Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

"Främlingsfientlig, rasist, nazist, islamofob, paranoid, trångsynt etc. Mycket kan man bli kallad när man kritiserar invandringspolitiken här i Sverige. Man blir stämplad som något man oftast kanske inte är.

I media kan dom säga så här om exempelvis Sverigedemokraterna eller de som sympatiserar med dom.

Jag har faktiskt inte sett en enda person i den här tråden som kallat dig rasist för att du är kritisk mot invandringspolitiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

"Återvändande svenskar".

Kan någon definera detta?

Räknar de som de flesta gör, att man är "svensk" så fort man har svenskt medborgarskap?

Vore då jäkligt intressant om vi årligen tar emot över 30000 etniska svenskar som BOR UTOMLANDS/HAR UTLÄNDSKT MEDBORGARSKAP?

Återvändande innebär att man åker tillbaka till sitt ursprungsland.

 

Majoriteten av våra invandrare är "etniska" svenskar, eller medborgare från norden samt EU/EES. Oj! Tar vi inte in hundratusentals muslimer som vill ta över Sverige och våldta våra kvinnor? Shit.

 

Edit: Dezen, nej. Dock vill personer som kritiserar invandringspolitiken gärna få det att framstå som alla är på dom och kallar dom rasister. Martyrer får ofta stöd.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Främlingsfientlig, rasist, nazist, islamofob, paranoid, trångsynt etc. Mycket kan man bli kallad när man kritiserar invandringspolitiken här i Sverige. Man blir stämplad som något man oftast kanske inte är.

I media kan dom säga så här om exempelvis Sverigedemokraterna eller de som sympatiserar med dom.

Jag har faktiskt inte sett en enda person i den här tråden som kallat dig rasist för att du är kritisk mot invandringspolitiken.

 

Det var inte min text.

 

"Oj! Tar vi inte in hundratusentals muslimer som vill ta över Sverige och våldta våra kvinnor? Shit."

Tänk, Guggos otroligt underhållande sarkasmer.

Alltid samma fröjd.

 

Och när senast nämnde jag muslimer. Talar jag om grupper som "våldtar våra kvinnor", i en halvironisk ton, så vore det nordafrikaner och araber.

Att försöka hitta ett samband med en religiös övertygelse och viljan att våldta vore dock intressant, förmodligen meningslös dock.

 

"Edit: Dezen, nej. Dock vill personer som kritiserar invandringspolitiken gärna få det att framstå som alla är på dom och kallar dom rasister. Martyrer får ofta stöd."

 

Visst, jag vill få det att framstå som att mina åsikter bemöts av avsky.

Uppenbarligen falskt.

 

Skulle jag ventilera åsikterna i mina posts skulle jag antagligen kunna få Mona Sahlin att dö av en hjärtattack.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj! tar vi inte in hundratusentals nordafrikaner och araber som vill ta över vårt land och våldta våra kvinnor? Shit!

 

Där fick du en till, mer anpassad efter vad som verkar vara ditt synsätt.

 

Och, majoriteten av våra invandrare är fortfarande sk. etniska svenskar och personer från norden/EU/EES.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj! tar vi inte in hundratusentals nordafrikaner och araber som vill ta över vårt land och våldta våra kvinnor? Shit!

Där fick du en till, mer anpassad efter vad som verkar vara ditt synsätt.

 

Det verkar som om du vill påstå att det inte finns det minsta spår av verklighet i mitt s.k "synsätt".

Eller så kanske jag borde ha lagt till "OBS: SJÄLVKLART VET JAG MYCKET VÄL ATT VÅLDTÄKTER KNAPPAST ÄR BEGRÄNSAT TILL ENDAST DESSA GRUPPER. POÄNGEN JAG VILL FRAMFÖRA ÄR DEN 'EVENTUELLA' ÖVERREPRESENTATIONEN INOM DESSA GRUPPER!"

