Hoppa till innehåll

Senast Avklarade Spel?


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

Exakt, men det spelar ingen större roll typ.

 

Just nu: MotorStorm. Till Fruktnystan: MotorStorm Monument Valley.

Betyg: 8½/10

Men DOOD, de är två helt olika spel, och kvalitetsskillnaden dem emellan är omätbart hög :(

 

Klarade precis (och det var fan på tiden) Banjo Kazooie: Nuts & Bolts.

Nu ska jag bara få alla Jiggies. Vilket antagligen kommer resultera i skrik

och saker som går sönder.

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 808
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

  • 5 veckor senare...

Så ja, nu har man äntligen klarat av Need for speed: Hot pursuit.

 

Kommer ihåg år 2002 när jag var 6 år och farsan kom hem med Need for speed: Porsche unleashed. Jag älskade spelet totalt, det var där min kärlek för bilspel startades. När jag fyllde 10 eller 11 fick jag NFS: Most Wanted av min mormor och detta spelet var också något otroligt kul.

 

Sedan köpte jag NFS: Carbon, och fy vilken jävla besvikelse det var. Det kändes som att dem bara hade gjort detta på något otroligt kort tid för att intjäna lite pengar. Vid det här laget så blev jag sjukt besviken på EA, och hoppades på bättre uppföljare. Så fick jag NFS: ProStreet, och fy vad dåligt det var. Nu tappade jag all min tro för NFS serien överhuvudtaget och sa att jag aldrig skulle köpa ett till spel i NFS serien.

 

Men för två veckor sedan så vart jag hemma hos en polare, och han var ju så otroligt snäll och gav mig Hot Pursuit. Jag fastnade direkt. Det var storklassigt, något så otroligt kul att det bara skrek om det. Jag satt runt 4-5 timmar och körde runt med diverse Porschar och Lamborghinis. Spelkänslan är något otrolig, detta är ett sådant spel du kan sitta och spela i timmar utan att tröttna. Grafikmässigt så tycker jag att det var riktigt snygg grafik. En sak jag saknade var dock AA (Anti-aliasing), men det märkte man inte så mycket. För att sammanfatta allting så kommer här en plus och minus lista med betyg.

 

+ Gameplayen

+ Otroligt stort utbud av bilar

+ Fin miljö

+ Precis rätt längd på spelet

 

- Saknar AA.

 

9/10

 

Rekommenderar att alla bör testa det. Även om du inte gillar bilspel något vidare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*text*

Kan inte hålla med dig om att man aldrig tröttnar. Fick mitt i julklapp och tröttnade ganska fort på bilarnas fysik och och dom tråkiga uppdragen när man bara ska ta sig från A till B på en viss tid. Visst grafiken är snygg precis som bilarna, men jag saknar ett "behind the wheel" läge (så man ser ratten)

 

om vi pratar bil spel skulle jag rekomendera Forza3 till 360 eller grand turismo till ps3. och gillar man inte att köra en ferrari eller sånt så ska man vänta till 29 maj då Colin McRae DiRT3 kommer ut, och där pratar vi bil spel på riktigt.

 

ONT: Mitt senaste spel som jag klarade blir nog forza3 faktist.

 

Jag gillar hur bilarna svänger och att man kan använda "koppling" till dom så de blir lite verkligare.

Utbudet på bilarna är gigantiskt.

Saknar dock att man inte kan köra fritt som i Underground2 och liknade spel.

 

-min tv är gammal så jag kan inte läsa texten på vad man ska trycka

+lättare att drifta (än dom andra forza)

-buggat när man ska köra split screen

+grafiken

-alla bilar som finns på xbox marketplace är inte gratis... tycker man borde få det gratis om man betalar en 600 spänn för ett spel

+soundtracket

 

overall så ger jag Forza3 9 av 10 fälgar

post-70720-1303479730_thumb.jpg

Redigerat av NoFunAtAll
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Bumparump

 

Klarade nyss Fable 3 (förvisso för andra gången), grymt spel!

 

Gnomerna är bara så klockrena.

 

"That's a nice looking weapon, compensating for something?"

"Are you lost? Can I help you starve and die?!"

"Oh, a young lady...make yourself useful and make me a cup of tea!"

"You remind me of my mother... she was fat and ugly too!"

"We could be friends you know, if i like people with an arse for a face!"

Redigerat av JohnRambo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ship Simulator 2008.

 

 

+Realism.

+Grafik.

+Detaljerna på fartygen+walkaround läge.

 

 

-Få hamnar.

-Lite fler fartyg hade varit bra.

-Loadscreen mellan "världarna".

-Lite väl buggit ibland.

 

Tyvärr får spelet bara 2/6 pga en hel del små missar som kan göra uppdragen till en pina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...