vad personen är atraherad av...sen är det ju det att dom är homosexuella som får dig att säga att det inte ska ha ett barn...du argumenterar mot dig själv...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sa aldrig att de inte fick adoptera, jag sa bara att ett barn borde ha både en manlig och kvinnlig förebild. Frågan som var om de skulle få adoptera eller ej vill jag inte svara eftersom jag inte vet så värst mycket det. Det beror ju på hur själv paret är.

 

T.ex. en man gillar en annan man. Dömer homofober efter könet då? Javisst, såklart dem gör eftersom de anser att det är fel att 2 personer av samma kön skall vara tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sa aldrig att de inte fick adoptera, jag sa bara att ett barn borde ha både en manlig och kvinnlig förebild. Frågan som var om de skulle få adoptera eller ej vill jag inte svara eftersom jag inte vet så värst mycket det. Det beror ju på hur själv paret är.

 

T.ex. en man gillar en annan man. Dömer homofober efter könet då? Javisst, såklart dem gör eftersom de anser att det är fel att 2 personer av samma kön skall vara tillsammans.

I samanhanget så lät det som du pratade om adoption, då tråden som du så riktigt påpekade handlar om adoption för homosexuella.

 

Ok, jag tycker inte det stämmer att man dömer på kön, med det är en onödig diskution o vi kan nog enas om att vi tycker olika va det gäller just den punkten.

 

soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...