Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

NekoCraft.dlinkddns.com? :D

 

OnTopic: Spelar med mina spelare, dom flesta som kommer in är nya, så det blir mest skit.

Men visst har vi några bra spelare också :3

Spelar mest minecraft, men TF2 och DiRT 2 är kul dom med :>

B)

OnT: Lirar lite Minecraft med moddet Millénaire :P. .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ett par spel samtidigt just nu.

 

Har påbörjat ett nytt äventyr i Elibe där jag som taktiker leder min grupp med äventyrare tillsammans med prinsessan Lyndis.

 

Jag fortsätter samtidigt att leta efter Mario i spökhuset jag ärvt.

 

 

Och till sist levlar jag upp mig själv i modern warfare 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ett par spel samtidigt just nu.

 

Har påbörjat ett nytt äventyr i Elibe där jag som taktiker leder min grupp med äventyrare tillsammans med prinsessan Lyndis.

Jaha. Då var det dags igen då. Varje gång jag ser ett Fire Emblem-screenshot så bara

MÅSTE jag spela igenom skiten ):

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det har blivit en sen natt med boysen som precis lämnat soffan för att bege sig hem till sitt eget. Ingen av oss jobbar imorgon därav anledningen till den exremt sena söndagsskvällen som nu gått över till ja..kan man kalla det tidig måndagsmorgon? Jag behöver i alla fall inte gå upp tidigt imorgon. Fick äga mina polare i lite FIFA 11 och Modern Warfare 2 samt lite co-op. Men så är det ju när man är den enda i sammanhanget som äger en Xbox 360, man blir överlägsen. Fortfarande kul att lira så klart.

 

 

Jag ska reflektera lite över Lost Planet 2 som jag faktiskt spelade ut tidigare idag runt 21 snåret. Jag känner mig faktiskt lite besviken. Jag minns tillbaka till år 2007 när otippade Lost Planet: Extreme Condition kom och förvånade oss med sina glammiga bossar och sitt extremt täta snöväder. Bossarna finns kvar i Lost Planet 2 och är faktiskt några av de bästa spelmomenten i uppföljaren men jag saknar ta mig tusan just snön! Lost Planet för mig förknippas med en svinkall planet med ruskigt snöoväder och den tjockaste snön du kan tänka dig. I Lost Planet 2 reducerar man ju antalet snöflingor drastiskt och fokuserar mer på torr sand och tät djungel. Vilket dom gör helt okej men enligt mig tar dom bort något som var så fint för just Lost Planet idén och hela franschiset.

 

 

Det finns fler saker jag inte gillar i Lost Planet 2. Att det blir ett spel som nästan försöker vara en science-fiction film genom att överproducera cutscenes istället för att fokusera mer på t.ex kontrollen och känslan. Man kan tydligt se att man lagt ner mycket tid på att få in en maffig story som man i tidigt skede inte bryr sig så mycket om p.g.a dålig översättning eller bara allmänt "corny lines".

 

Enligt mig är Lost Planet ett par snäpp bättre än sin uppföljare. Precis som Halo och Halo 2, precis som Crackdown och Crackdown 2. Två uppföljare som jag haft höga förväntningar på som jag nu spelat detta året och blivit besviken på. Och då är jag ingen kräsen gamer som ändå tycker att Mindjack var "helt okej".

 

God morgon Fuska.

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...