Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

- Skaffar 82 magic i runescape

- Försöker dra alla låtar på expert i alla guitarhero spel (4 låtar totalt kvar)

- Försöker på alla sånger i Rockband Drums: Medium/Hard

- Äger noobs i Bitefight

- Äger noobs i WoW.

 

EDIT: Btw DonaldDuck, vad är MW2?

Sitter själv fast på Don't Fear the Reaper på Expert Drums på Rock Band 1.

Fast jag vägrar yttra ett ont ord om den låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet ni vad jag gjorde Fuska? Jag tog mig i kragen och började köra Metroid Prime idag!

 

Förra gången jag spelade Metroid Prime var jag fast i Chozo Ruins. Ett massa eltande med att springa fram och tillbaka, vilket det blev den här gången också. Dels för att jag inte riktigt minns var allting ligger utantill och dels för att jag dog ett par gånger och fick starta om på ett sparställe ett par gånger om.

 

http://fc02.deviantart.net/fs27/f/2008/088/8/f/Samus_Helmet_by_talikira.gif

 

I detta inlägget hade jag kunnat bitcha om gångerna jag dog och fick göra om en mindre boss ett par gånger och hur jag sprang vilse genom hela banan. Men det tänker jag inte. Jag är glad för att jag äntligen klarat Chozo Ruins (den jävelen) och för att nästa gång jag spelar är allting nytt. Jag behöver heller inte komma ihåg vart jag lämnade spelet sist eftersom jag börjar på en helt ny bana och inte mitt i den.

 

http://images1.wikia.nocookie.net/metroid/images/thumb/1/14/Chozo_Ruins.png/300px-Chozo_Ruins.png

Chozo Ruins

 

Okej så i Chozo Ruins stöter man på 3 bossar, 2 mindre och en gigantisk. Den ene klarade jag av i förra Metroid Prime-inlägget (hmm) och den andra tar vi nu. Den hette Incinerator Drone och var en slags robot som var lokaliserad i mitten av ett runt rum. Det enda den gjorde egentligen var att spruta eld och ändra riktning på vart elden kom ifrån. Det var bara för mig att pricka rätt på dess svaga punkt 3 gånger så exploderade den.

 

http://images3.wikia.nocookie.net/metroid/images/thumb/f/f8/Incinerator_Drone.png/300px-Incinerator_Drone.png

Incinerator Drone var inte direkt svår

 

Lite pussellösning där, döda ett par insect-bugs här, gå lite vilse hit och döda lite fler Beetles dit! Jag var framme till banans hjärta! Bossfighten, och inte vilken bossfight som helst. Jag skulle möta.... Flaahgra....aaah!!

 

Flaahgra kändes jäkligt svår i början, och ännu svårare andra gången. Men som så många andra bossar så blev den ju väldigt lätt när man fick reda på hur man skulle få ner den och var dess svaga punkter var. Flaahgran hade 4 lampor lysta på sig under hella bossfighten, dessa var Flaahgrans s.k liv, eller snarare det som gjorde den starkare. Man skulle gång på gång släcka ner dessa ljus för att rulla in vid Flaahgrans rot och lägga en bomb för att då träffa dess svaga punkt. Och det gjorde jag, jag klarade bossen på 3:e försöket!

 

http://www.freewebs.com/metroidprime_1/Flaahgra_1.jpg

Flaahgra, låt inte storleken skrämma dig!

 

Det känns perfekt att lämna Metroid Prime-spelandet där för idag.

 

Tills nästa gång, må väl och God Jul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

köpte idag age of mythology för 99 spänn igen :D slarvade bort min gamla skiva. haha så grymt spel det är.

annars spelar jag endast oddworld: stranger's wrath till xbox haha. när kommer ett nytt? älskar oddworld. har varvat hur många gånger som helst sen 2005. skjuta armborst är modern meditation

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...