Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

SD 2010

Säger den som inte ens kan rösta då 8P

 

Jag ser dock inget annat val.

Om jag vill visa mitt missnöje med invandringen måste jag tydligen rösta på ett parti som ständigt får ta emot smutskastning av PK-media som annars ska bestämma vad folket får tycka och tänka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja själv tror jag att SD älskar att media och traditionella partierna i Sverige mobbar dem.

Sverigedemokraterna får ju en bild som offer av folket, Sverigedemokraterna för cirka 3 år sen fick aldrig

gå ut i tv eller radio och sedan debattera med låt oss säga Socialdemokraterna. Om jag minns rätt så hörde man bara

om SD på Sergel Torg där deras manifestationer var. Om vänstern och högern inte vill tappa siffror som dem håller

på och göra sjukt mycket, ändra på integrationspolitiken. Sossarna och moderaterna pratar ju om sina egna ideer

hela tiden om att lösa det, och dem kommer inte fram till något, det klart att man som svensk röstar på SD 2010

då man vill få allt överstökat. Jag som är från Irak och har rötter från Islam tycker själv inte det är okej om att som händer just nu. Jag bor i ett av Stockholms mest invandrartäta ort, som kallas Fittja. Mer kriminalitet har det inte vart genom Sveriges historia än där, då Fittja Boys härjade där under 90talet. Just nu är det lugnt, fast det uppstog kravaller för cirka 3 veckor sen och det har inte hänt på cirka 10 år. Men till saken, en närbutik här i Fittja sparkade en av arbetarna för att han inte gick och bad sin bön när solen gick ner. Hur tror ni det går för den butiken nu då? Jo, inga besöker butiken längre pga systemet och att befolkningen i Fittja svartlistas pga att

cirka 1% gör som dem gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med om att vi ska sprida ut dem lite.

 

Där jag bor finns det inga invandrare, utan dem har man packat i grannkommun.

så när jag började på gymnasiet för att tag sedan blev jag helt paff när det var 2 svarta i min klass, såna trodde jag det bara fanns på tv liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja själv tror jag att SD älskar att media och traditionella partierna i Sverige mobbar dem.

Sverigedemokraterna får ju en bild som offer av folket, Sverigedemokraterna för cirka 3 år sen fick aldrig

gå ut i tv eller radio och sedan debattera med låt oss säga Socialdemokraterna.

Japp, Sverigedemokraterna vinner på att de blir utsatta, och ännu mer när de faktiskt får ha en debatt.

Fast vanligtvis slutar ju dessa debatter med högljudda vrål från representanter från etablerade partier.

Som strax innan EU parlaments-valet när SDs representant fick den härligt konstruktiva meningen "DU SNACKAR JU BARA EN MASSA SKIT!!"

 

Här tycker jag att debatten faktiskt är rätt acceptabel. Jimmie får säga sitt, Maud får säga sitt.

Jag tycker att Jimmies artikel var lite väl generaliserande mot ett helt folkslag, men poängen kvarstår.

Sveriges anpassas helt klart åt fel håll, varesig folk vill skylta med "människors lika värde", oavsett situation och argument.

Enligt mig är det skrattretande att kritisism mot Sveriges anpassning och överrepresentation inom brottslighet på något sätt alltid ska bemötas med just det argumentet, människors lika värde?

I ett samhälle är inte alla lika värda. Detta är dock helt orelaterat till "ras" eller tro, utan vad man tillför samhället, om man SKÖTER sig.

 

Det lite roliga är, att om Jimmies åsikter och prat i den där videon är vad som idag ses som rasistisk, så har den politiska korrektheten nått en riktig klimax.

Men eftersom Jimmie knappast skriker SIEG HEIL som media vill påstå så ska de istället inbilla en att Jimmie har någon slags "rasistisk retorik" och annat strunt.

När ordet "nationell" kommer på tal försöker varenda person att koppla Jimmie till Hitler?!

