Slasktratt Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Hmm, sover länge som vanligt. När jag var mindre så var jag såklart uppe tidigt och spanade in julklapparna. Runt 13 så brukar vi äta julmat och snapsa då släkter och så anlänt. Klockan 15 ser jag alltid på Kalle och dricker 1 back julmust och äter så sjukt mycket godis jag själv gjort. Sen dricker jag 7 liter glöggoch har lite "julkonsert" i vardagsrummet med mina syskon eller vad man ska kalla det. Förra julen gick jag sedan tomte åt vissa bekanta och fick skitmycket betalt och det tänker jag göra detta året med även om dom inte vill eller tycker jag är för dyr. Sen vid kl 18-19 eller senare öppnar vi julklappar och läser julrim. Runt midnatt brukar vi äta nattgröten :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Är väl som det brukar vara? Släkten som bor här nere i götet kommer över, mat, presenter, prata, försök ha kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Eftersom min morsa jobbar på julafton så kommer jag dra hem till min mormor ganska tidigt och ta med mig julklappar och mat till henne. Ser väl på lite TV och dricker kaffe med släktingar som brukar droppa in under dagen. När morsan kommer hem så äter vi julmiddag med mormor och väntar på att resten av släkten kommer. Senare på kvällen delar vi ut julklapparna och äter godsaker och efter det åker alla hem till sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 Tittar typ aldrig på Kalle Anka (Vad är det just speciellt med det?) Men tomten kommer i alla fall..... Det är ju tradition! Julen skulle ju vara förstörd utan Kalle Anka ;). Även om man kan allt utantill nu... XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 Tycker också det är årets bästa dag, utan tvekan! Först umgåd vi hela familjen, kanske lite glögg. Sen brukar man kolla på Kalle Anka om man vill det. Sen äter vi massor med god mat och pratar och har skoj. Sen kommer naturligtvis tomten och delar ut julklappar, sen är det julklappsöppning. Inte lång tid kvar nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 13.00 - vaknar 14.00 - går upp 14.00 - träffar släkt, fixar lite jul stämning osv. 15.00 - kalle anka 16.00 - softar, typ mat 17.00 - dator eller liknande 20.00 - julklappar 21.00 - instalerar spel eller som jag önskar mig nu, bas låda till datorn 21.30 - dunkar musik, spelar spel, softar, träffar kanske några polare ;) 03.00 - går och lägger mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 09.00-10.00 Vaknar 10.00 Äter julgröt till frukost. 11.00 kollar på tv 13.00 Lunch med släkt 15.00 Kalle Anka 15.30 Paket utdelning/Öppnar Paket 16.00 Leker 18.00 Julmiddag 20.00 Kollar på film/TV 23.00 Dom flesta har tagit sig hem nu 01.00 går och lägger mig om jag är trött. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 denna jul blir rolig. Firar med kusiner. Blir jävligt mycket alkohol. Ålder? Dina päron har ofc inget emot det? Nej för att de kommer vara packade redan tidigt, vi kommer sitta på mitt rum och kröka :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 hmmm.... det blir från 09.00 - 09.00 sova i 7 dagar i rad.. bra julafton då slipper man allt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 6 December 2008 Rapport Dela Skrivet 6 December 2008 F'n vad röriga era dagar ser ut ''/ Så här ser min julafton ut.. Sover till kl 12 på dagen. 12-00 Datorn. Kanske händer att jag äter med släkt och familj. Julklappar å sånt är jag också med på. Men någon kalle anka blir det inte för min del. Så här ser i stort sett min dag jämt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 6 December 2008 Rapport Dela Skrivet 6 December 2008 Kalle Anka ska iallafall vara inzappad på TV'n, vare sig man kollar eller inte. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dicecursor Skrivet 8 December 2008 Rapport Dela Skrivet 8 December 2008 Tittar typ aldrig på Kalle Anka (Vad är det just speciellt med det?) Men tomten kommer i alla fall..... Det är ju tradition! Julen skulle ju vara förstörd utan Kalle Anka ;). På vilket sätt är Kalle Anka en "tradition" på julafton? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.