Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad alla ska haka upp sig på gays hela tiden.

Min mammas kusin är homosexuell ;)

Fast håller faktiskt med asabrasa där :P

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men vafan är detta med er?!

"Ett barn ska växa upp med en fadersfigur och en modersfigur" osv..

Betyder det då att ensamstående föräldrar ska ha sina barn fråntagna och placerade i fosterfamiljer? Två mammor är väl för f*n bättre än en?

 

OCH FEL BUDSKAP? Vadå, att det är okej att älska vem man vill, och att det är okej att vara sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad alla ska haka upp sig på gays hela tiden.

Min mammas kusin är homosexuell ;)

Fast håller faktiskt med asabrasa där :P

Bra, då är ni två utan vettiga argument.

 

asabrasa, du sa att barnet kommer få fel budskap? Har du en aning om vad ett budskap är?

Barnet kommer däremot få löjliga rykten om sig.

 

Det är en sak som alla inte fattar.

Homo och heterosexualitet är lika mycket värda. Men varför dom anser att homosexualitet bryter mot naturens vilja är att majoriteten av par är heterosexuell. Så att homosexuell dyker upp tycker alla att det är fel, det är bara för en vigsel med homos är ej vanligt. Killar som retar en för att han är gay är löjligt, antagligen så när han kollar på porr så kollar han på lesbiskt, som i sig är likadant som homosexualitet.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad alla ska haka upp sig på gays hela tiden.

Min mammas kusin är homosexuell ;)

Fast håller faktiskt med asabrasa där :P

Bra, då är ni två utan vettiga argument.

 

asabrasa, du sa att barnet kommer få fel budskap? Har du en aning om vad ett budskap är?

Barnet kommer däremot få löjliga rykten om sig.

 

Det är en sak som alla inte fattar.

Homo och heterosexualitet är lika mycket värda. Men varför dom anser att homosexualitet bryter mot naturens vilja är att majoriteten av par är heterosexuell. Så att homosexuell dyker upp tycker alla att det är fel, det är bara för en vigsel med homos är ej vanligt. Killar som retar en för att han är gay är löjligt, antagligen så när han kollar på porr så kollar han på lesbiskt, som i sig är likadant som homosexualitet.

 

Problemet är inte att barnet ine kommer bli älskat utan som någon sa tidigare i tråden, de kommer bli mobbat, tycker ni verkligen att vi ska låta ett par hundra barn afungera som försökskaniner, helst efter att det har blivit adopterat, jag mernar barnet kan ju vara 0-17 år gammalt, ha egna åsiket o komma ihåg sina egna förälrdrar, tror ni verkligen inte att det är svårt nog att börja om sitt liv med "nya" föräldrar strax efter att ha förlorat sina egan utan att behöva gå till skolan för att bli mobbad?! Jag har inget personligt problem med att homosexuella adopterar, men ajg tror itne samhället är tillräckligt tollerant ännu, och om man skulle tillåta det nu skulle man utsätta de adoptivbarnen för en väldigt osäker framtid. Komm ihåg att frågan gäller urvida barnen har det bra, inte de homosexuella.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad alla ska haka upp sig på gays hela tiden.

Min mammas kusin är homosexuell ;)

Fast håller faktiskt med asabrasa där :P

Bra, då är ni två utan vettiga argument.

 

asabrasa, du sa att barnet kommer få fel budskap? Har du en aning om vad ett budskap är?

Barnet kommer däremot få löjliga rykten om sig.

 

Det är en sak som alla inte fattar.

Homo och heterosexualitet är lika mycket värda. Men varför dom anser att homosexualitet bryter mot naturens vilja är att majoriteten av par är heterosexuell. Så att homosexuell dyker upp tycker alla att det är fel, det är bara för en vigsel med homos är ej vanligt. Killar som retar en för att han är gay är löjligt, antagligen så när han kollar på porr så kollar han på lesbiskt, som i sig är likadant som homosexualitet.

 

Problemet är inte att barnet ine kommer bli älskat utan som någon sa tidigare i tråden, de kommer bli mobbat, tycker ni verkligen att vi ska låta ett par hundra barn afungera som försökskaniner, helst efter att det har blivit adopterat, jag mernar barnet kan ju vara 0-17 år gammalt, ha egna åsiket o komma ihåg sina egna förälrdrar, tror ni verkligen inte att det är svårt nog att börja om sitt liv med "nya" föräldrar strax efter att ha förlorat sina egan utan att behöva gå till skolan för att bli mobbad?! Jag har inget personligt problem med att homosexuella adopterar, men ajg tror itne samhället är tillräckligt tollerant ännu, och om man skulle tillåta det nu skulle man utsätta de adoptivbarnen för en väldigt osäker framtid. Komm ihåg att frågan gäller urvida barnen har det bra, inte de homosexuella.

