Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

källan finns någonstans i denna tråd, läste den någon gång, 90% är kanske överdrivet, men invandrarna står för de flesta brotten i Sverige

Leta upp det då? Varför skulle någon annan bry sig om dina argument när du själv inte gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

källan finns någonstans i denna tråd, läste den någon gång, 90% är kanske överdrivet, men invandrarna står för de flesta brotten i Sverige

Leta upp det då? Varför skulle någon annan bry sig om dina argument när du själv inte gör det?

 

Ska jag orka gå igenom över 700 inlägg bara för att bevisa att invandrarna står för större delen av kriminaliteten i Sverige?

Det är fan common sense, alla vet det, sluta försvara the bad guys.

Dessutom så var det där inget argument, det var ett påstående :)

Redigerat av Axzl
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De står inte för de flesta brotten då svenskar utgör 4/5 av befolkningen.

Det är dock benägenheten som är värre när det handlar om minoritetsgrupper.

Skulle väl våga påstå att 35-40% av samtliga som döms för något brott har utländsk bakgrund...

Problemet är ju att många statistiker räknar in utlänningar som svenskar så fort de får medborgarskap, detta ger en väldigt konstig bild av situationen.

 

Som nämnt tidigare så blir överrepresentationen värre ju grövre brotten är.

Inom våldtäkt är representationen grotesk, men svår att beräkna.

 

Jag vill påpeka det uppenbara sambandet mellan massinvandringen med de ökade antalet anmälda våldtäkter.

Detta kan inte snällt sopas under mattan med skitsnacket om att folk blivit mer benägna om att anmäla.

"Vi har flest antal anmälda våldtäkter i Europa och det tycker vi är bra." -BRÅ

Bara för att missbruk av citat kan sätta extra krydda på tillvaron.

 

http://affes.files.wordpress.com/2009/06/sverige_folk_tjansteman_1975_2008.jpg

 

http://affes.files.wordpress.com/2009/06/sverige_folk_forsok_mord_drap_1975_2008.jpg

 

Överallt ser man samma mönster. Kan jag påstå att samtliga ökningar beror på uteslutande invandrare? Knappast.

Skulle dock aldrig säga att det inte har ett visst märkbart samband.

 

http://img353.imageshack.us/img353/2153/asylskande2007on7.png

 

Kan tänka mig att Danmark, Norge och Finland sitter och skrattar hånfullt åt oss.

Sverige har blivit skräckexemplet. Faktiskt.

Så här blir det om man låter politisk korrekthet infektera hela samhället.

Och när man har en media som tydligen förespråkar åsiktsförtryck mot "fel" åsikter, ni vet, som att inte vilja att Islam får mer inflytande... positiv särbehandling... att anmärka på socialbidragen... att inte vilja att Sverige ska ta emot flest människor i hela världen i samband med befolkningsantalet...

 

Det här landet är verkligen på väg åt helvete.

Ett land som i alla tider lyckats hålla sig starkt trots krig i Europa genom århundradena, för att sedan falla ihop till västvärldens högst brottsdrabbade land för att vi tillät oss själva att acceptera all den skit som nu genomsyrar landet i form av upplopp, gängbråk, våldtäkter, attacker mot poliser.

Detta är vad som händer när folket inte längre får tycka som det vill.

 

*Dramatikern*

 

/Fishmaster

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

källan finns någonstans i denna tråd, läste den någon gång, 90% är kanske överdrivet, men invandrarna står för de flesta brotten i Sverige

 

Leta upp det då? Varför skulle någon annan bry sig om dina argument när du själv inte gör det?

 

Ska jag orka gå igenom över 700 inlägg bara för att bevisa att invandrarna står för större delen av kriminaliteten i Sverige?

Det är fan common sense, alla vet det, sluta försvara the bad guys.

Dessutom så var det där inget argument, det var ett påstående :)

 

 

Inga brott begås av invandrare. Det är ju fan common sense. Det står någonstans men jag orkar inte leta upp det. Däremot lägger jag gärna fram felaktiga påståenden som generaliserar en hel folkgrupp, men att stödja påståendena med annat än "det står någonstans" funkar inte. Alla vet ju för fan att det jag säger är sant =)))))))

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

källan finns någonstans i denna tråd, läste den någon gång, 90% är kanske överdrivet, men invandrarna står för de flesta brotten i Sverige

Ojoj, låter som en pålitlig källa.

 

Tror du på allt andra säger?

 

-.-

 

 

 

Det var en länk i tråden, inte någon viktipetter som hade skrivit något helt random som jag köpte

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Jag ser ingen skillnad på invandrare och helsvenskar.