 

 

Inget är mer typisk än en debatt där man slänger in de mest politiskt korrekta personerna i samma rum för att diskutera SD. Här nekas all form av försvar eller förklaring. De kan inte bemöta faktiska siffror, så de säger att den inte kan ge en bild av "verkligheten". De kan inte bemöta det faktum att många inte vill att Sverige ska anpassas som det gör, så då försöker de få folk att känna sig onda av att associera det med att inte ha "den grundläggande värderingen om alla människors lika rätt och värde"

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jimmie vann helt klart debatten. Håller med 100% när han säger att de ska anpassa sig. Sverige ska hjälpa andra länder oavsett nationalitet, religion, hudfärg med mera. Men när de kommer hit ska de anpassa sig, att kräva det är inte mer än rätt, de "svenska" svenskarna gör ju det, det måste vara rättvist åt båda hållen, det är absolut inget rasistiskt eller kränkande att kräva anpassning till vårt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja de klart anpassning är en viktig del för integration, språket, hur man bemöter människor osv.

Men Jimmie Åkesson vill riva moskeer, varför?

 

Han säger att i Sverige är man kristen, men vafan Sverige är ett av jordens mest sekulariserade länder när man

tänker på folket. Sen så vill han inte att ungdommar från muslimska familjer ska få en dag ledighet från

skolan efter Ramadan. Efter Ramadan så är det då man skänker pengar man besparat som inte skulle behövts till

fattiga, varför skulle det inte vara okej? Eller att Jimmie kanske är rädd över att om familjer och hela släkten

träffas tillsamans och har kul sen käkar middag så anpassas dem inte till det "Svenska samhället" som han pratar

om hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja de klart anpassning är en viktig del för integration, språket, hur man bemöter människor osv.

Men Jimmie Åkesson vill riva moskeer, varför?

 

Han säger att i Sverige är man kristen, men vafan Sverige är ett av jordens mest sekulariserade länder när man

tänker på folket. Sen så vill han inte att ungdommar från muslimska familjer ska få en dag ledighet från

skolan efter Ramadan. Efter Ramadan så är det då man skänker pengar man besparat som inte skulle behövts till

fattiga, varför skulle det inte vara okej? Eller att Jimmie kanske är rädd över att om familjer och hela släkten

träffas tillsamans och har kul sen käkar middag så anpassas dem inte till det "Svenska samhället" som han pratar

om hela tiden.

Har då aldrig hört att han vill RIVA de moskéer som redan står, dock vill han inte att Sverige ytterliggare ska ge in för Islam genom att bygga fler. Han vill knappast konvertera muslimer till kristendom, han tycker att böner och liknande är något man gör hemma, dock så hör kristendom faktiskt till vår kultur, varesig folk tror på Gud eller inte

 

" Sen så vill han inte att ungdommar från muslimska familjer ska få en dag ledighet från

skolan efter Ramadan." Jaaa, varför ska man få ledigt för en religiös händelse... Sverige fungerar inte så tyvärr. Eller jo, just nu gör den det för minoriteter, något som måste förändras

 

Och, får jag undra, hur ofta inträffar dessa överföringar av pengar till fattiga? Jag bara undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"religionsfrihet: frihet att ensam eller tillsammans med andra utöva sin religion."- Regeringsformen

 

"Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor"- Artikel 18, FNs deklaration om mänskliga rättigheter

 

Tänkte bara skjuta in ovanstående. Alla svenska medborgare har rätt att offentligt utöva sin religion. Om en muslim köper en tomt och bygger en moské där så har ingen rätt att neka honom/henne detta. (Förutsatt att det inte strider mot andra lagar, såklart.)

 

"Jaaa, varför ska man få ledigt för en religiös händelse... Sverige fungerar inte så tyvärr. Eller jo, just nu gör den det för minoriteter, något som måste förändras

"

 

Eh..va? Majoriteten av skolloven i Sverige är pga religiösa händelser. Jul, påsk, pingst, Kristi himmelsfärd, Lucia, Allhelgona osv. Varför skulle man inte kunna ge de som vill ledigt en extra dag pga ramadan?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En hyffsat tankeväckande text;

 

"Främlingsfientlig, rasist, nazist, islamofob, paranoid, trångsynt etc. Mycket kan man bli kallad när man kritiserar invandringspolitiken här i Sverige. Man blir stämplad som något man oftast kanske inte är.

I media kan dom säga så här om exempelvis Sverigedemokraterna eller de som sympatiserar med dom.

 

"De försöker inbilla svenskarna att tro att det finns ett stort hot i samhället. Hotet är invandringen.."

 

Finns det då ett hot med invandringen? Läs vidare och döm själv.