 

Soad_token

 

Ni tar alldeles förgivet att det kommer bli mobbat. Sure, i början kanske vissa får för sig att fnissa lite men inget skämt är kul för alltid. Och om man forsätter att se på det den vägen så kommer det aldrig bli accepterat heller, den enda vägen att få det accepterat i samhället är att tillåta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte att "samhället" kommer acceptera Homo. Man blir ju liksom mobbat 4ever bara för att man har höga betyg och blir kallad nörd och tönt för det.

Vad tror ni då kommer hända med nån som har homosexuella föreldrar?

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte att "samhället" kommer acceptera Homo. Man blir ju liksom mobbat 4ever bara för att man har höga betyg och blir kallad nörd och tönt för det.

Vad tror ni då kommer hända med nån som har homosexuella föreldrar?

@Ditt påstående: Inte direkt.

 

Och om man ser på det som du gör så kommer det aldrig bli accepterat heller. Fråga dig själv, skulle du mobba ett barn med två homosexuella föräldrar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart kan barnet bli retad för det, men vad f*n är det för argument?

"Personer med låg inkomst får inte skaffa barn för barnet kan bli mobbad i skolan för att vara fattig". Samma sak.

Precis som med förtrycket av svarta så måste man utmana det här genom att just göra det vanligare, annars kommer dessa fördomar och normer att fortsätta vara som de är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart kan barnet bli retad för det, men vad f*n är det för argument?

"Personer med låg inkomst får inte skaffa barn för barnet kan bli mobbad i skolan för att vara fattig". Samma sak.

Precis som med förtrycket av svarta så måste man utmana det här genom att just göra det vanligare, annars kommer dessa fördomar och normer att fortsätta vara som de är.

Det ni glömmer är att barnet är det som är vikigt i samanhanget, mobbning är inte det stora problemet engligt mig, utan att barnet i sig kan ha en uppfatning , och som sagt om dina föräldrar blir så dåliga att de inte kan ta hand om dig eller dör, har du inte då gått igenom nog utana tt behöva ställa om från en "normal" familj tioll en homosexuell?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart kan barnet bli retad för det, men vad f*n är det för argument?

"Personer med låg inkomst får inte skaffa barn för barnet kan bli mobbad i skolan för att vara fattig". Samma sak.

Precis som med förtrycket av svarta så måste man utmana det här genom att just göra det vanligare, annars kommer dessa fördomar och normer att fortsätta vara som de är.

Det ni glömmer är att barnet är det som är vikigt i samanhanget, mobbning är inte det stora problemet engligt mig, utan att barnet i sig kan ha en uppfatning , och som sagt om dina föräldrar blir så dåliga att de inte kan ta hand om dig eller dör, har du inte då gått igenom nog utana tt behöva ställa om från en "normal" familj tioll en homosexuell?

 

Soad_token

 

Nu snackar vi om att adoptera spädbarn ;) Men ändå förstår jag inte vad du menar med att "Är det inte nog att dennes föräldrar dött, nu ska denne behöva bo med ett homosexuellt par"? Är det inte just dessa fördomar vi vill ha bort?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart kan barnet bli retad för det, men vad f*n är det för argument?

"Personer med låg inkomst får inte skaffa barn för barnet kan bli mobbad i skolan för att vara fattig". Samma sak.

Precis som med förtrycket av svarta så måste man utmana det här genom att just göra det vanligare, annars kommer dessa fördomar och normer att fortsätta vara som de är.

Det ni glömmer är att barnet är det som är vikigt i samanhanget, mobbning är inte det stora problemet engligt mig, utan att barnet i sig kan ha en uppfatning , och som sagt om dina föräldrar blir så dåliga att de inte kan ta hand om dig eller dör, har du inte då gått igenom nog utana tt behöva ställa om från en "normal" familj tioll en homosexuell?

 

Soad_token

 

Vad är skillnaden förutom att föräldrarna har samma kön?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu snackar vi om att adoptera spädbarn ;) Men ändå förstår jag inte vad du menar med att "Är det inte nog att dennes föräldrar dött, nu ska denne behöva bo med ett homosexuellt par"? Är det inte just dessa fördomar vi vill ha bort?

så du menar seriöst att att du itne tror man skulle reagera litegran som barn om man får nya föräldrar, och de man är van vid att ha (är hetrosexuella föräldrar) som dör eller ja what ever, sen ska du itne bara vänja dig vid att få 2 nya personer som föräldrar som du itne känner, utan för att göra det ännu svårare så ska de vara homosexuella. Det är skillnad även om man godtar att homosexuella lever iohp osv. det är inte samma sak som att ha hetrosexuella föräldrar, inte för att de är en fördom, utan därför att det är skillnad, om du är van vid att ha 2 föräldrar av motsatta kön o plötsligt få 2 av samma som lever ihop. Och varför måste det vara spädbarn, finns många som adopteras som några år gamla.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...