Hoppa till innehåll

Utomjordingar.

Median

Rekommendera inlägg

• Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Åh nej, inte resursbaserade ekonomier igen.

Nej, resursbaserade ekonomier och rymdskepp hör inte till frågan

Jag kom över en ganska intressant video om just vad som krävs av vår civilisation (skulle kunna vara vilken annan som helst), för att uppnå bättre kommunikationsmöjligheter med andra världar. Man inser att innan vi har upp nått steg 2 som nämns i videon så är det en hel del vi kommer att behöva ändra, och då inser man också att de vi möter kommer vara väldigt olika oss och säkerligen inte vara giriga, konkurrensbenägna och mordiska som vår "civilisation" är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka utförde 9/11?

:)

Knappast utomjordingar i alla fall, vilket är det denna tråd handlar om.

Om drottningen av England är en blodsdrickande reptil från rymden, så är det väl inte helt omöjligt att det var utomjordingar som låg bakom 9/11?

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om drottningen av England är en blodsdrickande reptil från rymden, så är det väl inte helt omöjligt att det var utomjordingar som låg bakom 9/11?

De sägs att de kommer från jorden men har kontakt med utomjordningar så det är väl möjligt.

Hursomhelst, back to topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:o

Nu är det ingen här som tror det så jag förstår inte hur det är relevant?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det ingen här som tror det så jag förstår inte hur det är relevant?

Chagi frågade "Vilka låg bakom 9/11?" vilket jag tolkar som en sarkastisk fråga som det finns ett svar på - vet inte. Ungefär som "Har påven en rolig mössa?" eller "Har ankor vattentäta arslen?" eller kanske "Vem mördade Olof Palme?". Tror det kretsar runt den kategorin, men det fattade inte "TheCat" och valde att vara lite spydig istället för att skita i det. Dom kommer Guggo och spinner vidare, men inte p.g.a att han inte fattar vad det handlar om, eftersom han brukar vara seriös. Detta är bara ett sätt för Guggo att få författarna till föregående inlägg att förstå att dom har gjort bort sig.

Fattade du inte det?

OnT: Jag är osäker på denna punkten, men jag tvivlar på evolutionsteorin också, så lyssna inte på mig. Jag tror inte att utomjordingar finns. Notera tror. Sen kan man ju definiera utomjordingar på olika sätt. Att det finns LIV i universum är nog ganska säkert, men sånt som vi kallar "Utomjordingar", dvs högt stående livsformer med stora svarta ögon och grön hy, njae.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chagi frågade "Vilka låg bakom 9/11?" vilket jag tolkar som en sarkastisk fråga som det finns ett svar på - vet inte. Ungefär som "Har påven en rolig mössa?" eller "Har ankor vattentäta arslen?" eller kanske "Vem mördade Olof Palme?". Tror det kretsar runt den kategorin, men det fattade inte "TheCat" och valde att vara lite spydig istället för att skita i det. Dom kommer Guggo och spinner vidare, men inte p.g.a att han inte fattar vad det handlar om, eftersom han brukar vara seriös. Detta är bara ett sätt för Guggo att få författarna till föregående inlägg att förstå att dom har gjort bort sig.

Fattade du inte det?

Jo, jag fattade precis, jag känner både Chagi och TheCat mycket väl och jag förstår hur de tänkte när de postade, jag skulle kunna förklara det för dig i detalj om du ABSOLUT vill men då tar vi det i PM för det hör inte till tråden. Jag har också lång erfarenhet av att debattera med b.la. guggo så jag kan hans stil utan och innan. Jag förstod allt de skrev utmärkt.

OnT: Jag är osäker på denna punkten, men jag tvivlar på evolutionsteorin också, så lyssna inte på mig. Jag tror inte att utomjordingar finns. Notera tror. Sen kan man ju definiera utomjordingar på olika sätt. Att det finns LIV i universum är nog ganska säkert, men sånt som vi kallar "Utomjordingar", dvs högt stående livsformer med stora svarta ögon och grön hy, njae.

Jag antar att du inte förstår hur evolutionsteorin fungerar om du inte tror på den, för man måste nästan förneka existensen av DNA om man förnekar evolutionsteorin.

Dirtman är rätt awesome ibland :D

En utomjording definierar jag som en relativt avancerad livsform (dvs inte bakterier och sådant), som inte kommer från jorden.

Ok, jag ser utomjording som en livsform från* (*född/skapad) en annan planet än Tellus. Nu kan vi lättare förstå varandra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En utomjording definierar jag som en relativt avancerad livsform (dvs inte bakterier och sådant), som inte kommer från jorden.

Varför skulle inte vanliga och simpla varelser vara utomjordingar? (Fasen att du hann ändra, annars hade jag en rolig kommentar på ordet utmjording) Vad kallar du sådana för i så fall då?

I vilket fall som helst håller jag med Dave och säger allt som inte kommer från planeten jorden är utomjordingar, avancerade sådana är Aliens. B)

EDIT: Och självklart hann Dave före, jaja.

Redigerat av TheCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle inte vanliga och simpla varelser vara utomjordingar? (Fasen att du hann ändra, annars hade jag en rolig kommentar på ordet utmjording) Vad kallar du sådana för i så fall då?

I vilket fall som helst håller jag med Dave och säger allt som inte kommer från planeten jorden är utomjordingar, avancerade sådana är Aliens. B)

Aliens är bara det engelska ordet för utomjordingar i mina öron, möljligtvis kan jag se på "alien" som "okänd livsform" (för mig), ungefär som ufo - Okänt objekt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanliga och simpla varelser kan vara utomjordingar, men inte till exempel bakterier eller plankton. Båda räknas som liv, men jag tycker att det krävs lite mer än så innan man kan kalla det en utomjording.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...