Hoppa till innehåll

Ska Svarta Ha Samma Rättigheter Som Vita?


Gäst Megadeth
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Megadeth

Ja, ska de ha samma rättigheter i världen som vita?

 

 

Jag tycker att de ska ha det, för de har ju bara en annorlunda hy, inget annat. Så varför ska de inte ha samma rättigheter?

 

Nelson Mandela indelade vita och svarta, för att han tyckte inte svarta hade samma rättigheter som vita. Vita hade mer makt kan man säga, eller som alla andra tolkar det.

 

 

Sedan så tycker jag också att svarta bör kunna komma in i ett land där de inte har visa lika fort som vita får komma in. Det är väldigt orättvist tycker jag.

 

 

Vita har också mer makt än svarta, det tycker jag är väldigt orättvist. De gör så att svarta får lida, alltså de dumma människorna, inte ni på sajten och övriga goda personer. Menar politiker och så.

 

 

//Megadeth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hälften av alla medlemmar som ville ha tillbaka debattforumet tillbringar inte ens tid på att vara här. :huh:

Och vi behöver lite mer ämnen som kanske lockar mera medlemmar till att delta i debatten.

 

Men nu till ämnet. Jag själv tycker att det är fel av människor att döma personer efter färg & religion.

Alla människor är lika mycket värda.

 

Sedan så tycker jag också att svarta bör kunna komma in i ett land där de inte har visa lika fort som vita får komma in. Det är väldigt orättvist tycker jag.

Jag tror inte att det är för färgen. Vissa som kommer till Sverige får asyl och vissa andra.

 

 

Vita har också mer makt än svarta, det tycker jag är väldigt orättvist. De gör så att svarta får lida, alltså de dumma människorna, inte ni på sajten och övriga goda personer. Menar politiker och så.

Vilka står det mellan president valet?

Förut så var det så att vita kanske hade mer makt, men idag är inte knappt så. Men om du har något som tyder på att jag har fel, länka det då.

 

Tråd godkänd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svarta har en hyfsat stor makt. Som Raptomex sa, titta bara på Obama. Det är då heller inte så konstigt att de inte har lika stor makt som vita då majoriteten i Europa och USA är trots allt vita.

 

Att det sedan förekommer spänningar mellan vita och svarta är väl ganska förståeligt. Rasisterna i USA är väl främst arga över att de svarta kom till deras land och håller nu på att kräva sina rättigheter, som t.ex. skadestånden för slaveriet deras förfäder utsattes för (vilket är lite idiotiskt i min mening), men också det klassiska "de tog våra jobb". Sedan är de svarta i exempelvis Sydafrika arga på de vita som numera har störst makt där. Inte heller så konstigt då det var det var kolonialister som tog makten ifrån invånarna där.

Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Megadeth

Svarta har en hyfsat stor makt. Som Raptomex sa, titta bara på Obama. Det är då heller inte så konstigt att de inte har lika stor makt som vita då majoriteten i Europa och USA är trots allt vita.

 

Att det sedan förekommer spänningar mellan vita och svarta är väl ganska förståeligt. Rasisterna i USA är väl främst arga över att de svarta kom till deras land och håller nu på att kräva sina rättigheter, som t.ex. skadestånden för slaveriet deras förfäder utsattes för (vilket är lite idiotiskt i min mening), men också det klassiska "de tog våra jobb". Sedan är de svarta i exempelvis Sydafrika arga på de vita som numera har störst makt där. Inte heller så konstigt då det var det var kolonialister som tog makten ifrån invånarna där.

 

Barack Obama, det klart han har makt. Han vill ju bli president i USA. Och då måste man ha makt för att folken ska gilla just den presidentkanditaten. Jo, krig är emellan svarta och vita. (Oftast). Och det förekommer att vita 'hatar' svarta ännu mer. Hur nu jag skulle utrycka det.

 

 

Barack Obama han leder ju presidentvalet med några antal procent, det är inte många. Tror det var 5%, rätta mig om jag har fel.

 

 

//Megadeth

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Barack Obama, det klart han har makt. Han vill ju bli president i USA. Och då måste man ha makt för att folken ska gilla just den presidentkanditaten. Jo, krig är emellan svarta och vita. (Oftast). Och det förekommer att vita 'hatar' svarta ännu mer. Hur nu jag skulle utrycka det.

 

 

Barack Obama han leder ju presidentvalet med några antal procent, det är inte många. Tror det var 5%, rätta mig om jag har fel.

Jag tycker iof att de är vanligare me rasistiska svarta personer, som alltså inte lyssnar eller säger saker som men de är lätt för dig att säga du är vit.

 

Nåja jag tycker att svarta har sammarättigheter som vita, visst kanske svårare att komma in på en innekrog i sthlms city, men de har alla som inte ser ut som en fotomodell så jag vet inte om man ska ta de så seriöst...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Varför är det självklart?" var en rätt dum fråga. Människa som människa oavsett utseende, ursprung, åsikt etc alla är lika värda.

Jo men nu var det så att det var en som skrev att det var självklart, han kunde ju ha skrivit varför det var självklart enligt han. Och det är inte en dun fråga :huh: Finns dom som inte tycker att det är "självklart".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda.

Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra.

Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen.

 

Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...