Hoppa till innehåll

Senast Avklarade Spel?


The Moose

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 808
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Klarade precis Soldier Of Fortune: Payback, dags att skriva av sig.

 

Hade inte hört så mycket om detta spelet innan jag köpte det för 150 kr, och det bådar ju inte gott eftersom det varit ute ett tag, så det kändes sjukt passerat och bortglömt. Jag lirade Soldier Of Fortune på PC för första gången för en hel del år sedan och då gillade jag det banbrytande splatter-actionspelet, och därför köpte jag SOF: Payback till Xbox 360.

 

Jag tänkte börja med alla minus.

 

AI:n

 

AI:n är kanske den sämsta jag någonsin stött på i ett spel. Taktik som lyder "rusa mot din fiende och slå med vapnet istället för att skjuta med det" är helt och hållet pinsamt. Det är inte allt, i spelet finns det en hel del saker att ta skydd mot, ändå envisas AI:n med att springa rakt ut i öppet siktfälte för mig och enkelt dödas, vilket drar ner på verklighetskänslan och förmågan att känna sig lite duktig eftersom det är så himla enkelt.

 

http://media.kotaku.com.au/mt/2007/10/18/sofpbnew3.jpg

 

Bossarna

 

Om man nu ens kan kalla dom bossar. Det är chefer av terroristorganisationer som ska röjas undan av någon lam klyschéaktig anledning. Dom tål hundratusen skott och kan träffa dig var du än befinner dig. Jag skämtar inte. Den sista bossen är den drygaste. Jag tar skydd bakom en bardisk. Jag kan inte se bossen eller skjuta mot honom. Men han kan enkelt pricka mig tusen meter därifrån, när jag sitter BAKOM en bardisk. Detta är inte det enda exemplet, det finns många fler jag pallar bara inte dra upp dom alla. Det finns inga tecken på att man är i en riktig bossfight. Det enda är att dom tål mer.

 

Här, första "bossen".

 

http://www.games32.com/web4/games_catalog/games/Soldier-Of-Fortune-Payback-PC/images/md_26801.jpg

 

Storyn

 

I vissa spel kan det vara så att grafiken eller spelmekaniken inte fyller upp till sina krav, men storyn gör det. Detta är inte fallet med SOF: Payback. Storyn är den mest klyscheaktiga du kan tänka dig i stil med "gå iväg och utplåna terroristbossar och andra underhundar i öknen och på någon random festklubb". Huvudkaraktärens röst är så mesig eftersom skådespelaren försöker vara så mycket "badcop" eller bara "bad but actually good" att det bara blir fjantigt. Tänk dig master chief i Halo som gör ett väldigt bra jobb, om han bara hade den rösten fast helt utan inlevelse och känsla, så lät huvudkaraktären i SOF: Payback.

 

Fysiken

 

Att kötta sina fiender så att ben och armar flög var iofs ganska kul. Dock funkar det inte när var tredje fiendes ben flyger iväg på något konstigt sätt eller fastnar i marken och darrar så att det ser ut som spasmaryck. Typ såhär.

 

 

Att använda handgranaterna var också horibelt. Granaterna som man kastade studsade på dom konstigaste sätten och fram och tillbaka så att jag dödade mig själv ett par gånger under spelets gång, och tro mig, inte på grund av noobigheter utan helt enkelt dålig fysik.

 

Bandesignen

 

Banorna kan se normala ut, vissa av dom repeterar sig. Jag tycker också det känns konstigt det finns dörrar eller vägar som inte leder någonstans och små hus där det inte finns något att hämta.

 

Har jag glömt något? Just det, dom bra sakerna...

 

Jag måste nog säga grafiken. Trots att spelet har något år på nacken är det ändå hyffsat snyggt men det väger däremot inte upp till resten. Vapnen är också snygga och känslan i dom är inte helt på tok. Att spela på Xbox Live har jag testat en gång och det var ganska kul. Jag får nog testa det lite mer innan jag uttalar mig fullt.

 

http://www.psu.com/media/articles/soldier_of_fortune_interview/sof_01.jpg

 

Betyg: 4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...