Hoppa till innehåll

Posta Ditt Ui.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

  • Svar 517
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Bumpar.

 

http://img229.imageshack.us/img229/3248/wowscrnshot120309200708.jpg

 

Fick använda SunnArt istället för KgPanels för att lägga till textures/artwork för att jag är så dålig att använda photoshop :(

 

så jag är verkligen inte nöjd, har precis skaffat ps med så har inte kommit in i det ännu lol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte vara bilder som var gjorda bara för kgpanels, du kan ju ta ramar eller mönster tex. från google eller DA & göra om till .tga format, sen bara leka runt lite

 

Att göra om bilder för att funka när man sen lägger in dom i kgpanels tar massa tid, så du kanske bör kolla här först och sno olika textures från olika färdiga UI's

 

Sen kan man ju scripta typ allt, ta bort vissa ramar när man har ett target osv

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte vara bilder som var gjorda bara för kgpanels, du kan ju ta ramar eller mönster tex. från google eller DA & göra om till .tga format, sen bara leka runt lite

 

Att göra om bilder för att funka när man sen lägger in dom i kgpanels tar massa tid, så du kanske bör kolla här först och sno olika textures från olika färdiga UI's

 

Sen kan man ju scripta typ allt, ta bort vissa ramar när man har ett target osv

Som jag sa innan är jag usel på Photoshop, så vill helst undvika att göra något avancerat i det, men måste man inte lägga in bilden man har tagit från Google eller WoWinterface (länken du länkade) och lägga den i photoshop och lägga till alpha channel och radera dett som ska vara med i bilden osv för att bilden ska laddas in i spelet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...