 

Och, majoriteten av våra invandrare är fortfarande sk. etniska svenskar och personer från norden/EU/EES.

 

http://img90.imageshack.us/img90/5920/asyl07.png

 

För övrigt tror jag att du missade min längre post då du svarade på posten när den var mycket kortare, så jag citerar mig själv:

 

EDIT: tycker det är dags att vi slänger in en ohälsosam dos icke politiskt korrekt verklighet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=LQ-DDOLM-44 (77 av 100 yrkeskriminella är invandrare enligt skånepolisen)

http://www.youtube.com/watch?v=p1B3ci3A2_o (Invandrare och brottslighet i Sverige)

(Janne Josefsson summerar invandringen 1991- 2007. Del 1 av 2)

(del 2)

(korruption inom Migrationsverket. kan inte verifiera påståenden)

http://www.youtube.com/watch?v=PNb_ABoNNBk (EU:s flyktingpolitik - Mona Sahlin vill öka invandringen [bRA IDÉ])

http://www.youtube.com/watch?v=DEXV0IaQzhU (Debatt: Det mångkulturella Sverige - Del 1-4)

http://www.youtube.com/watch?v=SAFE0561D1M 2/4

http://www.youtube.com/watch?v=laXmcVIWnDs 3/4

http://www.youtube.com/watch?v=NLM3vN9SgjM 4/4

http://www.youtube.com/watch?v=OYLPIC2Pbac (polisen i rosengård tvingas bli stationerade där p.g.a alla larm)

o.s.v. i all oändlighet.

Men det är lugnt, jag kan säkert hitta fler videos med ett enda budskap, att invandringen är skitbra och att jag och alla andra kritiker är inskränkta, okunniga och främlingsfientliga på alla sätt.

 

Det närmaste vi kommer till ett erkännande om invandringen är visst att den är katastrofal, men aldrig i livet att den måste begränsas så att vi kan;

Se till att integrera de som redan är här.

Se till att de får en vettig obligatorisk språkutbildning som kräver resultat av individen.

Se till att faktiskt sprida ut folk, till skillnad från nu.

Se till att de kan göra rätt för sig genom att skaffa ett arbete.

 

Men så är det inte nu... nu är kraven så låga att det knappast är konstigt att samhällets sektorer och ekonomi bryter ihop. Med tanke på hur lätt det är att utnyttja bristerna i alla de ofantliga mängder av olika bidrag man kan erbjudas, vilket innebär att den genomsnittlige invandraren som flyttar hit under 7+ år (statistiskt genomsnitt, men efter den tiden ska tydligen bara 40% ha hittat arbete.) bara kostar en jävla massa pengar.

Varje person som tvingas bo på socialbidrag, d.v.s varenda en som inte kan fungera i samhället utan språkkunskaper, neutraliserar effektivt andra arbetares pengar som annars skulle gå till statens utbyggnad och förbättring

Pengar pengar pengar, ja. Pengar spelar en större roll än många vill låtsas om.

 

Det är intressant dock, Guggo;

Bilbränderna kan alltså slätas över då de ["ungdomarna"] inte gjorde det p.g.a ett hat mot svenskar eller samhället, utan för att visa sig tuffa? Intressant då de flesta vill påstå att detta beror på att dessa understimulerade ungdomar inte får arbeten, klumpas ihop så att de inte ens behöver lära sig språket och sedan sakna all form av kontakt med det svenska samhället förutom poliser.

 

"-Om det finns 600.000 muslimer i Sverige, så är det ca 6.6%. Vi är alltså inte ens i närheten att hamna i minoritet. "

Inom 30-50 år. Inte NU.

