Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Far Cry 2 må vara repeterande men just nu är det ingenting som går upp mot att köpa en ny färsk sniper campa utanför ett läger, skjuta ner alla vakter tills sista målet är kvar som ska dödas för att jag ska klara uppdraget.

 

 

Det går lite upp och ner med Far Cry 2 just nu. Ena stunden kan jag störa mig på det då jag t.ex inte ser var mina fiender skjuter ifrån och då verkar träffa mig på otänkbara distanser och vinklar. Men det finns även de tillfällen med Far Cry 2 som man riktigt älskar och som gör att spelet blir bättre och bättre. Jag satt precis 2 timmar i sträck framför spelet och bara matade uppdrag och hittade på olika sätt att klara dom på. Jag gillar min sniper men även att använda ljuddämparen på min pistol och SMG för att smyga runt och ta ut var och en vakt för sig ninja style.

 

Far Cry 2 hade varit så mycket bättre med varierande uppdrag. Det är för mycket gå till A och gör B sen är du klar med uppdraget. Jag har inte klarat spelet än så ett betyg väntar vi med. Följ med nästa gång!

 

God natt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Far Cry 2 må vara repeterande men just nu är det ingenting som går upp mot att köpa en ny färsk sniper campa utanför ett läger, skjuta ner alla vakter tills sista målet är kvar som ska dödas för att jag ska klara uppdraget.

 

 

Det går lite upp och ner med Far Cry 2 just nu. Ena stunden kan jag störa mig på det då jag t.ex inte ser var mina fiender skjuter ifrån och då verkar träffa mig på otänkbara distanser och vinklar. Men det finns även de tillfällen med Far Cry 2 som man riktigt älskar och som gör att spelet blir bättre och bättre. Jag satt precis 2 timmar i sträck framför spelet och bara matade uppdrag och hittade på olika sätt att klara dom på. Jag gillar min sniper men även att använda ljuddämparen på min pistol och SMG för att smyga runt och ta ut var och en vakt för sig ninja style.

 

Far Cry 2 hade varit så mycket bättre med varierande uppdrag. Det är för mycket gå till A och gör B sen är du klar med uppdraget. Jag har inte klarat spelet än så ett betyg väntar vi med. Följ med nästa gång!

 

God natt! :)

Trevligt inlägg.

Körde själv Far Cry 2 förut riktigt rolig att köra multiplayer med sina vänner och tex göra banor som man sedan kör ut på Far Cry 2 serverarna och kör sin egna map med andra personer älskar det här spelet.

Har själv inte heller klarat spelet men ska kanske börja köra igen och klara ut spelet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade just klart Super Meat Boy.

Dehär jävla spelet, är då utan tvekan, det svåraste spelet jag någonsin har klarat av.

 

Den som klarar spelet 100% är då fan inte mänsklig.

Själv spelar man Bionic Commando: Rearmed på Super Hard.

Är det svårare än Super Meat Boy? Kanske. Det är i alla fall

vansinnigt, hårslitande, omänskligt svårt och oförlåtande.

Sådär svårt så att det inte går att beskriva med ordentliga

ord hur svårt det är. Det blir mest gutturala läten och skrik.

Och saker som går sönder.

 

Trots det gör jag små, små framsteg. Måste spela genom

varje bana ungefär 17000 gånger för att klara den, men man lär

sig av sina misstag. För det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror jag fan ska ge mig på o försöka klara 100% på Super Meat Boy.

Dog ungefär 437ggr på min första playthrough, och nu måste jag klara varje bana i "Dark World" vilket gör vissa banor omöjliga.

Men jag ska försöka.

 

Btw, spelet är såklart riktigt roligt, ett av dom bästa Arcade spelen jag har spelat. Men som sagt är det svårt som FAN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog en paus från Super Hard och försökte klara några challenge rooms istället.

Det gick ypperligt bra, och resulterade i att jag bara har det allra sista rummet

kvar. Jag har hittills dött över 250 gånger på det rummet. Ett annat rum dog jag

ca 350 gånger på innan jag klarade det.

 

Sista rummet:

 

Saker att komma ihåg:

 

- Nuddar man en taggig vägg dör man direkt, och man själv har en ganska stor hitbox

- Man har bara 90 sekunder på sig. Han i videon gör allt nästan perfekt, och får bara 7 sekunder till godo i slutet

- Kontrollen är som vanligt i detta spel EXTREMT oförlåtande, och kräver nästan övermänsklig precision

- Det är nittiotre miljoner gånger svårare än det ser ut

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...