 

Det finns ju dem som säger att invandrare är mer dryga än helsvenskar, men det är bara struntprat. Det finns ju helsvenskar som också kan vara väldigt dryga.

 

Har både helsvenskar och invandrare som kompisar, och alla är värda lika mycket beroende på land eller deras språkkunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

alla är värda lika mycket beroende på land eller deras språkkunskap.

Va?

 

Ja, de som är nyinflyttade i Sverige har ju inte bra svenska. De har brytning när dem talar.

 

Vad är det i det som är "va"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

alla är värda lika mycket beroende på land eller deras språkkunskap.

Va?

 

Ja, de som är nyinflyttade i Sverige har ju inte bra svenska. De har brytning när dem talar.

 

Vad är det i det som är "va"?

 

"Alla är lika mycket värda beroende på land eller språkkunskap"?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De står inte för de flesta brotten då svenskar utgör 4/5 av befolkningen.

Det är dock benägenheten som är värre när det handlar om minoritetsgrupper.

Skulle väl våga påstå att 35-40% av samtliga som döms för något brott har utländsk bakgrund...

Problemet är ju att många statistiker räknar in utlänningar som svenskar så fort de får medborgarskap, detta ger en väldigt konstig bild av situationen.

 

Som nämnt tidigare så blir överrepresentationen värre ju grövre brotten är.

Inom våldtäkt är representationen grotesk, men svår att beräkna.

 

Jag vill påpeka det uppenbara sambandet mellan massinvandringen med de ökade antalet anmälda våldtäkter.

Detta kan inte snällt sopas under mattan med skitsnacket om att folk blivit mer benägna om att anmäla.

"Vi har flest antal anmälda våldtäkter i Europa och det tycker vi är bra." -BRÅ

Bara för att missbruk av citat kan sätta extra krydda på tillvaron.

 

http://affes.files.wordpress.com/2009/06/sverige_folk_tjansteman_1975_2008.jpg

 

http://affes.files.wordpress.com/2009/06/sverige_folk_forsok_mord_drap_1975_2008.jpg

 

Överallt ser man samma mönster. Kan jag påstå att samtliga ökningar beror på uteslutande invandrare? Knappast.

Skulle dock aldrig säga att det inte har ett visst märkbart samband.

 

http://img353.imageshack.us/img353/2153/asylskande2007on7.png

 

Kan tänka mig att Danmark, Norge och Finland sitter och skrattar hånfullt åt oss.

Sverige har blivit skräckexemplet. Faktiskt.

Så här blir det om man låter politisk korrekthet infektera hela samhället.

Och när man har en media som tydligen förespråkar åsiktsförtryck mot "fel" åsikter, ni vet, som att inte vilja att Islam får mer inflytande... positiv särbehandling... att anmärka på socialbidragen... att inte vilja att Sverige ska ta emot flest människor i hela världen i samband med befolkningsantalet...

 

Det här landet är verkligen på väg åt helvete.

Ett land som i alla tider lyckats hålla sig starkt trots krig i Europa genom århundradena, för att sedan falla ihop till västvärldens högst brottsdrabbade land för att vi tillät oss själva att acceptera all den skit som nu genomsyrar landet i form av upplopp, gängbråk, våldtäkter, attacker mot poliser.

Detta är vad som händer när folket inte längre får tycka som det vill.

 

*Dramatikern*

 

/Fishmaster

Skulle krama dig om du stog framför mig.

 

Jag ser ingen skillnad på invandrare och helsvenskar.

 

Det finns ju dem som säger att invandrare är mer dryga än helsvenskar, men det är bara struntprat. Det finns ju helsvenskar som också kan vara väldigt dryga.

 

Har både helsvenskar och invandrare som kompisar, och alla är värda lika mycket beroende på land eller deras språkkunskap.

Är du 13 år eller?

Det är verkligen inte sant, är en mördare och pedofil lika värd som en brandman, eller en polis?

Nej, så tänk på vad det är du säger..

 

Det är väl inte många som bryr sig om språkkunskap? Även "svenskar" ka ha brist i det svenska språket.

Många kollar mer på etnisk bakgrund.

Brist och brist.. om vi snackar nu att man inte vet vad "manokulär" är, så är det ju inte exakt brist.

Men om man har svårigheter med att förklara ordet "bil" så har man lite läxor att plugga på.

Enligt mig, och detta är vad jag tycker, så ska någon som ansöker till ett jobb kunna flytande svenska (då menar jag inte att man ska veta Sveriges Rikslag utantill och alla ord som någonsin existerat utan ord som används för det mesta.)

eller så ska man läsa på tills man kan flytande svenska och skicka in en till ansökan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...