 

Etniskt svenskar är på god väg att försvinna som folkgrupp. Men eftersom alla som kommer hit magiskt förvandlas

Till svenskar, så kommer detta aldrig att synas på pappret. Bara i realiteten. Och svenskarna dör ut i tysthet. Kritiserar du detta, blir du kallad främlingsfientlig, rasist, nazist, islamofob etc etc etc. Och riskerar uteslutning. På så sätt tystas även Du ner.

 

Sverige har 9 miljoner invånare, varav över ca 2 miljoner är invandrare i första och andra generationen inklusive ca 600 000 muslimer.

 

Så här många har invandrat till Sverige de senaste åren.

 

År 2004 - 62 028 stycken.

År 2005 - 65 229 stycken. (Lika många som föregående år PLUS 3201 stycken)

År 2006 - 95 750 stycken. (Lika många som föregående år PLUS 30 521 stycken)

År 2007 - 99 485 stycken. (Lika många som föregående år PLUS 3735 stycken)

År 2008 - 101 171 stycken. (Lika många som föregående år PLUS 1686 stycken)

År 2009 - ?

 

Massinvandringen ÖKAR och ÖKAR för varje år som du ser statistiken visa!

 

Källa: Statistiska centralbyrån.

 

Det lobbas redan för att öka invandringen till 200.000/år om ca 10 år.

Snabbt överslag på 30 år.

30*100.000 invandrare = 3 miljoner

3 + 2 miljoner (de som redan kommit) = 5 miljoner

5.000.000*1,1 (invandrarnas ungefärliga födslotal är 2,3) = 5.500.000

Dagens svenskar = 7 miljoner

7.000.000*0,9 = 6.300.000

Dra av utflytt av etniska svenskar, dvs emigration. Ca 10.000/år.

6.300.000 - (30*10.000) = 6 miljoner.

Ungefärligt alltså... om 30 år... 5,5 miljoner invandrare vs 6 miljoner svenskar.

Fast sen så lobbas det ju som sagt redan för att öka invandringen till 200.000/år om ca 10 år.

Isåfall blir det ungefär 6 miljoner svenskar vs 7,5 miljoner invandrare. Och då är svenskarna en minoritet.

Det är framförallt grupper från mellanöstern och nordafrika som har extremt hög nativitet.

Summa summarum: Etniskt svenskar borde uppmuntras till att föda mycket mer barn. Invandringen till Sverige måste

Stoppas HELT från och med NU. Sedan måste många deporteras hem igen.

 

Jag är inte emot att hjälpa invandrare i nöd. Men majoriteten av de invandrarna som är här nu, har inte varit i någon nöd, och då har de inget här att göra enligt mig. Förtroendet är liksom missbrukat.

 

Ca 5 % av invandrarna som är här i Sverige kan klassas som flyktingar. De 5 % tycker jag ska få stanna i Sverige.

 

De riktiga flyktingarna kan Sverige ta emot och ge skydd åt. Men i begränsad mängd, så det inte blir samma vansinne som pågår just nu.

 

Alla riksdagspolitiker medger att intigrationen har misslyckats katastrofalt i Sverige. Där slutar också det samtalet, samtidigt som dom bara släpper in mer och mer invandrare.

Vilka kritiserar/häcklar de som vågar kritisera invandringspolitiken i Sverige?

 

Min gissning är, antingen är de själva invandrare som är väl medvetna om denna utveckling jag pratar om, och som inget annat vill än att den utvecklingen ska få fortsätta.

Eller så är de etniskt svenska, som ser sig själva som de förtryckta invandrarnas hjältar som står upp för

de svaga och mest utsatta i Sverige, nämligen invandrarna. Som har gått på myten om alla kommer ifrån krig, tortyr och förföljelse.

 

Jag kan inte annat än att tro att de svenskarna inte är medvetna vad de själva medverkar till.

De som sitter i maktpositioner har mycket att förlora på att prata om dessa saker högt. Jag anar att det är därför de är tysta.

 

Sedan har vi kändisar som tycker att vi borde klumpa ihop allesammans och bara kramas. Och som är för massinvandringen som pågår. Dessa tror jag inte riktigt lever som de lär. De bor sällan själva i närheten av invandringstäta bostadsområden. Det är lite som ett uttryck som jag fick uttalat av en bekant, Alla är för vargen. Bara den inte är kring min närhet

 

Bilar brinner i Sverige. Det våldtas mer i Sverige än någonsin, och mörkertalet misstänks vara enormt stort.

