Hoppa till innehåll

Homosexualitet.

Blitzcat

Rekommendera inlägg

• Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Homosexualitet KAN vara någon liten defekt i generna, men det beror faktiskt mest på miljön.

Men stämmer det att fler blir bögar för att samhället accepterar dem?

Kanske blir fler personer som vågar erkänna att de är homosexuella. ( Har läst att det faktiskt är många homosexuella som under hela sitt liv försöker övertala sig själva att de är hetero. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homosexualitet KAN vara någon liten defekt i generna, men det beror faktiskt mest på miljön.

Såvidare du inte fått välja att vara hetrosexuell, hur kan du då anta att homosexuella fått välja sin läggning?

Och som Garone sa så verkar det finnas fler homosexuella idag för att det är mer accepterat och fler vågar komma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att homosexualitet var från början en känsla man hade och nu är det mer vad man väljer själv. har jag rätt?

Nej ;) Homosexualitet är troligtvis en gen defekt som helt enkelt går ut på att istället för att killens gener säger åt honom att tända på tjejer så blir det någon mix-up och tjejprocessen går igång istället vilket leder till att killen utvecklas till att tända på andra killar, precis som tjejer. och samma sak tvärt om.

Sen tror jag att transexualitet är ett grövre resultat av samma defekt. Hursomhelst så är detta inget val. Man väljer inte vilket kön man tänder på- Och om du säger annat så är du troligtvis bi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Det beror väl inte på miljön? Man föds som homosexuell, man blir inte det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Näe jag är hetero och kommer högst troligtvis aldrig acceptera homosexualitet, men jag respekterar att vissa är homon. Det stör mig inte men det känns ändå så fel...

Hur kan man störa sig på något vetenskapligt? Det är som att säga att man stör sig på att jorden är rund eller att vi bara har fem fingrar =/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Näe jag är hetero och kommer högst troligtvis aldrig acceptera homosexualitet, men jag respekterar att vissa är homon. Det stör mig inte men det känns ändå så fel...

Hur kan man störa sig på något vetenskapligt? Det är som att säga att man stör sig på att jorden är rund eller att vi bara har fem fingrar =/

Alltid lika katig som vanligt. Nähä du, det är inte alls samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltid lika katig som vanligt. Nähä du, det är inte alls samma sak.

Man föds bög =) Det beror INTE på miljön. Bara för att en tjej uppfostras med bilar och leksaksvapen så blir hon inte gay, och bara för att en kille uppfostras med rosa och dockor så blir han inte gay. Om du nu tror att det är hur man anpassar sig, så utmanar jag dig ;) Anpassa dig till att bli kåt på killar och killar endast, sen kan du få en muntlig ursäkt och erkännande av mig på en cd i brevlådan. Sen efteråt kan du "anpassa dig tillbaka" lol xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...