Hoppa till innehåll

Posta Ditt Ui.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 517
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

  • 5 månader senare...
  • 2 månader senare...

Snabb fråga Kevve, varför castear du Arcane Shot?

Efter ett åar experiment så kom jag och tre andra hunters fram till att det är bättre att hardcastea Aimed Shot för att dumpa Focus.

Det ökade allas dps markant.

 

OnT:

 

post-20-1308968898_thumb.jpg

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga Kevve, varför castear du Arcane Shot?

Efter ett åar experiment så kom jag och tre andra hunters fram till att det är bättre att hardcastea Aimed Shot för att dumpa Focus.

Det ökade allas dps markant.

 

OnT:

 

post-20-1308968898_thumb.jpg

Just nu gjorde jag det bara för screenshottets skull. I en fight så använder jag bara arcane för att dumpa focus när jag rör på mig. Händer även att det blir ett och annat arcane shot ändå om jag märker att jag inte kan hålla uppe Aimed shot -> Chimera shot focus.

 

Sedan undrar jag också om ni testade på en dummy för att 100% aimed shot funkar inte på en raid boss för man måste ofta vara uppe och röra på sig, och att behöva avbryta en Aimed shot som isåfall skulle vara det som ger dig mest dps skulle sänka din dps till mycket lägre än om man skulle använda Arcane shot. (Även här så funkar det inte att mäta på en dummy eftersom man alltid har careful aim uppe på den)

 

I 4.2 dock, när man behöver droppa T11 4-piece så kommer haste att bli mycket mindre värt, och det är där som arcane shot kommer in, förutom i CA eller under haste buffs som Nefarious Plot eller Rapid fire etc.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...