Hoppa till innehåll

Invandring.

fishmaster

Rekommendera inlägg

Glöm inte att kvinnor i arabländer ofta nervärderas pga världsundret Islam, att täckande kläder i grunden handlar om att kvinnor måste dölja sig, då alternativet är "horigt".

För att inte nämna att en kvinna måste ha 4 vittnen (män) som kan intyga att hon var ovillig under en våldtäkt, annars kan hon avrättas för "otrogenhet", Sharia?

I Sharia-domstol så är 2 kvinnors ord lika värd som en mans.

Också skulle jag vilja veta mer om ditt påstående att kvinnor i Europa säljs som slavar.

Och bara att påpeka lite snabbt att antalet våldtäkter i Europa ökat explosionsartat sedan en *viss* massinvandring började, med följden att integrationen gått käpprakt åt helvete;

http://img99.imageshack.us/img99/5407/anmalda2.png

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Glöm inte att kvinnor i arabländer ofta nervärderas pga världsundret Islam, att täckande kläder i grunden handlar om att kvinnor måste dölja sig, då alternativet är "horigt".

Varför är det p.g.a. Islam som kvinnor "nervärderas"? Är det för att det i vissa städer är nödvändigt att kvinnan täcker sig?

För att inte nämna att en kvinna måste ha 4 vittnen (män) som kan intyga att hon var ovillig under en våldtäkt, annars kan hon avrättas för "otrogenhet", Sharia?

Du "glömde" nämna att det måste finnas 4 vittnen för att intyga att hon var otrogen i så fall.

Och bara att påpeka lite snabbt att antalet våldtäkter i Europa ökat explosionsartat sedan en *viss* massinvandring började

Detta har att göra med att Islam är kvinnoförtryck, hur?

haha muslimer är bra på att bli upprörda.

Och du är bra på att generalisera och vara fördomsfull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Det enda Islam säger om kläder är att män OCH kvinnor skall klä sig anständigt.

Och Kristendomen säger att alla våldtagna kvinnor skall avrättas. Din poäng...?

Också skulle jag vilja veta mer om ditt påstående att kvinnor i Europa säljs som slavar.

Trafficking kallas det. Jag är säker på att du känner till det.

Och bara att påpeka lite snabbt att antalet våldtäkter i Europa ökat explosionsartat sedan en *viss* massinvandring började, med följden att integrationen gått käpprakt åt helvete;

Isåfall är det ju svenskarnas fel. Vi/vår regering har misslyckats med att integrera invandrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Och Kristendomen säger att alla våldtagna kvinnor skall avrättas. Din poäng...?

Och i vilka länder har kristendomen lika mycket makt och inflytande som Islam i mellanöstern förrutom typ (loool) Vatikanstaten och Irland... ?

BTW, sen när har en sådan avrättning skett sedan medeltiden? (Nej, bibeln är inget argument.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi/vår regering har misslyckats med att integrera invandrarna.

Där kom det.

Efter 33 sidor.

Och ja, det är regeringens fel.

Men det ursäktar inte alla brotten.

Inget land kan ta hand om en invandring som våran, och därför måste den begränsas. Nu.

Får se hur det blir när Sverigedemokraterna får något att säga till om i Riksdagen 2010...

Eller så kommer den så kallade demokratin vi har (hehe.) att utesluta partiet, då övriga partier är rädda att associeras med "rasister", den bild de själva förmedlat.

Och Kristendomen säger att alla våldtagna kvinnor skall avrättas.

Har jag aldrig hört.

Ärligt talat.

Trafficking

Ah just det, asiater och afrikaner som låter sig säljas för att komma in i Europa...

Verkar vara ett omfattande problem.

Och i vilka länder har kristendomen lika mycket makt och inflytande som Islam i mellanöstern förrutom typ (loool) Vatikanstaten och Irland... ?

Precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://img99.imageshack.us/img99/5407/anmalda2.png

Angående intygande om det med att 4 män ska intyga otroheten eller inte har du helt fel i, jag tror inte

du vet mer än vad jag gör då jag har vistats i flera länder i mellanöstern som Irak, Jordanien, Syrien och Dubai.

Pratar du om Iran så går dem efter en kultur som använder för cirka 1400 år sen som Mohammed stred emot.

Orättvisor och förnedringar mot kvinnor stred Mohammed emot tillsamans med sådanna som lyssnade på hans ord.

Vad har massinvandringen du snackar om att göra med Islams kvinnoförnedring och göra?

Våldtäkter har pågått i Europa i årtionden och särskillt i Norden vid vikingatiden.

Nu har det gått till slavhandel och sexhandel när det gäller slaveri räknar jag som våldtäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där kom det.

Efter 33 sidor.

Och ja, det är regeringens fel.

Men det ursäktar inte alla brotten.

Inget land kan ta hand om en invandring som våran, och därför måste den begränsas. Nu.

Får se hur det blir när Sverigedemokraterna får något att säga till om i Riksdagen 2010...

Eller så kommer den så kallade demokratin vi har (hehe.) att utesluta partiet, då övriga partier är rädda att associeras med "rasister", den bild de själva förmedlat.

Vi har definitivt kapaciteten att ta hand om invandringen, bara att vissa inte begriper hur man gör.

Och eftersom du uppenbarligen inte tycker att vi har någon fungerande demokrati, så tycker jag att du kan göra oss alla en tjänst och inte rösta 2010.

Har jag aldrig hört.

Ärligt talat.

Tja...det nämdes för två sidor sedan.

If within the city a man comes upon a maiden who is betrothed, and has relations with her, you shall bring them both out of the gate of the city and there stone them to death: the girl because she did not cry out for help though she was in the city, and the man because he violated his neighbors wife" Deuteronomy 22:23-24

Ah just det, asiater och afrikaner som låter sig säljas för att komma in i Europa...

Verkar vara ett omfattande problem.

Ok, nu antog jag bara att du visste vad trafficking vad. Uppenbarligen så hade du inte an aning.

"Human trafficking is the illegal commerce and trade of people. It is essentially the facet of slavery which relies on direct purchase, in contrast to the "natural increase" from enslaving the children of slaves. The victims of human trafficking are used for prostitution, forced labor (including bonded labor or debt bondage) and other forms of involuntary servitude."

Oftast är det fattiga kvinnor från östeuropa som luras till väst i tron om att de skall få jobb. Istället blir de sålda som slavar.

Och i vilka länder har kristendomen lika mycket makt och inflytande som Islam i mellanöstern förrutom typ (loool) Vatikanstaten och Irland...

Precis.

Använder man koranen som argument så kan man använda bibeln. För precis som alla i arabländerna följer den till punkt och pricka så följer alla kristna bibeln helt exakt.

Anledningen till varför ni innehar alla dessa fördomar mot islam/muslimer är för att media alltid fokuserar på det negativa. I verkligheten så är det ytterst få muslimer som stödjer våld mot kvinnor/terrorbrott eller något sådant.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus
Använder man koranen som argument så kan man använda bibeln. För precis som alla i arabländerna följer den till punkt och pricka så följer alla kristna bibeln helt exakt.

När har jag använt Koranen som argument? Nej, precis.

Anledningen till varför ni innehar alla dessa fördomar mot islam/muslimer är för att media alltid fokuserar på det negativa. I verkligheten så är det ytterst få muslimer som stödjer våld mot kvinnor/terrorbrott eller något sådant.

"Det negativa" som median fokuserar på verkar vara rätt mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har massinvandringen du snackar om att göra med Islams kvinnoförnedring och göra?

Inget.

Det handlar om att Sverige inte kan ta hand om alla utomeuropéer, som är överrepresenterade här inom det mesta inom brottslighet.