Och med tanke på de faktum om arabers och afrikaners överrepresentation (d.v.s högre benägenhet) inom våldtäkt och gruppvåldtäkt, att vi bara fortsätter att bevilja mer och mer uppehållstillstånd, ökningen i brottslighet, det faktum att så många som döms för brott har utländsk bakgrund... herregud, hur kommer Sverige se ut om inget radikalt händer. Alla humanister kan ju fortsätta försöka inbilla sig att det inte kommer vara värre, i deras övertygelse om att alla folk i landet beter sig precis lika bra.

 

Det är ju ett sådant perfekt exempel på idioti, släng resurser på folk regeringen och landet inte kan ta hand om tills de blir brottsliga, för att sedan stämpla rasist i pannan på de som säger något av detta, med hänvisning till att det uppenbarligen är rasism så fort man pekar ut generella faktum eller överrepresentationer inom minoriteter.

 

Det är otroligt frustrerande att se sitt egna land så effektivt och ohämmat ohejdbart förgöra sig självt tack vare alla förbannade hänvisningar till mångfald och solidaritet.

Herrejävlar.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst patrikking

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

Ja faktiskt

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Främlingsfientlig, rasist, nazist, islamofob, paranoid, trångsynt etc. Mycket kan man bli kallad när man kritiserar invandringspolitiken här i Sverige. Man blir stämplad som något man oftast kanske inte är.

I media kan dom säga så här om exempelvis Sverigedemokraterna eller de som sympatiserar med dom.

 

Jag har faktiskt inte sett en enda person i den här tråden som kallat dig rasist för att du är kritisk mot invandringspolitiken.

 

Det var inte min text.

 

"Oj! Tar vi inte in hundratusentals muslimer som vill ta över Sverige och våldta våra kvinnor? Shit."

Tänk, Guggos otroligt underhållande sarkasmer.

Alltid samma fröjd.

 

Och när senast nämnde jag muslimer. Talar jag om grupper som "våldtar våra kvinnor", i en halvironisk ton, så vore det nordafrikaner och araber.

Att försöka hitta ett samband med en religiös övertygelse och viljan att våldta vore dock intressant, förmodligen meningslös dock.

 

"Edit: Dezen, nej. Dock vill personer som kritiserar invandringspolitiken gärna få det att framstå som alla är på dom och kallar dom rasister. Martyrer får ofta stöd."

 

Visst, jag vill få det att framstå som att mina åsikter bemöts av avsky.

Uppenbarligen falskt.

 

Skulle jag ventilera åsikterna i mina posts skulle jag antagligen kunna få Mona Sahlin att dö av en hjärtattack.

 

Jag vet att det inte var din text men du påstår ofta att folk kallar dig rasist för att du är kritisk mot invandringspolitiken. Dessutom så är nog många av de "kritiska" faktiskt rasister eller nazister. Skulle till och med vilja påstå att hälften av de som stödjer SD är blöjnassar. ( Vilket inte inkluderar dig eftersom du inte verkar bry dig ett dugg om raser, hudfärg eller liknande. Tycker dock du brukar överdramatisera det hela en smula. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att det inte var din text men du påstår ofta att folk kallar dig rasist för att du är kritisk mot invandringspolitiken. Dessutom så är nog många av de "kritiska" faktiskt rasister eller nazister. Skulle till och med vilja påstå att hälften av de som stödjer SD är blöjnassar. ( Vilket inte inkluderar dig eftersom du inte verkar bry dig ett dugg om raser, hudfärg eller liknande. Tycker dock du brukar överdramatisera det hela en smula. )

Många skulle tycka att jag var extremt rasistisk efter det jag skrivit om i dessa posts.

Jag räds inte att använda ord som får varannan person att känna sig obvekväm i dessa sammanhang, som "arab" "afrikan".

Jag räds inte att visa statistik som säger emot den politiskt korrekta bilden av saken.

Jag försöker att låta bli att generalisera folk, samtidigt som jag vill understryka överrepresentation och problemen som ofta kan kopplas till dessa grupper.

Man kan inte strunta i uppenbara överrepresentationer bara för att man annars vill undvika att generalisera och/eller kritisera "hela folkgrupper". Fakta som fakta.