 

Jag är övertygad om att dessa bilbränder är en effekt av ett stort svensk-hat och om inte fler öppnar ögonen, så

Är bilbränderna bara början.

Det är dags att föra samtalet vidare från köksbordet in till de stora lokalerna. Annars kommer etniskt svenskar snart bara vara ett minne blott.

Det här med etnicitet. Kan en icke etniskt svensk bli etniskt svensk om han vill? Mitt svar är solklart Nej!. Han kan däremot bli svensk medborgare. Precis som fotbollshjälten Zlatan har blivit.

Om mig:

 

Jag kallar mig systemkritiker. Mycket med systemet är helt åt pipsvängen. En del utav de sakerna kommer jag ta upp på min kanal.

 

Invandringspolitiken kommer bli mitt största ämne.

 

Tänkvärda och diskutabla klipp.

 

"Jag har 2 idoler och förebilder när det handlar om politik och orättvisor.

 

1.Weine Berg. Utan tvekan en av de mest klarsynta och sympatiska människor jag haft nöjet att få träffa. Han startade bloggen Rakryggad 2005 och har visat sig vara ett geni.

 

2. Jan Milld. Denne man är också en av de mest klarsynta människor när det gäller politik.

 

Läsvärda citat:

 

Det blir en kostnad för de infödda i form av skatter och socialförsäkringsavgifter. Den mellanskillnaden på årsbasis är cirka 40 miljarder kronor, Samhällsdebattören Stig-Björn Ljunggren (Realtid 2008-0

4-09)

 

Även om invandringen helt skulle stoppas idag, skulle vi svenskar hamna i minoritet. Detta eftersom immigranterna

föder betydligt fler barn än vi skenskar, Rakryggade Weine Berg.

 

"I think that the best prediction is that Sweden will have a muslim majority by 2049, so we know where that country is going.", Danske journalisten Lars Hedegaard mars 2009.

 

"Islam är INTE en religion. Islam är en totalitär världsuppfattning, en ideologi som i sig HAR en religion, kan man säga. Det är en politisk filosofi som är jämförbar med nazism, stalinism och andra kända totalitärer.", Danske journalisten Lars Hedegaard

 

]"There are signs that Allah will grant victory to islam in Europe without swords, without guns, with out conquest.

We don't need terrorists, We don't need homicide bombers.

The 50? million muslims in (Europe) will turn it into muslim continent within a few decades", Libyens ledare Muammar Al-Qadhdhafi." "

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hjälp. Någon vet hur man vrider fakta till sin fördel.

 

- I siffrorna från SCB är återvändande svenskar den största gruppen med god marginal. Den andra största gruppen är irakier, och den tredje personer från norden.

- http://www.migrationsverket.se/swedish/bilder/08_ut.gif

Fördelning av uppehållstillstånd. Till "anknytningar" räknas många återvändande svenskar och européer in. Under arbete och studier kommer majoriteten från EU/EES. Många i den här gruppen återvänder även hem när studierna/arbetet är slut.

-Om det finns 600.000 muslimer i Sverige, så är det ca 6.6%. Vi är alltså inte ens i närheten att hamna i minoritet. Dessutom, så är det bara ca. 20 000 av dessa som är aktivt praktiserande (dvs deltar i fredagsbön osv).

- Enligt utsago från ansvariga för bilbränder/stenkastning så har det inget med "svenskhat" att göra. De ville/vill bara visa sig tuffa för polarna.

-Deportering av invandrare som har blivit svenska medborgare är omöjligt, i och med grundlagen.

 

Majoriteten av invandrarna som kommer till Sverige är alltså "etniska svenskar". Oj, det är det visst ingen som har tänkt på.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Återvändande svenskar".

Kan någon definera detta?

Räknar de som de flesta gör, att man är "svensk" så fort man har svenskt medborgarskap?

Vore då jäkligt intressant om vi årligen tar emot över 30000 etniska svenskar som BOR UTOMLANDS/HAR UTLÄNDSKT MEDBORGARSKAP?

