Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Det andra avklarade spelet det här året från min sida heter Mindjack! Anledningen till att jag fick upp ögonen för det var faktiskt att det låg ett litet intresse av just mindhacking-spel. Ett spel jag minns på PC för väldigt många år sedan som hette Angel eller nåt, även mitt eget sidoprojekt Geist till Gamecube som jag håller på med är även inne på detta mindhacking spår. Jag gick igenom lite gameplay av spelet, såg helt helt okej ut och jag gillade idén.

 

 

Intresset steg och jag konsumerade ett stycke Mindjack. Sitter nu vid eftertexterna och kan ju säga att Mindjack har varit bra i sina stunder men också ett VÄLDIGT repeterande spel. Alla vapen du använder känns väldigt oinspirerade och tråkiga. Det finns inte alls många olika fiender som ger dig varierad utmaning. Bossarna ska vi inte ens tala om. Mindjack bjöd på några av dom tråkigaste bossfighterna jag varit med om. Tacka vet ja Lost Planet!

 

En utav bossarna från Mindjack

 

Multiplayern i Mindjack är lite komplicerad. Du kan välja att spela igenom kampanjen och låta folk från Xbox Live eller vilket du nu kör på hoppa in under spelets gång för att antingen spela med dig eller mot dig. Jag gillar idén fast den gör sig inte så snygg väl i spelet. Skulle du förlora en bana mot en Xbox Live spelare så kör du endast om banan igen, vilket inte är direkt motiverande för någon utav spelarna.

 

Storyn var där inget fel på, jag kan tänka mig att det tagit ett bra tag till att fundera ut allt som har med story att göra. Däremot kan man fixa bättre röstskådespelare med lite mer inlevelse och skriva en mycket bättre dialog karaktärer emellan, vilket också hade höjt betyget på Mindjack.

 

Jag rekommenderar Mindjack till dom som vill testa något lite mer annorlunda och kanske bara ett spel att slöspela med. Vänta dock tills priset gått ner!

 

5/10

 

Väll mött Fuska.

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...