Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/u...ticle6208366.ab

 

Vad tycker ni om detta?

Själv blir jag mer förvånad över att ett demokratiskt beslut fördöms öppet och riskerar förmodligen att ignoreras så fort EU får för sig att klaga.

 

Den nya lagen hindrar bebyggelse av nya religiösa byggnader, vilket genast då rör upp gråtande krönikor om hur alltihop är rasism, islamofobi, muslimhat... givetvis.

Kanske kan diskutera att nya kyrkor inte får byggas i de flesta arabländer heller...

 

Patetiskt.

 

För övrigt vill 1/4 av svenskar (i någon mätning) förbjuda minareter här också. Slöseri med tid, resurser och utrymme.

Men givetvis, eftersom vi ska vara så jävla toleranta så får man ju inte tycka det

 

Ja, de som är nyinflyttade i Sverige har ju inte bra svenska. De har brytning när dem talar.

 

Vad är det i det som är "va"?

 

Du skulle ha sagt "oberoende av" istället.

 

För övrigt har jag svårt med begreppet "människors lika värde", lika värde utifrån vadå? Om vi alla bodde i samma land? Om alla hade samma arbeten och/eller social status? Om alla skötte sig lika bra efter lagen? Men så är det ju inte...

Utgår man ifrån samhället är inte människor lika värda. Är inte och kommer aldrig bli.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/u...ticle6208366.ab

 

Vad tycker ni om detta?

Själv blir jag mer förvånad över att ett demokratiskt beslut fördöms öppet och riskerar förmodligen att ignoreras så fort EU får för sig att klaga.

 

Varför skulle inte demokratiska beslut få fördömas öppet? Har man yttrandefrihet så har man. Detta gäller samtliga medborgare, inte bara de med "rätt" religion.

 

Och varför EU skulle blanda sig i vet jag inte. Schweiz är inte ens medlemmar. Klippet nämnde bara FN och Amnesty.

 

Den nya lagen hindrar bebyggelse av nya religiösa byggnader, vilket genast då rör upp gråtande krönikor om hur alltihop är rasism, islamofobi, muslimhat... givetvis.

 

Nej. Den nya lagen hindrar byggandet av nya minareter. Religiösa byggnader är fortfarande ok. Det finns för tillfället fyra minareter i hela Schweiz, varför någon rädsla för att minareterna skulle på något sätt påverka landet förefaller mig vara ytterst löjligt.

 

Kanske kan diskutera att nya kyrkor inte får byggas i de flesta arabländer heller...

 

Nej, det är helt ovidkommande. Om vi förbjuder byggandet av moskéer/andra religiösa byggnader så sänker vi oss till de förtryckande regimernas nivå. Vi har yttrande/religionsfrihet i Sverige. Detta gäller samtliga medborgare.

 

 

För övrigt vill 1/4 av svenskar (i någon mätning) förbjuda minareter här också. Slöseri med tid, resurser och utrymme.

Men givetvis, eftersom vi ska vara så jävla toleranta så får man ju inte tycka det

1) Hur slösar minareter med din tid?

2) Om någon köper en tomt och bygger en moské+minaret där, hur slösar det med dina resurser?

3) Slöseri med utrymme? Snälla säg att du skojar. De ligger fortfarande inom moskéns tomt, utrymme som hade stått tomt annars. Dessutom är de flesta minareter i Sverige ganska små och byggs till och med ovanpå moskén i vissa fall. Observera också att minareter i Sverige inte har böneutrop.

 

"Minareten är en symbol. Det är förbjudet att ha böneutrop från den. Vi kommer att ha böneutrop inne i lokalen i vanlig samtalston, det blir ingen skillnad mot hur det har varit tidigare. Enligt vår religion får man inte heller störa sina grannar, säger han."- Abboud Sleiman, Imam.

 

 

Att man tillåter kyrkor, synagogor, hinduiska tempel, buddhistiska tempel, rikets sal, och en rad andra religiösa byggnader men gnäller över en minaret är så jävla löjligt.

 

Dessutom, folk klagar över relativt små minareter som inte ens har böneutrop, men tycker att gigantiska jävla kyrkton som ringer utav bara helvete flera gånger om dagen är ok. Sense. It does not make it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minareter i europeiska länder är en förolämpning mot den vita rasen.

Du är en förolämpning mot den vita rasen. Sluta upp med dina jävla dumheter.