 

EDIT: tycker det är dags att vi slänger in en ohälsosam dos icke politiskt korrekt verklighet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=LQ-DDOLM-44 (77 av 100 yrkeskriminella är invandrare enligt skånepolisen)

http://www.youtube.com/watch?v=p1B3ci3A2_o (Invandrare och brottslighet i Sverige)

(Janne Josefsson summerar invandringen 1991- 2007. Del 1 av 2)

(del 2)

(korruption inom Migrationsverket. kan inte verifiera påståenden)

http://www.youtube.com/watch?v=PNb_ABoNNBk (EU:s flyktingpolitik - Mona Sahlin vill öka invandringen [bRA IDÉ])

http://www.youtube.com/watch?v=DEXV0IaQzhU (Debatt: Det mångkulturella Sverige - Del 1-4)

http://www.youtube.com/watch?v=SAFE0561D1M 2/4

http://www.youtube.com/watch?v=laXmcVIWnDs 3/4

http://www.youtube.com/watch?v=NLM3vN9SgjM 4/4

http://www.youtube.com/watch?v=OYLPIC2Pbac (polisen i rosengård tvingas bli stationerade där p.g.a alla larm)

o.s.v. i all oändlighet.

Men det är lugnt, jag kan säkert hitta fler videos med ett enda budskap, att invandringen är skitbra och att jag och alla andra kritiker är inskränkta, okunniga och främlingsfientliga på alla sätt.

 

Det närmaste vi kommer till ett erkännande om invandringen är visst att den är katastrofal, men aldrig i livet att den måste begränsas så att vi kan;

Se till att integrera de som redan är här.

Se till att de får en vettig obligatorisk språkutbildning som kräver resultat av individen.

Se till att faktiskt sprida ut folk, till skillnad från nu.

Se till att de kan göra rätt för sig genom att skaffa ett arbete.

 

Men så är det inte nu... nu är kraven så låga att det knappast är konstigt att samhällets sektorer och ekonomi bryter ihop. Med tanke på hur lätt det är att utnyttja bristerna i alla de ofantliga mängder av olika bidrag man kan erbjudas, vilket innebär att den genomsnittlige invandraren som flyttar hit under 7+ år (statistiskt genomsnitt, men efter den tiden ska tydligen bara 40% ha hittat arbete.) bara kostar en jävla massa pengar.

Varje person som tvingas bo på socialbidrag, d.v.s varenda en som inte kan fungera i samhället utan språkkunskaper, neutraliserar effektivt andra arbetares pengar som annars skulle gå till statens utbyggnad och förbättring

Pengar pengar pengar, ja. Pengar spelar en större roll än många vill låtsas om.

 

Det är intressant dock, Guggo;

Bilbränderna kan alltså slätas över då de ["ungdomarna"] inte gjorde det p.g.a ett hat mot svenskar eller samhället, utan för att visa sig tuffa? Intressant då de flesta vill påstå att detta beror på att dessa understimulerade ungdomar inte får arbeten, klumpas ihop så att de inte ens behöver lära sig språket och sedan sakna all form av kontakt med det svenska samhället förutom poliser.

 

"-Om det finns 600.000 muslimer i Sverige, så är det ca 6.6%. Vi är alltså inte ens i närheten att hamna i minoritet. "

Inom 30-50 år. Inte NU.

Och med tanke på de faktum om arabers och afrikaners överrepresentation (d.v.s högre benägenhet) inom våldtäkt och gruppvåldtäkt, att vi bara fortsätter att bevilja mer och mer uppehållstillstånd, ökningen i brottslighet, det faktum att så många som döms för brott har utländsk bakgrund... herregud, hur kommer Sverige se ut om inget radikalt händer. Alla humanister kan ju fortsätta försöka inbilla sig att det inte kommer vara värre, i deras övertygelse om att alla folk i landet beter sig precis lika bra.

 

Det är ju ett sådant perfekt exempel på idioti, släng resurser på folk regeringen och landet inte kan ta hand om tills de blir brottsliga, för att sedan stämpla rasist i pannan på de som säger något av detta, med hänvisning till att det uppenbarligen är rasism så fort man pekar ut generella faktum eller överrepresentationer inom minoriteter.

 

Det är otroligt frustrerande att se sitt egna land så effektivt och ohämmat ohejdbart förgöra sig självt tack vare alla förbannade hänvisningar till mångfald och solidaritet.

Herrejävlar.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...