Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför skulle inte demokratiska beslut få fördömas öppet? Har man yttrandefrihet så har man. Detta gäller samtliga medborgare, inte bara de med "rätt" religion.

 

I detta fall är majoritetsbeslutet "fel" och kommer förmodligen att ignoreras förr eller senare.

Jag blir knappast förvånad över att folk inte vill att deras länder ska ge efter för 'främmande' kulturer,

men nu kommr 57+% av Schweiz' befolkning få en rasiststämpel för denna uppenbara attack mot den underbara fantastiska solidariteten. Undrar hur länge vi kommer på utstå artiklar som smygrefererar till Jimmie Åkesson medans de försöker "skrämma" folk med rubriker som;

"RASISMEN SPRIDER SIG I EUROPA, SÅ HÄR SKYDDAR DU DINA BARN!!

* RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA

* RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA

* SKJUT EN BÄVER"

 

Nej. Den nya lagen hindrar byggandet av nya minareter. Religiösa byggnader är fortfarande ok. Det finns för tillfället fyra minareter i hela Schweiz, varför någon rädsla för att minareterna skulle på något sätt påverka landet förefaller mig vara ytterst löjligt.

 

Vet inte hur jag tänkte, talade bara om minareter så varför jag skrev "religiösa byggnader" kan man ju undra

 

Nej, det är helt ovidkommande. Om vi förbjuder byggandet av moskéer/andra religiösa byggnader så sänker vi oss till de förtryckande regimernas nivå. Vi har yttrande/religionsfrihet i Sverige. Detta gäller samtliga medborgare.

 

Hör dessa torn till religionsfriheten?

 

 

1) Hur slösar minareter med din tid?

2) Om någon köper en tomt och bygger en moské+minaret där, hur slösar det med dina resurser?

3) Slöseri med utrymme? Snälla säg att du skojar. De ligger fortfarande inom moskéns tomt, utrymme som hade stått tomt annars. Dessutom är de flesta minareter i Sverige ganska små och byggs till och med ovanpå moskén i vissa fall. Observera också att minareter i Sverige inte har böneutrop.

 

Jag talade ju självklart om min egna personliga tid..

 

Att man tillåter kyrkor, synagogor, hinduiska tempel, buddhistiska tempel, rikets sal, och en rad andra religiösa byggnader men gnäller över en minaret är så jävla löjligt.

 

Humanitär katastrof!!

 

Dessutom, folk klagar över relativt små minareter som inte ens har böneutrop, men tycker att gigantiska jävla kyrkton som ringer utav bara helvete flera gånger om dagen är ok. Sense. It does not make it.

Vågar jag säga det? Gör jag? Vågar man?!

Kyrkor hör hemma i Européiska länder

Symboler för Islam gör inte det

 

För övrigt hör väl Turkiet till Europa nu, mer officiellt om de är med i EU. Tydligen är det en.. ehum.. viktig resurs för Europa

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

I detta fall är majoritetsbeslutet "fel" och kommer förmodligen att ignoreras förr eller senare.

Jag blir knappast förvånad över att folk inte vill att deras länder ska ge efter för 'främmande' kulturer,

men nu kommr 57+% av Schweiz' befolkning få en rasiststämpel för denna uppenbara attack mot den underbara fantastiska solidariteten. Undrar hur länge vi kommer på utstå artiklar som smygrefererar till Jimmie Åkesson medans de försöker "skrämma" folk med rubriker som;

"RASISMEN SPRIDER SIG I EUROPA, SÅ HÄR SKYDDAR DU DINA BARN!!

* RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA

* RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA

* SKJUT EN BÄVER"

 

Så du menar alltså att om man motsätter sig beslut som har vunnits genom majoritet och som råkar handla om invandring så skall man hålla käften? Om majoriteten har rätt att genomföra beslut så har minoriteten rätt att uttrycka sina åsikter om det. Annars kan vi lika gära skita i det och skaffa oss en diktatur med en gång. Majoriteten har tagit ett beslut som uppenbarligen ligger i linje med dina åsikter, och du gnäller fortfarande över hur pk alla är. Helt ofattbart.

 

(Och kanske även den demonstration på hur sverigedemokrater gärna vill framstå som offer. Vi skulle säkert kunna rösta om att slänga ut varenda invandrare från Sverige, och de skulle klaga iallfall. "Nu kommer de 10% som inte röstade för förslaget kalla oss rasister och amnesty gnäller!!!oneone")

 

 

 

Hör dessa torn till religionsfriheten?
)

 

"Frihet att ensam eller tillsammans med andra utöva sin religion"'- 2 Kap §1 Regeringsformen (Grundlagen)

 

"Var och en har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet ochreligionsfrihet; denna rätt innefattar frihet att byta religion

eller tro och frihet att ensam eller i gemenskap med andra, offentligt eller enskilt, utöva sin religion eller tro genom

gudstjänst, undervisning, sedvänjor och ritualer. "- Europakonventionen, artikel 9

 

Minareter är en del av religionen och innefattas därför av religionsfriheten. Jämför med kyrkton.