 

Varför du skulle bli förolämpad av en moské i Istanbul förstår jag inte. Eller en moské i spanien.

 

Dessutom så hoppas jag att du inser att den "vita rasen" översätts med caucasian race, vilket innefattar: Europa, Nordafrika, delar av östra afrika, samt asien.

 

Jepp, du tillhör samma ras som afrikaner :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minareter i europeiska länder är en förolämpning mot den vita rasen.

Jag känner mig inte förolämpad. Gissar på att väldigt få vita personer skulle känna sig förolämpade, faktiskt.

 

Dessutom känner sig muslimer antagligen mycket mer förolämpade för att inte få ha det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/u...ticle6208366.ab

 

Vad tycker ni om detta?

Själv blir jag mer förvånad över att ett demokratiskt beslut fördöms öppet och riskerar förmodligen att ignoreras så fort EU får för sig att klaga.

 

Den nya lagen hindrar bebyggelse av nya religiösa byggnader, vilket genast då rör upp gråtande krönikor om hur alltihop är rasism, islamofobi, muslimhat... givetvis.

Kanske kan diskutera att nya kyrkor inte får byggas i de flesta arabländer heller...

 

Patetiskt.

 

För övrigt vill 1/4 av svenskar (i någon mätning) förbjuda minareter här också. Slöseri med tid, resurser och utrymme.

Men givetvis, eftersom vi ska vara så jävla toleranta så får man ju inte tycka det

 

Ja, de som är nyinflyttade i Sverige har ju inte bra svenska. De har brytning när dem talar.

 

Vad är det i det som är "va"?

 

Du skulle ha sagt "oberoende av" istället.

 

För övrigt har jag svårt med begreppet "människors lika värde", lika värde utifrån vadå? Om vi alla bodde i samma land? Om alla hade samma arbeten och/eller social status? Om alla skötte sig lika bra efter lagen? Men så är det ju inte...

Utgår man ifrån samhället är inte människor lika värda. Är inte och kommer aldrig bli.

 

 

Minareter i europeiska länder är en förolämpning mot den vita rasen.

Skitsnack.

 

Irak har inte lika mycket frihet som Sverige, därför så känner dom sig förolämpade om man bygger en kyrka där.

Men inte om du bygger Minareter eller Moskéer här..

 

Irak har en stor befolkning av kristna grupper också. Till exempel så härstammar keldaner, assyrer och syrianer därifrån. Och Irak bygger kyrkor åt dem där, i början på kriget så var det svårt och det vorre heller inte smart då

man hörde bomber varje dag.

 

-----------

 

Sen så märker jag att varje misstag media och politiker gör just nu så ökar det svenskars frustation för att få en förändring. Folkpartiet ville ju införa språktester och utbildningar till alla som kommer in, det röstades ner.

På Efterlyst så vågar inte Leif tror jag det var han hette. Dem pratade ju om brottslinghet bland invandring, han vågade

inte uttala sig att en del gör det, jag som invandrare själv säger att det finns en del. Men han på Efterlyst säger nej fastän många brottslingar som kommer på programmet beskrivs så som, talar Svenska med brytning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Minareter i europeiska länder är en förolämpning mot den vita rasen.

Du är en förolämpning mot den vita rasen. Sluta upp med dina jävla dumheter.

 

Varför du skulle bli förolämpad av en moské i Istanbul förstår jag inte. Eller en moské i spanien.

 

Dessutom så hoppas jag att du inser att den "vita rasen" översätts med caucasian race, vilket innefattar: Europa, Nordafrika, delar av östra afrika, samt asien.

 

Jepp, du tillhör samma ras som afrikaner :)

 

Nej.

 

Istanbul är inget land.

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minareter i europeiska länder är en förolämpning mot den vita rasen.

 

Du är en förolämpning mot den vita rasen. Sluta upp med dina jävla dumheter.

 

Varför du skulle bli förolämpad av en moské i Istanbul förstår jag inte. Eller en moské i spanien.

 

Dessutom så hoppas jag att du inser att den "vita rasen" översätts med caucasian race, vilket innefattar: Europa, Nordafrika, delar av östra afrika, samt asien.

 

Jepp, du tillhör samma ras som afrikaner :)

 

Nej.

 

Istanbul är inget land.

 

Nej.

 

Förneka inte sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...