 

Jag har dock inga tvivel om att många rasister och nazister stödjer SD, (fast istället går de med i grupper som Folkfronten (förr NSF) och Svenska Motståndsrörelsen )

Saken är, att även om SD drar till sig dessa grupper (då det saknas vettiga alternativ) så har Sverigedemokraterna rätt. Om ingenting görs kommer Sverige gå åt helvete. Jag har länge försökt finna och ge en bild av hur mycket pengar som går till socialbidrag och liknande, hur regeringens inkompetens (varesig Göran, Mona eller Fredrik sitter som statsminister) och de fantastiskt låga kraven gjort om Sverige till någon slags samlingsstation för snyltare. Och som ofta nämns, endast 5% är flyktingar. Jag har hört otaliga berättelser om arabiska/afrikanska anhöriga som kommer hit efter de hör om hur de får pengar för ingenting.

 

Men ack, inte ens de våldsamt ökade brottstalen som denna integrationspolitik skapar så bryr sig folk inte, för de är så snällt inbäddade i en PK-bubbla från media.

Media har vid ett otal gånger konstaterat att de inte vill "göda" främlingsfientligheten i landet, och det märks.

Inte ens Black Cobra nämndes som ett gäng av nästan uteslutande araber, för det vore ju.. "fel".

 

"Vilket inte inkluderar dig eftersom du inte verkar bry dig ett dugg om raser, hudfärg eller liknande."

Det enda jag bryr mig om är hur folk sköter sig och om de tillför samhället något. Jag bryr mig om medias fördunkling av verkligheten för att gynna något ohållbart som håller på att leda det här landet i fördärv.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja de klart anpassning är en viktig del för integration, språket, hur man bemöter människor osv.

Men Jimmie Åkesson vill riva moskeer, varför?

 

Han säger att i Sverige är man kristen, men vafan Sverige är ett av jordens mest sekulariserade länder när man

tänker på folket. Sen så vill han inte att ungdommar från muslimska familjer ska få en dag ledighet från

skolan efter Ramadan. Efter Ramadan så är det då man skänker pengar man besparat som inte skulle behövts till

fattiga, varför skulle det inte vara okej? Eller att Jimmie kanske är rädd över att om familjer och hela släkten

träffas tillsamans och har kul sen käkar middag så anpassas dem inte till det "Svenska samhället" som han pratar

om hela tiden.

Har då aldrig hört att han vill RIVA de moskéer som redan står, dock vill han inte att Sverige ytterliggare ska ge in för Islam genom att bygga fler. Han vill knappast konvertera muslimer till kristendom, han tycker att böner och liknande är något man gör hemma, dock så hör kristendom faktiskt till vår kultur, varesig folk tror på Gud eller inte

 

" Sen så vill han inte att ungdommar från muslimska familjer ska få en dag ledighet från

skolan efter Ramadan." Jaaa, varför ska man få ledigt för en religiös händelse... Sverige fungerar inte så tyvärr. Eller jo, just nu gör den det för minoriteter, något som måste förändras

 

Och, får jag undra, hur ofta inträffar dessa överföringar av pengar till fattiga? Jag bara undrar.

 

Anledningen till att man fastar är för att känna av hur det är för dem som har det sämre eller veta.

Visst, vi kanske vet hur fattiga har det. Men det går aldrig och känna det utan att ta på sig deras skor, då får man

en övertygelse om att skänka pengar till fattiga. Och det min syster gjorde, bad ett slakteri och slakta 3 får, tillaga det

och skänka till fattiga och hemlösa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

Ja faktiskt

 

Ja, jag bor själv i Malmö och mste typ leta i 5 min för att se 1 Svensk

 

Jag bor i Norrland där folk inte tror det finns så mycket invandrare.

Men igår var jag faktist enda svensken på en full buss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...