 

 

 

Jag talade ju självklart om min egna personliga tid..

 

Så du menar alltså att man bör kontrollera hur andra spenderar sin tid...?

 

 

Vågar jag säga det? Gör jag? Vågar man?!

Kyrkor hör hemma i Européiska länder

Symboler för Islam gör inte det

 

 

Men det gör symboler för judendomen, hinduismen, buddhismen, scientologerna, hare krishna, Shinto, gnosticism, Falun Gong, Konfucianism, och new age?

 

Alla andra religioner är ok men när muslimer vill bygga ett torn då tar det hus i helvete. Det finns flera miljoner buddhister och hinduer i europa som smäller upp tempel både lite här och där. Men det är naturligtvis ok, nu är det muslimerna vi skall ge oss på :)

 

För övrigt hör väl Turkiet till Europa nu, mer officiellt om de är med i EU. Tydligen är det en.. ehum.. viktig resurs för Europa

1. Gränsen mellan europa och Turkiet går genom bosporen

2. De är till min vetskap inte med i EU

3. Det togs upp som exempel då Adolfus sa "OMG MINARETER I EUROPA ÄR EN FÖROLÄMPNING MOT DEN VITA RASEN :(((("

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar alltså att om man motsätter sig beslut som har vunnits genom majoritet och som råkar handla om invandring så skall man hålla käften? Om majoriteten har rätt att genomföra beslut så har minoriteten rätt att uttrycka sina åsikter om det. Annars kan vi lika gära skita i det och skaffa oss en diktatur med en gång.

 

Jag säger att om ett land, genom ett demokratiskt val, får fram en klar majoritet ska det respekteras och följas.

Men i detta fall handlar det om invandring/muslimer/islam så det fördöms tills Schweiz' regering tvingas ändra sitt beslut, trots ett majoritetsbeslut

Folket har egentligen ingen talan när det handlar om dessa känsliga frågor...

 

Majoriteten har tagit ett beslut som uppenbarligen ligger i linje med dina åsikter, och du gnäller fortfarande över hur pk alla är. Helt ofattbart.

 

Eh, det är inte som att jag tycker att Schweiz befolkning är politiskt korrekta

Det är när VÅR media börjar gå på bärsärkagång och att, över att ett land beslutat efter folkets vilja att stoppa byggandet av specifika byggnader, börja gallskrika över rasismens (hur, exakt, är detta rasistiskt) framfart i Europa.

Är ju för övrigt vääääldigt överraskande hur "islamofobin" och "främlingsfientligheten" ökar så som det ser ut nu i världen

 

(Och kanske även den demonstration på hur sverigedemokrater gärna vill framstå som offer. Vi skulle säkert kunna rösta om att slänga ut varenda invandrare från Sverige, och de skulle klaga iallfall. "Nu kommer de 10% som inte röstade för förslaget kalla oss rasister och amnesty gnäller!!!oneone")

 

Bortsett från att Sverigedemokraterna inte vill slänga ut folk.

Och, hur du inte kan anse SD som offer av media förstår jag inte. Du kanske inte har märkt att de bara nyligen faktiskt fick uttrycka sig i TV debatter utan att ha en arg hord humanister i närheten

Du kanske missade att de är bannlysta i Aftonbladets annonsering inför valet

Du kanske missade att de, av principskäl, kommer bli utfrysta i riksdagen, inte för att de har fel, utan för att sittande riksdagspartiet fått en klar majoritet av folket att faktiskt se dom som hemska onda nazister hela högen som vill MÖRDA alla med icke svensk bakgrund, så därför vore en neutral ställning till SD idag samma sak som att förlora hälften av sina röster från dom jag skulle vilja kalla missledda

 

"Frihet att ensam eller tillsammans med andra utöva sin religion"'- 2 Kap §1 Regeringsformen (Grundlagen)

 

"Var och en har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet ochreligionsfrihet; denna rätt innefattar frihet att byta religion

eller tro och frihet att ensam eller i gemenskap med andra, offentligt eller enskilt, utöva sin religion eller tro genom

gudstjänst, undervisning, sedvänjor och ritualer. "- Europakonventionen, artikel 9

 

Minareter är en del av religionen och innefattas därför av religionsfriheten. Jämför med kyrkton.

 

Om religionsfriheten ger en rätt att välja tro och utöva den, hur exakt involverar det symbolistiska byggnader?

 

Men det gör symboler för judendomen, hinduismen, buddhismen, scientologerna, hare krishna, Shinto, gnosticism, Falun Gong, Konfucianism, och new age?

