Hoppa till innehåll

Sverige Har Inte Krigat I 150-152 År.


WishCookie
 Dela

Tror du attt sverige kommer att kriga igen?  

59 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Ja någon gång kommer det ju att hända...

Nej.

Vi har tyvärr inget försvar, vi har ett men det är inget som kommer skydda Sverige.

Ett tredje världskrig kommer inte heller att inträffa, det finns inte sådana konflikter.

Vi lever i år 2008, ett krig kan man inte ens tänka på. Sverige hade chansen att visa sin styrka för länge sedan, den chansen är bortblåst. Men även om Sverige skulle hamna i krig så skulle vi vara tvungna att kapitulera.

 

Aa det är ju sant.

Men jag är alltid rädd att Sverige ska kriga.

Men om sverige inte har någon försvar då kan ju vem somhelst attackera oss utan lov.

Utan lov? pfft.

 

Ifall nu Norge bestämde sig för att invadera Sverige så kan jag sätta min högra arm på att FN & andra styrkor kommer och smeker Norge :]

 

 

jippie! FN! dom kommer ändå inte göra mer annat än att gnälla.

 

 

ja jag tror sverige kommer att att kriga och ja jag tror det blir i ett 3:de världskrig(och det behöver inte betyda kärnvapen krig)

 

får väl hoppas att sverige är Nato medlemmar innan det inträffar. <_<

 

Oj, här har vi ett prakt exemplar av okunnighet inom FNs styrka.

 

Sen ifall det blir 3:e världskrig så KOMMER det att vara med kärnvapen, inge snack om saken.

 

Så vill jag gärna veta varför du tror Sverige kommer kriga i framtiden + varför det kommer bli ett 3:e världskrig, är nyfiken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

att säga att det garanterat kommer bli ett "3e världskrig" under människans tid på jorden är lika fel som att säga att det absolut inte kommer att inträffa. att det 2008 inte skulle finnas konflikter som skulle ligga till grund tycker jag oxå är fel att säga, då det finns flera "småkonflikter" som skulle kunna blossa upp. om framtiden vet vi inte heller, någon vis snubbe ska ha sagt att framtidens konflikter kommer att handla om tillgången till rent vatten, säkert möjligt.

 

hursomhelst tycker jag sverige ska fortsätta hålla sig utanför krig eftersom det bara medför misär och lidande. att avveckla försvaret tycker jag är bra, men de borde hålla det på nivån som finns nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

där för att det är ca 4,5 miljarder år kvar tills solen slocknar och på den tiden hinner det bli ett tredje världs krig.

Och det är cirka 50-100 år tills jorden blir obeboelig om det forsätter som det håller på nu.

 

50-100 år? Källa på det tack!

 

Sen om ni nu säger att det kommer bli krig under 4,5 miljarders år period så kan jag säga att det kommer inte vara krig människa mot människa utan robot mot robot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

där för att det är ca 4,5 miljarder år kvar tills solen slocknar och på den tiden hinner det bli ett tredje världs krig.

 

Och det är cirka 50-100 år tills jorden blir obeboelig om det forsätter som det håller på nu.

50-100 år? Källa på det tack!

 

Sen om ni nu säger att det kommer bli krig under 4,5 miljarders år period så kan jag säga att det kommer inte vara krig människa mot människa utan robot mot robot.

 

Roligt att du alltid frågar om källa eller anledning när du aldrig har något att säga emot.

 

Havsytan stiger

En stor andel av djur- och växtarterna dör ut

Kraftigt ökat regn i vissa områden och minskat i andra

Större öknar

Minskade spannmålsskördar

Nya sjöfartsleder och andra handelsvägar

Glaciärer smälter bort

Sjukdomar får andra utbredningsområden

_

Av de förvärrande faktorerna bekymrar sig klimatforskarna allra mest för en framtida upptining av permafrosten i Arktis. Man beräknar att det i den permafrosten finns ca 1 000 miljarder ton koldioxid bundet i organiskt material. Därtill tillkommer ca 70 miljarder ton metan i norra Sibirien som är en mycket starkare växthusgas än koldioxid. Permafrosten har varit intakt ända sedan senaste istiden avslutades för 10 000-11 000 år sedan och den anses binda mer växthusgaser än vad världens träd och växter gör tillsammans. De senaste åren har det kommit tecken på att permafrosten redan har börjat tina och det kan bli förödande för jordens klimat.

_

Datormodeller pekar på att havisen kommer fortsätta att minska i framtiden, även om teorierna skiljer sig om när Norra Ishavet kommer att bli isfritt under en sommarsäsong. En studie pekar på att det kan komma att ske före år 2015, medan en annan tror att det kan komma att ske mellan år 2040 och 2100.[1] När detta händer kommer det att bli den första gången på mer än 700 000 år.

Om all is på Grönland skulle smälta skulle havsnivån stiga med sju meter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Havsytan stiger

En stor andel av djur- och växtarterna dör ut

Kraftigt ökat regn i vissa områden och minskat i andra

Större öknar

Minskade spannmålsskördar

Nya sjöfartsleder och andra handelsvägar

Glaciärer smälter bort

Sjukdomar får andra utbredningsområden

_

Av de förvärrande faktorerna bekymrar sig klimatforskarna allra mest för en framtida upptining av permafrosten i Arktis. Man beräknar att det i den permafrosten finns ca 1 000 miljarder ton koldioxid bundet i organiskt material. Därtill tillkommer ca 70 miljarder ton metan i norra Sibirien som är en mycket starkare växthusgas än koldioxid. Permafrosten har varit intakt ända sedan senaste istiden avslutades för 10 000-11 000 år sedan och den anses binda mer växthusgaser än vad världens träd och växter gör tillsammans. De senaste åren har det kommit tecken på att permafrosten redan har börjat tina och det kan bli förödande för jordens klimat.

_

Datormodeller pekar på att havisen kommer fortsätta att minska i framtiden, även om teorierna skiljer sig om när Norra Ishavet kommer att bli isfritt under en sommarsäsong. En studie pekar på att det kan komma att ske före år 2015, medan en annan tror att det kan komma att ske mellan år 2040 och 2100.[1] När detta händer kommer det att bli den första gången på mer än 700 000 år.

Om all is på Grönland skulle smälta skulle havsnivån stiga med sju meter.

Ja men visst är det?

Speciellt när jag inte har någon anledning till att säga emot? Bad bara om en simpel källa & så drar du igång och gnäller? :] & ändå så postade du ingen källa utan bara en massa "fakta".

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...