Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?

Rekommendera inlägg

Försökte köra lite minecraft men ser inte meningen med det hela. Det blir typ alltid samma sak som ska göras.

1 hugg ner träd för att göra plankor för att göra tools

2 leta coal

3 leta iron

4 leta diamond

5 bygga något

6 Spela online

Det händer ju inget efter det.

Nä minecraft är nog inget för mig.

Såja.

OnT: Väntar på att alla mods ska uppdateras (Minecraft)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftertexterna rullar på Far Cry 2 och det 3:e spelet för året är avklarat. Vad säger man då om Far Cry 2 efter att man plöjt igenom det.

Landskapet och utforsknings möjligheterna är helt enorma och unika. Det realistiska systemet man byggt upp dygnet och vädret på är fantastiskt! Detaljer väl ute på fältet som att eld kan sprida sig i gräs och träd om en explosion har förekommit eller liknande är också stort plustecken! Storyn är intressant och det får en att spela vidare. Att du kan välja vilken sida du vill ta i konflikten är väldigt intressant då det ändå slutar med att man brutalt backstabar och mördar folk man jobbat med och mot, vilket är galet men kul. Kontrollerna kan man inte klaga på, ganska basic FPS.

Vad var mindre dåligt då? För det första är ju uppdragen som tidigare påstått väldigt enformiga och repeterande. Gå till A gör B och få sedan pengar gör att man i stunder tappar sugen då storyn fortfarande fick mig att spela vidare. AI:n kan i sina stunder agera på ett väldigt realistiskt sätt som att t.ex hjälpa sina nedskjutna medsoldater med att bära upp dom och ta dom till skydd. Däremot faller AI:n då jag kan känna att dom har rent för lätt att upptäcka en när jag smyger bakom exempelvis en buske. Dom kan dessutom träffa dig från ställen då man känner att man ändå har bra skydd. Jag kunde ibland springa runt och helt plötsligt så fick jag bomb rakt framför mig och dog helt ovetandes om var den kom ifrån.

Far Cry 2 är fyllt med smultron med ett stänk av salt. Hoppas ni förstår vad jag menar med det!

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte Bulletstorm Epic Edition idag på Gamestop när jag bytte in några spel.

Har spelat en del på Prince of Persia The Forgotten Sand, riktigt bra spel.

Nice!!

Ska försöka få tag på Bulletstorm så frt som möjligt. :)

Min fredagskväll bestod av det nyinförskaffade Borderlands som jag bytte till mig på ett forum. Känns alltid så himla gött att byta ett spel man inte spelar mot en helt ny spelupplebevelse. Och framförallt skönt är det ju att man slipper punga ut 500-600 kr för ett nytt spel.

Jag har tagit mig ut ur den svettiga Far Cry 2 djungeln för att nu ta mig an det smutsiga Borderlands. Har alltid tyckt det sett intressant ut och när jag fick chansen att byta till mig det gjorde jag det såklart.

För det första så älskar jag Cell-shading grafik eftersom jag är ett stort fan av Crackdown och grafiken gör sig även riktigt snygg i Borderlands. Eftersom Borderlands är ett RPG finns det ju så mycket att göra, så mycket exp. att tjäna och så många uppdateringar av vapen och dylikt att installera. Det känns aldrig som man gör något onödigt i Borderlands eftersom man kännar exp. på i princip allting, vilket är soft! Jag gjorde några tabbar i början då jag tog mig an uppdrag vars rekommenderade level ej matchade min och det tog ett bra tag innan jag klarade just detta uppdraget då fienderna var betydligt starkare. Men man lär sig och det ska bli riktigt kul att plöja igenom Borderlands!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice!!

Ska försöka få tag på Bulletstorm så frt som möjligt. :)

Min fredagskväll bestod av det nyinförskaffade Borderlands som jag bytte till mig på ett forum. Känns alltid så himla gött att byta ett spel man inte spelar mot en helt ny spelupplebevelse. Och framförallt skönt är det ju att man slipper punga ut 500-600 kr för ett nytt spel.

Jag har tagit mig ut ur den svettiga Far Cry 2 djungeln för att nu ta mig an det smutsiga Borderlands. Har alltid tyckt det sett intressant ut och när jag fick chansen att byta till mig det gjorde jag det såklart.

För det första så älskar jag Cell-shading grafik eftersom jag är ett stort fan av Crackdown och grafiken gör sig även riktigt snygg i Borderlands. Eftersom Borderlands är ett RPG finns det ju så mycket att göra, så mycket exp. att tjäna och så många uppdateringar av vapen och dylikt att installera. Det känns aldrig som man gör något onödigt i Borderlands eftersom man kännar exp. på i princip allting, vilket är soft! Jag gjorde några tabbar i början då jag tog mig an uppdrag vars rekommenderade level ej matchade min och det tog ett bra tag innan jag klarade just detta uppdraget då fienderna var betydligt starkare. Men man lär sig och det ska bli riktigt kul att plöja igenom Borderlands!

Nu blev jag väldigt sugen på att skaffa Borderlands.

Ont: Spelar Zelda OOT. Är på Forest Temple nu eller vad det heter. Spelar mycket Far Cry 2 också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...