 

Inte direkt

 

Alla andra religioner är ok men när muslimer vill bygga ett torn då tar det hus i helvete. Det finns flera miljoner buddhister och hinduer i europa som smäller upp tempel både lite här och där. Men det är naturligtvis ok, nu är det muslimerna vi skall ge oss på :)

Omnomnomnomnomnomnomnom.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Som WASD sa så var det inte Istanbul jag syftade på utan dina "Nej".

 

Det framgick inte från ditt inlägg.

 

Nej.

arab, vet du ens vad det står för? Arab kallas för ae'rebe på något språk och det innebär folk som vandrat och bosatt sig på olika ställen. Bara för man är arab betyder det inte att man är muslim, det finns kristna araber också.

 

Arab måste inte betyda muslim.

 

Jag syftar på folk i mellanöstern. I de flesta arabiska länder är majoriteten av befolkningen muslimer, så om de vill ha en minaret kan de väll stanna kvar där istället för att bygga minareter här, på samma sätt som kristna ej borde bygga en massa kyrkor där.

 

Varför skulle kristna araber vilja ha minareter i Schweiz? =S

 

1. Gränsen mellan europa och Turkiet går genom bosporen

2. De är till min vetskap inte med i EU

3. Det togs upp som exempel då Adolfus sa "OMG MINARETER I EUROPA ÄR EN FÖROLÄMPNING MOT DEN VITA RASEN ((("

1) Ankara och största delen av Turkiet ligger i Asien.

2) De är inte med och borde inte få vara med heller.

3) haha

 

Förresten, vem är det som anmäler alla mina inlägg trots att de inte bryter mot några regler? Lulz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Gränsen mellan europa och Turkiet går genom bosporen

2. De är till min vetskap inte med i EU

3. Det togs upp som exempel då Adolfus sa "OMG MINARETER I EUROPA ÄR EN FÖROLÄMPNING MOT DEN VITA RASEN ((("

1) Ankara och största delen av Turkiet ligger i Asien.

2) De är inte med och borde inte få vara med heller.

3) haha

 

Förresten, vem är det som anmäler alla mina inlägg trots att de inte bryter mot några regler? Lulz.

 

Varför skulle kyrkor inte få byggas där? En stor del av befolkningen i mellanöstern är kristna.

Irak har en stor del, Syrien, Libanon, Armenien, Turkiet och många fler. Det är Iran, Saudi Arabien och Kuwait man inte ser så många kristna uttav.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus
Varför skulle kyrkor inte få byggas där? En stor del av befolkningen i mellanöstern är kristna.

Irak har en stor del, Syrien, Libanon, Armenien, Turkiet och många fler. Det är Iran, Saudi Arabien och Kuwait man inte ser så många kristna uttav.

 

Okej.

 

Så du menar att en stor del av Sveriges eller Schweiz befolkning är muslimer? Vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle kyrkor inte få byggas där? En stor del av befolkningen i mellanöstern är kristna.

Irak har en stor del, Syrien, Libanon, Armenien, Turkiet och många fler. Det är Iran, Saudi Arabien och Kuwait man inte ser så många kristna uttav.

 

Okej.

 

Så du menar att en stor del av Sveriges eller Schweiz befolkning är muslimer? Vad kan det bero på?

Jag ser inget fel med det, men att Schweiz påstår att minareter ska vara några missiler på deras flygblad är sjukt och pinsamt.

 

Du kanske inte visste att det är enorma konflikter mellan mellanösterns kristna och muslimska invånare

Undrar hur många kristna som dödades under konflikten i Armenien för X år sedan

Och frågan är, hur många muslimer har blivit dödade i mellanöstern pga den kristnavärldens tryck mot mellanöstern om vi säger så? USA, Storbrittanien, Frankrike och flera länder gick in i Irak. Israel som man kan kalla det har västerländskkultur, har också skapat mycket kaos. Konflikten i Armenien har jag för mig var pga turkarna, och Turkiet är ett av världens mest hänsynslösa länder. De utförde folkmord på kristna ja, det vet jag, som till exempel assyrer.

Men det handlade inte om religion, dem har utfört folkmord på kurder också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus
Wow, Wikipedia. Vilken imponerande källa.

 

Vad du tycker om källan är ju egentligen jävligt oviktigt, Turkiet ligger fortfarande delvis i Europa vad du än tycker om saken.

 

Det är fortfarande ett asiatiskt land. Ett asiatiskt land med en liten del i Europa. Det är inget europeiskt land.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, Wikipedia. Vilken imponerande källa.

 

Vad du tycker om källan är ju egentligen jävligt oviktigt, Turkiet ligger fortfarande delvis i Europa vad du än tycker om saken.

 

Det är fortfarande ett asiatiskt land. Ett asiatiskt land med en liten del i Europa. Det är inget europeiskt land.

 

Som DarkDevil sa, det är ett eurasiskt land.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...