Vi har definitivt kapaciteten att ta hand om invandringen, bara att vissa inte begriper hur man gör.

Som? Tvinga företag att anställa folk som ofta saknar det kompetens som krävs eller språkliga kunskaper?

Bästa exemplet handlar ju om läkare som sällan når upp till våran standard, och tvingas utbildas ytterliggare.

Och eftersom du uppenbarligen inte tycker att vi har någon fungerande demokrati, så tycker jag att du kan göra oss alla en tjänst och inte rösta 2010.

Representerar du "alla" nu?

Och nej, vi har ingen fungerande demokrati egentligen. Vi får välja mellan 7 partier som allihopa tycker ungefär likadant bortsett från hur A-kassa och jobb ska skötas, resten är OMG EU ÄGER, MER INVANDRING, BORT MED ALLT FÖRSVAR, INGA PENGAR TILL SJUKVÅRD

Det diskuterades för ett antal sidor sedan att folket aldrig fick rösta om de ville att Sverige skulle börja ta emot varannan flykting i världen (detta är en överdrift, för er bokstavliga.), men du sa bara att folket redan sagt sitt genom att ha röstat på parti till regeringen.

Så nej, i fråga om invandringen har det varit otroligt odemokratisk.

Och ytterliggare hot mot demokratin och åsiktsfriheten kom ju nu när Aftonbladet nekar SD rätten att annonsera i tidningen till valet 2010.

Den enda demokratin vi har är att vi får välja mellan politiker som sedan skiter fullständigt i vad folket tycker i enskilda frågor

Ok, nu antog jag bara att du visste vad trafficking vad. Uppenbarligen så hade du inte an aning.

"Human trafficking is the illegal commerce and trade of people. It is essentially the facet of slavery which relies on direct purchase, in contrast to the "natural increase" from enslaving the children of slaves. The victims of human trafficking are used for prostitution, forced labor (including bonded labor or debt bondage) and other forms of involuntary servitude."

Jaaa officiella definitioner!

Det var ett tag sedan jag såg ett program om trafficking, då sades det att det handlade mest om fattiga kvinnor från asien och afrika som ville till Europa, hur ofta det inträffade "lokalt" (dvs inom européiska länder) sades det inget om

Anledningen till varför ni innehar alla dessa fördomar mot islam/muslimer är för att media alltid fokuserar på det negativa.

.... nej.

Förvisso är det sant att de enda reportagen från mellanöstern man får är om självmordsbombare och strider mellan trupper och rebeller.

Lokala media är knappast "fientliga" mot islam eller muslimer, snarare har de sopat idén om neutrala nyheter och tar ställning mot allt som inte göder Islam i-, och invandring till Sverige.

Jag gillar dock inte att använda "muslim" som en folkgrupp, jag fokuserar mest på folk med härkomst från Afrika och Mellanöstern, dock finns det ju undantag som Israel

Också lär jag undra vad din definition av fördom är?

Enligt mig har fördom blivit till en ord som används för att försöka trycka ner folk som faktiskt erkänt de negativa sakerna bland dessa grupper.

Antalet våldtäkter har ökat utav helvete och de flesta borde veta vid det här laget vilka som är överrepresenterade.

Att regeringen är inkompetent (fast de gör ju sitt bästa med tanke på vilket skick Socialdemokraterna lämnade dom med, en otroligt hög invandring och segregation) är ingen ursäkt till att någon ska förstöra någons liv.

"Varför våldtog du denna kvinna? -EH JAG HADE INGET JOBB"

Det är ingen fördom att utomeuropéer utför fler brott här. Det är faktum.

Dock blir det en fördom om jag möter en person av uppenbar arabisk bakgrund och tänker "säkert en brottsling", då jag inte vet något om just DEN personen.

I verkligheten så är det ytterst få muslimer som stödjer våld mot kvinnor/terrorbrott eller något sådant.

Men det är väl tamigfan en självklarhet.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...